  • 61. Data: 2020-10-21 18:58:15
    Temat: Re: Samochody elektryczne przyczyniaja się do zmniejszania ilości spaliniaków
    Od: K <n...@e...com>

    On 21/10/2020 16:19, nadir wrote:

    > Nie chodzi tylko o samo ładowanie, samochody, i nie tylko one, z różnych
    > powodów mogą zapłonąć. Z elektrykami jest ten problem, że w razie pożaru
    > nie bardzo jest czym to gasić. Na takim parkingu czy garażu zamkniętym,
    > nawet instalacja tryskaczowa nie ugasi elektryka.

    tryskacze to moga najwyzej pozar smietnika ugasic.

  • 62. Data: 2020-10-21 19:07:13
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > tryskacze to moga najwyzej pozar smietnika ugasic.
    bardzo macie wielkie doświadczenie w tych sprawach widzę. Ja mam
    niewielkie, bo co prawda parę razy tylko "macałem" taką instalacje od
    strony zbiornika, pompy i silnika, ale za to mam wyobraźnie. i wyobrażam
    sobie, ze jakby jednak była tam instalacja tryskaczowa, to duuuuużo
    ciężej byłoby przenieść pożar na sąsiednie zalane wodą auta. My tu nie
    dyskutujemy że jakiś elektryk spłonął, tylko 46 zwykłych aut i być może
    budynek. Więc moim zdaniem - tryskacze w znaczącym stopniu ograniczyłyby
    rozprzestrzenianie się ognia. Nawet gdyby ów pojazd elektryczny miał
    system powiadamiania o przekroczeniu pewnej temperatury ogniwa, to można
    by było drastycznie ograniczyć rozprzestrzenianie ognia. ile takie
    powiadomienie może kosztować? 100zł+karta sim za 5/rok?

    ToMasz

  • 63. Data: 2020-10-21 19:46:55
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.10.2020 o 18:57, K pisze:

    > Zakladajac w ogole, ze ten samochod/hulajnoga sie ladowal/a.

    Zdaje się tam zadzownił po strażaków system wykrywania pożaru, więc w
    sumie bez znaczenia czy ktoś pilnował czy nie.

    --
    Shrek

  • 64. Data: 2020-10-21 19:50:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.10.2020 o 18:58, K pisze:

    > tryskacze to moga najwyzej pozar smietnika ugasic.

    Bzdura - tryskacze akurat są bardzo skuteczne. Choć rzeczywiście w pełni
    ropalonego samochodu raczej nie zgaszą, tonie pozwolą choćby na
    rozprzestrzenianie się pożaru. I myślę, że jakby tu były to też
    skończyło by się na trzech spalonych i dwóch okopconych samochodach. A
    uszkodzenia stropu byłyby miejscowe.

    --
    Shrek

  • 65. Data: 2020-10-21 19:51:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.10.2020 o 19:07, ToMasz pisze:

> [...]
    > by było drastycznie ograniczyć rozprzestrzenianie ognia. ile takie
    > powiadomienie może kosztować? 100zł+karta sim za 5/rok?

    Z kartą sim w garażach to problem bywa.

    --
    Shrek

  • 66. Data: 2020-10-21 20:17:09
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-10-21 o 07:31, Przemek Jedrzejczak pisze:

    > teraz rzeczywistosc zaskrzeczala ... ladujesz = warujesz w skrocie :-)

    A obiady i zwiedzanie?

  • 67. Data: 2020-10-21 20:19:59
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Z tryskaczami nie tak prosto, jeżeli są "woskowe", czyli uruchamiają końcówkę w
    wyniku stopienia się "korka": tam musi powstać
    podwyższona temperatura, nie zaczną spryskiwać na zapas kilka segmentów dalej.
    BTW w garażu z połowy lat 90-tych mam tryskacze, a w nowszych nie.

    -----

  • 68. Data: 2020-10-21 20:23:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.10.2020 o 20:17, cef pisze:

    > A obiady i zwiedzanie?

    No i nie zapomnijmy o tym, że miały się ładować w nocy - przez calutką noc;)

    --
    Shrek

  • 69. Data: 2020-10-21 20:31:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.10.2020 o 20:19, ąćęłńóśźż pisze:
    > Z tryskaczami nie tak prosto, jeżeli są "woskowe", czyli uruchamiają
    > końcówkę w wyniku stopienia się "korka": tam musi powstać podwyższona
    > temperatura, nie zaczną spryskiwać na zapas kilka segmentów dalej.

    Tryskacze z definicji są "woskowe". To że na filmach magajwery
    przykładają zapalniczkę i cały budynek w wodzie to taka sama bajka jak
    powszechnie wybuchające samochody.

    To o czym myślisz, to... zraszacze - stosowane rzadko i raczej jak jest
    wyraźna potrzeba (raczej w przemyśle).

    > BTW w garażu z połowy lat 90-tych mam tryskacze, a w nowszych nie.

    Bo obecnie od tryskaczy w mieszkaniówce się odchodzi - drogie to w
    budowie i eksploatacji, więc nikt nie chce za to płacić. Nie wiem czy
    prawo się nie zmieniło - obecnie są OIDP i na szybka sprawdziłemwymagane
    jeśli garaż zajmuje więcej niż 1 kondygnację (jak jest odzielony to są
    różne garaże), jest na poziomie -3 lub strefa pożarowa jest większa niż
    5tys m2

    --
    Shrek

  • 70. Data: 2020-10-21 20:53:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2020-10-20 o 13:52, Kris pisze:

    >Jeżeli samochód ma homologację, to znaczy, że urzędowo potwierdzono,
    >że konstrukcyjnie jest OK - ?

    Raczej tak nie ma. Homologacja sprawdza niektore cechy konstrukcyjne,
    np czy swiatla swieca zgodnie z przepisami, ale nie ma szans
    sprawdzic, czy sie auto nie zapali ..

    >Ew. mógł być przerabiany po wyjechaniu z fabryki - "tjuningowany",
    >wtedy odpowiedzialność spada na właściciela/diagnostę, który dopuścił
    >do ruchu - ?

    Diagnosty raczej w tym jeszcze nie bylo, ale w niektorych przypadkach
    ... moze i daloby sie zwalic na niego wine.
    Na wlasciciela najpredzej - o ile auto przerabial.

    J.