-
11. Data: 2013-02-14 21:55:48
Temat: Re: Serwis diesel, Sosnowiec ?
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2013-02-14 17:41, m...@g...com pisze:
> W dniu czwartek, 14 lutego 2013 15:39:43 UTC+1 użytkownik Dawid napisał:
>> W dniu 2013-02-14 15:24, m...@g...com pisze:
>>
>>
>>
>>> Zapala sie check engine, badalem VAGiem, wyszukalem otrzymany nr bledu i wychodzi
na zapchany EGR lub dolot ... Ale o tej turbinie mowil juz drugi mechanik. Miewam
obawy typowego notlaufu, obroty dochodza do 3 tys a auto jedzie do 120km/h i szybciej
nie da rady. Teraz jezdze glownie po miescie wiec problemu nie ma, auto przyspiesza
normalnie, odpala bez problemow, czasami (wyjatkowo) szarpnie przy gaszeniu silnika).
>>
>>>
>>
>>> Pozdrawiam
>>
>>> Xiant
>>
>>>
>>
>> Wymień to
>>
>> http://allegro.pl/zawor-turbiny-skoda-octavia-1-9tdi
-90km-pierburg-i2985380808.html
>>
>> na podszybiu, w komorze silnika są dwa takie zaworki.
>>
>> Jeden jest plastikowy, drugi taki metalowy złotawy, jak na zdjęciu z
>>
>> aukcji.Wymień ten ze zdjęcia, ale dobierz go dobrze.
>>
>> Wymiana super prosta, można zrobić samemu nawet przed sklepem.
>>
>> Miałem to samo, mechanicy to dupki i naciągacze.
>>
>> Pozdrawiam
> Witam
>
> OK, dzieki sliczne, wymienialem zawor o oznaczeniu N75 (taki plastykowy) bo VAG
zglaszal blad tego zaworu, po wymianie blad sie nie pojawia. Teraz kupie ten ktory
radzisz i sprawdze, warto zaryzykowac, 150 PLN a 2 tys to roznica ... Mechanik ze
mnie zaden ale do tej pory to co sobie sam zVAGowalem i wymienilem (pare wezykow
podcisnienia, zawor N75, bezpieczniki itp) to dziala i dalej sie nie psuje :)
>
> Pozdrawiam
> Xiant
>
Ten ze zdjęcia to właśnie N75 ale do turbo sterowanych NADciśnieniowo. U
Ciebie najprawdopodobniej jest już wersja turbosprężarki z VNT i tam
zawór N75 jest plastikowy i turbo sterowane jest PODciśnieniowo.
Podaj kod silnika to się rozwieje wątpliwości.
Najprawdopodobniej masz zapieczona zmienną geometrię w turbosprężarce i
w niej leży problem, naprawa jej łącznie z demontażem i montażem powinna
zamknąć się w 400zł.
--
Pozdrawiam
Lewis
-
12. Data: 2013-02-14 22:44:20
Temat: Re: Serwis diesel, Sosnowiec ?
Od: "Szymon Machel" <s...@g...com>
Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
>
> Najprawdopodobniej masz zapieczona zmienną geometrię w turbosprężarce i w
> niej leży problem, naprawa jej łącznie z demontażem i montażem powinna
> zamknąć się w 400zł.
>
O ile dobrze kojarzę to 90 KM nie miały zmiennej geometrii.
Szymon
ps A z drugiej strony to faktycznie (pomimo powszedniości silnika 1.9tdi)
ciężko znaleź kogoś kto naprawi to co padło a nie wymieni połowę
osprzętu za głupie pieniądze całkowicie bez potrzeby (i czasami bez
skutku).
-
13. Data: 2013-02-14 22:55:01
Temat: Re: Serwis diesel, Sosnowiec ?
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2013-02-14 22:44, Szymon Machel pisze:
> U?ytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisa? w wiadomo?ci
>
>>
>> Najprawdopodobniej masz zapieczona zmienn? geometri? w turbospr?arce i w
>> niej le?y problem, naprawa jej ??cznie z demonta?em i monta?em powinna
>> zamkn?? si? w 400z?.
>>
>
> O ile dobrze kojarz? to 90 KM nie mia?y zmiennej geometrii.
>
> Szymon
>
> ps A z drugiej strony to faktycznie (pomimo powszednio?ci silnika 1.9tdi)
> ci?ko znale? kogo? kto naprawi to co pad?o a nie wymieni po?ow?
> osprz?tu za g?upie pieni?dze ca?kowicie bez potrzeby (i czasami bez
> skutku).
>
>
ALH miało VNT.
Nieraz trafia mi się ktoś po kilku mechanikach, radosna twórczość nie
zna granic... :D
--
Pozdrawiam
Lewis
-
14. Data: 2013-02-15 01:18:58
Temat: Re: Serwis diesel, Sosnowiec ?
Od: Dawid <x...@n...pl>
W dniu 2013-02-14 22:44, Szymon Machel pisze:
> Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
>
>>
>> Najprawdopodobniej masz zapieczona zmienną geometrię w turbosprężarce i w
>> niej leży problem, naprawa jej łącznie z demontażem i montażem powinna
>> zamknąć się w 400zł.
>>
>
> O ile dobrze kojarzę to 90 KM nie miały zmiennej geometrii.
>
> Szymon
>
> ps A z drugiej strony to faktycznie (pomimo powszedniości silnika 1.9tdi)
> ciężko znaleź kogoś kto naprawi to co padło a nie wymieni połowę
> osprzętu za głupie pieniądze całkowicie bez potrzeby (i czasami bez
> skutku).
>
>
No to nie posłuchałeś i wpadłeś.
Miały zmienną geometrię, mają również dwa zawory, często mylone.
Ten który wymieniłeś, plastikowy N75 NIE STERUJE TURBINĄ.
http://allegro.pl/zawor-turbiny-skoda-octavia-seat-l
eon-toledo-ibiza-i3015078328.html
przeczytaj opis od zielonych literek.
No ale róbta co chceta ;-)
-
15. Data: 2013-02-15 01:29:43
Temat: Re: Serwis diesel, Sosnowiec ?
Od: "X-Man" <k...@w...pl>
<m...@g...com> wrote in message
news:ad5db313-9b7e-4398-81d4-ec2738a48904@googlegrou
ps.com...
> Witam
> Moze ktos polecic dobrego mechanika diesla w Sosnowcu ?
je
-
16. Data: 2013-02-15 01:33:22
Temat: Re: Serwis diesel, Sosnowiec ?
Od: Dawid <x...@n...pl>
W dniu 2013-02-15 01:29, X-Man pisze:
> <m...@g...com> wrote in message
> news:ad5db313-9b7e-4398-81d4-ec2738a48904@googlegrou
ps.com...
>> Witam
>> Moze ktos polecic dobrego mechanika diesla w Sosnowcu ?
>
> je
je
je
je
jestem z miasta to widać............
:-)
-
17. Data: 2013-02-15 09:30:26
Temat: Re: Serwis diesel, Sosnowiec ?
Od: m...@g...com
W dniu czwartek, 14 lutego 2013 21:31:08 UTC+1 użytkownik huri_khan napisał:
> Jeżeli diesel i nie boisz się przejechać przez Brynicę to Pierkary Śląskie
>
> ul. Stalowa (chyba Adamczyk serwis bosch lub cos w tym stylu)
>
>
>
> --
>
> [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
>
> [SY] [Cruze 1,8 LT]
Witam
Nie boja sie, robilech 3 lata w Gliwicach :) Taakie gryne chopy tam byly, troche
rzech sie godoc nauczyl, piknie bylo :))
Poprobuje sam z tym zaworkiem ale dzieki za namiary.
Pozdrawiam
Xiant
-
18. Data: 2013-02-15 09:32:14
Temat: Re: Serwis diesel, Sosnowiec ?
