  • 11. Data: 2010-01-06 14:27:00
    Temat: Re: Samochód służbowy do wykorzystania prywatnie -zmiany....
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-01-06 13:11, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:

    > Jakie kilometry, jak Ci tłumaczą że płacą ryczałtem?

    Dokładnie i to w postaci podatku.

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 12. Data: 2010-01-06 14:29:59
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-01-06 12:58, *Qlfon* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

    > Kurcze, ale to jakoś nijak się ma do tego co MF chciało osiągnąć.
    > Używanie służbówki do prywaty miało byc niepieniężnym świadczeniem na
    > rzecz pracownika i jako takie miało podlegać opodatkowaniu. A tak to
    > wychodzi, że po prostu kupujemy kilometry. Chyba że na tej podstawie
    > pracodawca się jakoś rozlicza z tego...

    U mnie te około 150 zł to opłata w formie podatku jaki płacę - przy
    liczeniu pensji dodają mi do brutto jakąś sumę - to mój przychód
    teoretyczny z używania służbówki do prywatnych jazd, liczą od tego
    podatek (to te ~150zł), a potem dodana sumę odejmują - chyba to dość
    powszechna praktyka.

  • 13. Data: 2010-01-06 14:33:49
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > (to te ~150zł), a potem dodana sumę odejmują - chyba to dość powszechna

    Oj chyba nie w ten sposób.
    Albo jeszcze ZUS gdzieś Ci umknął, albo ten podatek to nie jest 150 zł.

  • 14. Data: 2010-01-06 14:38:13
    Od: Paweł <b...@m...com>

> [...]
    > (to te ~150zł), a potem dodana sumę odejmują - chyba to dość powszechna

    U nas jest to faktura VAT wystawiana przez firmę na zainteresowanego
    pracownika.
    Nie ma jak sądzę żadnych dodatkowych powiązań z dochodami pracownika.

    --
    Paweł

  • 15. Data: 2010-01-06 15:51:31
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-01-06 14:33, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:

    > Oj chyba nie w ten sposób.
    > Albo jeszcze ZUS gdzieś Ci umknął, albo ten podatek to nie jest 150 zł.

    Musiał bym popatrzeć na wydruki z pracy, nie jestem w pełni pewien jak
    to technicznie robią, ale odbywa się to za pomocą podatku w każdym bądź
    razie.

  • 16. Data: 2010-01-06 18:33:16
    Od: "JoAsienka" <w...@p...oonet.pl>

    Paweł wrote:
> [...]
    > pracownika.
    > Nie ma jak sądzę żadnych dodatkowych powiązań z dochodami pracownika.

    U nas tez wystawia sie fakture na pracownika i jemu to sie odlicza od
    wyplaty.
    JoAsienka **gg 1489928
    Człowiek staje się mądry z wiekiem.
    Niestety, najczęściej jest to wieko od trumny