eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySeat Cordoba i silnik VW 1.4 - rozważania przyszłościowo-filozoficzneSeat Cordoba i silnik VW 1.4 - rozważania przyszłościowo-filozoficzne
  • X-Received: by 10.140.19.85 with SMTP id 79mr193451qgg.22.1442947798399; Tue, 22 Sep
    2015 11:49:58 -0700 (PDT)
    X-Received: by 10.140.19.85 with SMTP id 79mr193451qgg.22.1442947798399; Tue, 22 Sep
    2015 11:49:58 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!usenet.blueworldhosting.com!feeder01.bluewo
    rldhosting.com!border2.nntp.dca1.giganews.com!nntp.giganews.com!kq10no7823435ig
    b.0!news-out.google.com!68ni5185qgg.0!nntp.google.com!v79no3157011qge.0!postnew
    s.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Tue, 22 Sep 2015 11:49:58 -0700 (PDT)
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=77.254.45.133;
    posting-account=3jgN-woAAAB2Ap4a-csy0AI-bZwA32QC
    NNTP-Posting-Host: 77.254.45.133
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <0...@g...com>
    Subject: Seat Cordoba i silnik VW 1.4 - rozważania przyszłościowo-filozoficzne
    From: m...@g...com
    Injection-Date: Tue, 22 Sep 2015 18:49:58 +0000
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Lines: 28
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2569057
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam serdecznie. Mam okazję dość tanio nabyć bardzo zadbaną Cordobę z 1998 roku. Od
    nowości garażowana, przebieg 70 tysięcy, czarne blaszki itd. Silnik to podstawowe
    ośmiozaworowe 1.4 o mocy 60 KM, oznaczenie AEX. Miałem kiedyś taki wóz w rodzinie i
    bardzo mile zaskakiwał mnie sporym momentem obrotowym z dołu (jak na pojemność). W 10
    lat natrzaskano nim blisko 200 tysięcy, żadnych problemów po drodze, od początku do
    końca olej 0W40.

    Tak się teraz zastanawiam - na jak długą eksploatację mógłbym liczyć nabywając tenże
    wóz? Czy 25-30 lat i setki tysięcy kilometrów to coś realnego? Zakładam na sam
    początek wykonanie solidnego zabezpieczenia antykorozyjnego, uzupełnianego regularnie
    (powiedzmy, że co dwa lata) i bieżące usuwanie wszelkich ognisk korozji, tak na
    nadwoziu, jak i podwoziu. Kwestię niszczenia nadwozia uważam zatem za
    nieproblematyczną.
    Co zaś tyczy się silnika - zakładam brak jakichkolwiek oszczędności, regularną
    wymianę dobrego oleju (0W40 - taki zalewano w fabryce i taki w latach 90. stosowało
    ASO). Jednostka jest dość nowoczesna, z aluminiowym blokiem (poprawcie mnie, jeśli
    się mylę), wielopunktowym wtryskiem i plastikowym kolektorem dolotowym. Moje główne
    pytania brzmi: czego mogę po tym silniku oczekiwać? Czy przebieg rzędu 500-600
    tysięcy kilometrów bez remontu jest czymś jak najbardziej realnym? Pytam o
    doświadczenia z tymi właśnie silnikami. Oczywiście tylko na benzynie, żadnego LPG.
    Znany jest mi problem tych silników z zamarzającą odmą - ponoć w późniejszych
    wersjach montowano jej podgrzewanie - jak to dokładnie było rozwiązane i jak
    ewentualnie to zamontować do wspomnianego AEXa?

    Dziękuję za wszelkie odpowiedzi.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: