-
Data: 2015-09-23 08:58:07
Temat: Re: Seat Cordoba i silnik VW 1.4 - rozważania przyszłościowo-filozoficzne
Od: nadir <n...@h...org> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2015-09-22 o 20:49, m...@g...com pisze:
> Tak się teraz zastanawiam - na jak długą eksploatację mógłbym liczyć nabywając
tenże wóz? Czy 25-30 lat i setki tysięcy kilometrów to coś realnego?
Raczej zapomnij bo to się nawzajem wyklucza. Tto nie czołg, samolot czy
okręt, projektowane na dziesięciolecia i z planowanymi dwoma, trzema
remontami generalnymi. Nie ta skala.
Albo będziesz jeździł tą Cordobą często i raczej 25-30 lat nie wytrzyma,
albo będzie więcej stała jak jeździła, to wtedy lata zachowa.
> Zakładam na sam początek wykonanie solidnego zabezpieczenia antykorozyjnego,
uzupełnianego regularnie (powiedzmy, że co dwa lata) i bieżące usuwanie wszelkich
ognisk korozji, tak na nadwoziu, jak i podwoziu. Kwestię niszczenia nadwozia uważam
zatem za nieproblematyczną.
> Co zaś tyczy się silnika - zakładam brak jakichkolwiek oszczędności, regularną
wymianę dobrego oleju (0W40 - taki zalewano w fabryce i taki w latach 90. stosowało
ASO). Jednostka jest dość nowoczesna, z aluminiowym blokiem (poprawcie mnie, jeśli
się mylę), wielopunktowym wtryskiem i plastikowym kolektorem dolotowym. Moje główne
pytania brzmi: czego mogę po tym silniku oczekiwać? Czy przebieg rzędu 500-600
tysięcy kilometrów bez remontu jest czymś jak najbardziej realnym? Pytam o
doświadczenia z tymi właśnie silnikami. Oczywiście tylko na benzynie, żadnego LPG.
> Znany jest mi problem tych silników z zamarzającą odmą - ponoć w późniejszych
wersjach montowano jej podgrzewanie - jak to dokładnie było rozwiązane i jak
ewentualnie to zamontować do wspomnianego AEXa?
Silnik i skrzynia to w zasadzie nie problem przy robieniu okresowych
wymian pasków, płynów, pomp, napinaczy czy innych pierdołach. Nie wiem
jak w tym samochodzie z korozją, bo rdza może i tak karoserię zjadać od
środka. Prędzej polegniesz na jakimś gównianym plastiku czy obejmie,
która dziś kosztuje 10-20 złotych a 10-15 lat będzie nie do dostania.
Jak faktycznie chcesz pchać się w taki samochód, na tak długi okres, to
od razu kup sobie dwa lub trzy inne na części.
Następne wpisy z tego wątku
- 23.09.15 11:28 Jacek
- 23.09.15 18:39 Bolko
- 24.09.15 01:27 Zenek Kapelinder
Najnowsze wątki z tej grupy
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
Najnowsze wątki
- 2025-01-20 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-20 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-20 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-20 huta ruszyla
- 2025-01-20 piece wodorowe
- 2025-01-20 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-20 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-20 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-20 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-19 Test - nie czytać
- 2025-01-19 qqqq
- 2025-01-19 Tauron przysyła aneks
- 2025-01-19 Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- 2025-01-18 Power BANK z ładowaniem przelotowym robi PRZERWY
- 2025-01-18 Pomoc dla Filipa ;)