-
X-Received: by 10.140.19.85 with SMTP id 79mr193451qgg.22.1442947798399; Tue, 22 Sep
2015 11:49:58 -0700 (PDT)
X-Received: by 10.140.19.85 with SMTP id 79mr193451qgg.22.1442947798399; Tue, 22 Sep
2015 11:49:58 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!usenet.blueworldhosting.com!feeder01.bluewo
rldhosting.com!border2.nntp.dca1.giganews.com!nntp.giganews.com!kq10no7823435ig
b.0!news-out.google.com!68ni5185qgg.0!nntp.google.com!v79no3157011qge.0!postnew
s.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Tue, 22 Sep 2015 11:49:58 -0700 (PDT)
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=77.254.45.133;
posting-account=3jgN-woAAAB2Ap4a-csy0AI-bZwA32QC
NNTP-Posting-Host: 77.254.45.133
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <0...@g...com>
Subject: Seat Cordoba i silnik VW 1.4 - rozważania przyszłościowo-filozoficzne
From: m...@g...com
Injection-Date: Tue, 22 Sep 2015 18:49:58 +0000
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Lines: 28
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2569057
[ ukryj nagłówki ]Witam serdecznie. Mam okazję dość tanio nabyć bardzo zadbaną Cordobę z 1998 roku. Od
nowości garażowana, przebieg 70 tysięcy, czarne blaszki itd. Silnik to podstawowe
ośmiozaworowe 1.4 o mocy 60 KM, oznaczenie AEX. Miałem kiedyś taki wóz w rodzinie i
bardzo mile zaskakiwał mnie sporym momentem obrotowym z dołu (jak na pojemność). W 10
lat natrzaskano nim blisko 200 tysięcy, żadnych problemów po drodze, od początku do
końca olej 0W40.
Tak się teraz zastanawiam - na jak długą eksploatację mógłbym liczyć nabywając tenże
wóz? Czy 25-30 lat i setki tysięcy kilometrów to coś realnego? Zakładam na sam
początek wykonanie solidnego zabezpieczenia antykorozyjnego, uzupełnianego regularnie
(powiedzmy, że co dwa lata) i bieżące usuwanie wszelkich ognisk korozji, tak na
nadwoziu, jak i podwoziu. Kwestię niszczenia nadwozia uważam zatem za
nieproblematyczną.
Co zaś tyczy się silnika - zakładam brak jakichkolwiek oszczędności, regularną
wymianę dobrego oleju (0W40 - taki zalewano w fabryce i taki w latach 90. stosowało
ASO). Jednostka jest dość nowoczesna, z aluminiowym blokiem (poprawcie mnie, jeśli
się mylę), wielopunktowym wtryskiem i plastikowym kolektorem dolotowym. Moje główne
pytania brzmi: czego mogę po tym silniku oczekiwać? Czy przebieg rzędu 500-600
tysięcy kilometrów bez remontu jest czymś jak najbardziej realnym? Pytam o
doświadczenia z tymi właśnie silnikami. Oczywiście tylko na benzynie, żadnego LPG.
Znany jest mi problem tych silników z zamarzającą odmą - ponoć w późniejszych
wersjach montowano jej podgrzewanie - jak to dokładnie było rozwiązane i jak
ewentualnie to zamontować do wspomnianego AEXa?
Dziękuję za wszelkie odpowiedzi.
Następne wpisy z tego wątku
- 22.09.15 21:32 Tomasz Pyra
- 22.09.15 22:05 m...@g...com
- 22.09.15 22:13 re
- 22.09.15 23:07 m...@g...com
- 23.09.15 00:07 Yogi\(n\)
- 23.09.15 00:24 Tomasz Pyra
- 23.09.15 08:22 nadir
- 23.09.15 08:58 nadir
- 23.09.15 11:28 Jacek
- 23.09.15 18:39 Bolko
- 24.09.15 01:27 Zenek Kapelinder
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- Kol. sukces po polsku: booom na budowy dróg i autostrad - czyli "proste życie na kredycie"
- Nie chcieliście Izery to będziecie kupować XPeng
- Taka ciekawostka pożarowa :)
- Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
Najnowsze wątki
- 2025-08-06 Gdynia => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=
- 2025-08-06 Białystok => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-08-06 "[...] sejmowe wystąpienie posłanki Klaudii Jachiry, która zakończyła je słowami ,,Sława Ukrainie"."
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Panuje się 181 159,42 zł./mies. na posła w 2026r.
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Czy cos fi przechodzi przez trafo separujące?
- 2025-08-05 kajaki i promile
- 2025-08-05 Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- 2025-08-05 Gdynia => Przedstawiciel handlowy / KAM (branża TSL) <=
- 2025-08-05 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-05 B2B i książka przychodów i rozchodów
- 2025-08-04 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML