eGospodarka.plGrupypl.comp.pecetSamsung S2 500 GB (HX-MTA50DA/G22) - jak rozpoznać USB 2.0 czy 3.0Samsung S2 500 GB (HX-MTA50DA/G22) - jak rozpoznać USB 2.0 czy 3.0
  • Data: 2011-06-12 17:27:47
    Temat: Samsung S2 500 GB (HX-MTA50DA/G22) - jak rozpoznać USB 2.0 czy 3.0
    Od: Michal <u...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Cześć,

    Przenośny dysk 2.5" 500 GB - popularny Samsung S2 Portable
    model HX-MTA50DA/G22.

    Jak bez podłączenia do komputera (a dokładniej bez wyjmowania
    z fabrycznego opakowania)rozpoznać z jakim interfejsem jest ten
    model? Wiem, że w dyskach zewnętrznych producenci potrafią zmieniać
    napędy znajdujące się w środku, ale żeby tak istotną zmianę jak
    interfejs i przez to ~5krotny wzrost wydajności nie oznaczyć nawet
    jedną inną literą w nazwie modelu (HX-MTA50DA/G22) to już jest IMHO
    przegięcie. Sytuację pogarsza fakt, że wersje z różnymi interfejsami
    wyglądają zewnętrznie DOKŁADNIE tak samo (takie same materiały), ba
    z googlania wynika że nawet podwersja /G22 jest wspólna dla uUSB 2.0
    i 3.0. Modele USB 3.0 różnią się AFAIK tylko dodatkową niebieską
    naklejką informującą o USB 3.0 doklejoną na opakowaniu - niestety nie
    zawsze. Sytuację pogarsza fakt, że na opakowaniu nie ma daty produkcji -
    jest tylko Samsung i (copyright) 2010.

    WTF?
    Jest więc jakiś sposób na sprawdzenie bez podłączenia?
    Od kiedy (od którego miesiąca i roku 500 GB Samsungi S2 HX-MTA50DA/G2 są
    już dostarczane z USB 3.0? Może spis numerów seryjnych dla wersji USB
    2.0 i USB 3.0. Dla mnie to o tyle istotne, że mam już dość kopiowania
    większej ilości danych na dysk po USB 2.0 ograniczający jego wydajność
    ~pięciorkotnie - IMHO to jest interfejs do skanerów, drukarek, pendrive,
    ale nie do USB.

    --
    MB