  • 131. Data: 2023-02-08 13:11:00
    Temat: Re: Samochody elektryczne na wesoło
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 08.02.2023 o 12:09, Cavallino pisze:

    > Bo nie masz garażu i podjazdu.

    https://www.dropbox.com/s/qiejr5incce5l9j/IMG_202105
    18_162717.jpg?dl=0

    > Gdybyś kiedyś zostawił tam auto z pracującym silnikiem i wysiadł z auta,
    > to byś poczuł od razu.

    Przecież napisałem - przy starcie na zimno czuć - na ciepło - *nie*
    czuć. Jak wracam zaparkuję to nic nie czuć. Ba, zdarzyło mi się w garażu
    dopalać DPF i po wyjściu nie było tego zapaszku NOx.

    > Owszem.
    > Ale obecne też kopcą, gdy zaniedba się wtryski.

    Nie - chyba, ze wycięty DPF, ale to znaczy, że nie jest "obecny".

    > To było głównie do Twojego przedpiszcy.
    > No chyba że też nic nie czujesz....
    > Covid?

    Był x3, ale czuję - na zimno :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 132. Data: 2023-02-08 13:25:41
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 08-02-2023 o 13:11, Mirek Ptak pisze:

    > Przecież napisałem

    A czy wcześniej przeczytałeś co i o czym ja napisałem?

    Bo jeśli tak i nadal nie uważasz, że diesel bez adblue śmierdzi, to
    tylko wizyta u laryngologa pomoże....

    > Nie - chyba, ze wycięty DPF, ale to znaczy, że nie jest "obecny".

    Obecnie jeżdżące po polskich drogach - o to chodziło.
    Czyli takie z produkcji sprzed kilkunastu lat zazwyczaj.....

  • 133. Data: 2023-02-08 13:59:52
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 08.02.2023 o 13:25, Cavallino pisze:

    > Obecnie jeżdżące po polskich drogach - o to chodziło.
    > Czyli takie z produkcji sprzed kilkunastu lat zazwyczaj.....

    Dziwne - jeśli piszesz o takich kilkunastoletnich to niezależnie czy
    wtryski leją czy nie to one kopcą bo nie mają DPF - więc nie bardzo wiem
    po co była ta uwaga?

    Pozdrawiam - Mirek

  • 134. Data: 2023-02-08 14:48:16
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 08-02-2023 o 13:59, Mirek Ptak pisze:

    > Dziwne - jeśli piszesz o takich kilkunastoletnich to niezależnie czy
    > wtryski leją czy nie to one kopcą bo nie mają DPF - więc nie bardzo wiem
    > po co była ta uwaga?

    Proste - w kontrze do Twojego twierdzenia, że kopciły auta bez
    bezpośredniego wtrysku.

    Kopcą jedne i drugie - gdy są niesprawne.
    Smrodzą chemią tylko te z bezpośrednim wtryskiem, nawet w 100% sprawne i
    (gdy były) nowe.
    Sam to przerobiłem na 3 dieslach z bezpośrednich wtryskach, jeden bez
    dpf, dwa z dpf - śmierdziały tak samo od nowości.

    Wcześniej nigdy takiego zapachu nie czułem, a diesle miałem.

    P.S.
    Nie dotyczy wersji z adblue zapewne, piszę o całej reszcie.

  • 135. Data: 2023-02-08 15:00:44
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 08.02.2023 o 14:48, Cavallino pisze:

    > Proste - w kontrze do Twojego twierdzenia, że kopciły auta bez
    > bezpośredniego wtrysku.

    No to się zapętlamy, bo moja uwaga była w kontrze do Twojego:

  • 136. Data: 2023-02-08 15:15:04
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 08-02-2023 o 15:00, Mirek Ptak pisze:

    > No to się zapętlamy, bo moja uwaga była w kontrze do Twojego:
    > "Ale obecne też kopcą, gdy zaniedba się wtryski"

    Ale Twoja była późniejsza, a teraz dziwisz się mojemu wcześniejszemu
    tekstowi...
    Dlatego wyjaśniłem o co w nim chodziło.

    Chyba że chodzi Ci o to czy sprawny diesel bez dpf musi kopcić.
    Nie - nie musi - mój ceed 2007 nie kopcił.
    Tylko śmierdział.

  • 137. Data: 2023-02-08 17:14:17
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.02.2023 o 07:33, Mirek Ptak pisze:

    > Chyba nowego diesla nie masz :)

    No nie mam - mam dość starą benzynkę z LPG.

    > Prawda jest taka, że zimny silnik zaraz po rozruchu wypierduje taki
    > niespecjalnie przyjemny zapaszek - nie miałem tego wcześniej (w
    > dieslach) - być może, ze to AdBlue?
    > Natomiast rozgrzany nie śmierdzi.

    No to tak jak mój. Więc skąd ten smród co przedpiscy czują po całym
    mieście - samochody krócej niż dwie minuty jeżdzą czy jak?

    Ja nie mówię, że z odwłoka to fiołkami pachnie, ale pierdolenie tych
    fanbojów elektryków jak kto ich spaliny w oczy szczypią i po mieście
    muszą z gpsem chodzić bo nic nie widać są po prostu przykre...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 138. Data: 2023-02-08 17:17:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.02.2023 o 11:39, ąćęłńóśźż pisze:
    > A wariant "żona mnie nie rozumie..."?

    Nie interesuje mnie twoja żona. Problem w tym że elektrofanboje się
    usułują wpierdalać w moje sprawy.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 139. Data: 2023-02-08 18:47:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 8 Feb 2023 15:15:04 +0100, Cavallino wrote:

> [...]
    > Dlatego wyjaśniłem o co w nim chodziło.
    >
    > Chyba że chodzi Ci o to czy sprawny diesel bez dpf musi kopcić.
    > Nie - nie musi - mój ceed 2007 nie kopcił.

    Musi, inaczej by dpf nie dodawali :-)
    Tylko to taki dym, ze na oko to prawie nie widac ...

    > Tylko śmierdział.

    J.

  • 140. Data: 2023-02-08 18:51:38
    Od: io <i...@o...pl.invlid>

    W dniu 06.02.2023 o 19:01, nadir pisze:

    > Ty jak widzę jesteś z tych co wyznają zasadę, że trzeba skoczyć z dachu
    > wieżowca, żeby przekonać się czy można latać.

    No tak, ludzie wspinają na wieżowce po elewacji i Ty wnioskujesz, że to
    jest złe bo ktoś skoczył z dachu.