Od: m...@g...com
W dniu czwartek, 14 lutego 2013 22:55:01 UTC+1 użytkownik Lewis napisał:
> W dniu 2013-02-14 22:44, Szymon Machel pisze:
>
> > U?ytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisa? w wiadomo?ci
>
> >
>
> >>
>
> >> Najprawdopodobniej masz zapieczona zmienn? geometri? w turbospr?arce i w
>
> >> niej le?y problem, naprawa jej ??cznie z demonta?em i monta?em powinna
>
> >> zamkn?? si? w 400z?.
>
> >>
>
> >
>
> > O ile dobrze kojarz? to 90 KM nie mia?y zmiennej geometrii.
>
> >
>
> > Szymon
>
> >
>
> > ps A z drugiej strony to faktycznie (pomimo powszednio?ci silnika 1.9tdi)
>
> > ci?ko znale? kogo? kto naprawi to co pad?o a nie wymieni po?ow?
>
> > osprz?tu za g?upie pieni?dze ca?kowicie bez potrzeby (i czasami bez
>
> > skutku).
>
> >
>
> >
>
>
>
> ALH miało VNT.
>
> Nieraz trafia mi się ktoś po kilku mechanikach, radosna twórczość nie
>
> zna granic... :D
>
>
>
> --
>
> Pozdrawiam
>
> Lewis
Silnik ALH, moge podac VIN jak sie przyda. N75 juz wymienilem bo do tego zaworu tez
VAGowalem bledy, po wymianie spokoj. Teraz tylko kontrolka sie zapala i gasnie, nie
mam kiedy sprawdzic auta w trasie czy dalej bedzie notlauf czy nie.
Pozdrawiam
Xiant
-
19. Data: 2013-02-15 09:34:31
Temat: Re: Serwis diesel, Sosnowiec ?
Od: m...@g...com
W dniu piątek, 15 lutego 2013 01:18:58 UTC+1 użytkownik Dawid napisał:
> W dniu 2013-02-14 22:44, Szymon Machel pisze:
>
> > Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
>
> >
>
> >>
>
> >> Najprawdopodobniej masz zapieczona zmienną geometrię w turbosprężarce i w
>
> >> niej leży problem, naprawa jej łącznie z demontażem i montażem powinna
>
> >> zamknąć się w 400zł.
>
> >>
>
> >
>
> > O ile dobrze kojarzę to 90 KM nie miały zmiennej geometrii.
>
> >
>
> > Szymon
>
> >
>
> > ps A z drugiej strony to faktycznie (pomimo powszedniości silnika 1.9tdi)
>
> > ciężko znaleź kogoś kto naprawi to co padło a nie wymieni połowę
>
> > osprzętu za głupie pieniądze całkowicie bez potrzeby (i czasami bez
>
> > skutku).
>
> >
>
> >
>
> No to nie posłuchałeś i wpadłeś.
>
> Miały zmienną geometrię, mają również dwa zawory, często mylone.
>
> Ten który wymieniłeś, plastikowy N75 NIE STERUJE TURBINĄ.
>
> http://allegro.pl/zawor-turbiny-skoda-octavia-seat-l
eon-toledo-ibiza-i3015078328.html
>
> przeczytaj opis od zielonych literek.
>
> No ale róbta co chceta ;-)
Spokojnie, N75 wymienialem z pol roku temu bo TEZ zglaszal blad, ten ktory Ty
polecach wymianie pewnie w nastepnym tygodnia jak go kupie :)
Pozdrawiam
Xiant
-
20. Data: 2013-02-15 10:00:37
Temat: Re: Serwis diesel, Sosnowiec ?
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2013-02-15 09:34, m...@g...com pisze:
> Spokojnie, N75 wymienialem z pol roku temu bo TEZ zglaszal blad, ten ktory Ty
polecach wymianie pewnie w nastepnym tygodnia jak go kupie :)
>
>
> Pozdrawiam
> Xiant
>
Teraz porządnie się rozejrzyj czy masz tam taki metalowy zawór. ALH ma
VNT i ma 2 plastikowe zwory, N18 do EGR i N75 do sterowania turbo.
--
Pozdrawiam
Lewis