-
11. Data: 2021-01-05 20:26:45
Temat: Re: Samochód dla biednych i dla bogatych też
Od: K <n...@e...com>
On 05/01/2021 18:55, Poldek wrote:
>>>>
>>>> Dla listonoszy czy dostawcow zarcia idealne.
>>>
>>> i przy takim podejściu, nigdy nie będziemy eko.
>>>
>> Bedziemy bo nie bedziemy mieli wyjscia ale nie z takimi autami.
>
> Nie będziemy, gdyż wygodniej jest truć, a jak już większość ludzi się
> zorientuje, że zatrucie wszystkiego przekroczyło poziom wygody, to już
> będzie po jabłkach i nie do odkręcenia. Syf cały czas się kumuluje i
> bynajmniej nie jest tak, że nasmrodzimy, wiatr przewieje i można zapomnieć.
Lobby EV wypralo Ci mozg do tego stopnia, ze sie zawiesiles na
samochodach spalinowych. Tymczasem degradacja warunkow zycia ma miejsce
w kazdym jego aspekcie, np. spory udzial ma w tym produkcja miesa. I nie
pierdol, ze miesa nie jesz i nigdy nie jadles ani nie miales nic ze
skory itd. Niewspominajac juz o wydobyciu pierwiastkow niezbednych do
produkcji baterii przez dzieci zmuszane do niewolniczej pracy i ich
pozniejszej obrobce przez wiezniow w obozach koncetracyjnych ale to jest
wszystko tak daleko od nas, ze musi byc fake newsem sfabrykowanym przez
lobby paliwowe ;)
-
12. Data: 2021-01-05 20:35:58
Temat: Re: Samochód dla biednych i dla bogatych też
Od: K <n...@e...com>
On 05/01/2021 19:20, kk wrote:
> On 2021-01-05 17:19, K wrote:
>> On 05/01/2021 15:38, kk wrote:
>>> Taki trochę Smart tylko, że elektryczny i wolny
>>>
>>> 1,65 mln jenów to ok 60 tys. zł
>>>
>>> Jak kogoś nie stać na prawdziwy samochód to ...
>>>
>>> No i przez 10h może działać jako UPS. Mógłbym go postawić przy domu
>>> by mi go zasilał nocą. Gdybym miał dom i solary. No i pandemia
>>> musiałby potrwać bym nie musiał nim jeździć do pracy gdzie mi nie
>>> chcą gniazdka udostępnić. :-)
>>>
>>> http://niusy.pl/@auto-swiat.pl/ad0
>>
>> Dla listonoszy czy dostawcow zarcia idealne.
>
> Co mieliby robić na drugim siedzeniu?
Mogliby zamowic wersje z przestrzenia bagazowa zamiast drugiego
siedzenia. PKP na ten przyklad mogloby zamowic takie z hakiem i wymienic
wszystkie Multikary i te elektryczne bagazowki co jezdzily po peronach
kiedys.
-
13. Data: 2021-01-05 20:42:28
Temat: Re: Samochód dla biednych i dla bogatych też
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 05.01.2021 o 19:53, Poldek pisze:
>> Wniosek - jest o wiele lepszy w NOx w CO średnio lepszy (pięć razy) i
>> gorszy jeśli chodzi o CO2. Teraz pytanie na ile to lepiej tak
>> naprawdę. CO chyba nie jest żadnym problemem w tak homeopatycznych
>> ilościach jak od transportu. NOx?
>
> Podałeś ile CO2, NOx i CO jest generowanych do atmosfery przy produkcji
> prądu w najbardziej emitującej wersji elektrowni.
Oraz największej i najbardziej reprezentatywnej.
> Nie podałeś ile CO2, NOx i CO jest generowanych przy wydobyciu,
> przetworzeniu i dystrybucji paliwa diesel i benzyna.
Oraz przy produkcji i dystrybucji węgla.
>> Pozostaje kwestia pyłu... ale większość od transportu to wtórny
>> podniesiony z gleby - ulice myć i będzie skuteczniej.
>>
>
> "Zmycie" pyłu go nie anihiluje, tylko spłukuje do rzek, dalej do mórz i
> oceanów i dalej do żywności.
Pył wtórny i tak jest. On po porostu jest podnoszony z ziemi. To głównie
pył pochodzenia naturanego (plus z opon i klocków - fakt klocków jest
mniej przy elektrykach). Ponadto jak go zmywasz regularnie a nie
deszczem nawalnym to przechodzi przez oczyszczalnie.
Generalnie samochody na węgiel nie są wcale takie ekologiczne.
Zamieniasz i tak już w sumie niewielką emisję NOx i zupełnie bez
znaczenia CO na mniejszą, za to dokładasz CO2. Pytanie co jest groźniejsze.
--
Shrek
-
14. Data: 2021-01-05 20:46:12
Temat: Re: Samochód dla biednych i dla bogatych też
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 05-01-2021 o 19:53, Poldek pisze:
> W dniu 2021-01-05 o 18:33, Shrek pisze:
>> W dniu 05.01.2021 o 18:08, ToMasz pisze:
>>
>>> i przy takim podejściu, nigdy nie będziemy eko.
>>
>> Dopóki będzemy jeździć autami na węgiel to nie będziemy eko.
>>
>> tesla pali 20 kWh na 100. Plus VAT, bo to 20kWh to na na akumulatorze.
>> Na elektrowni będzie razy 1,23;) Więc wychodzi 24,6kWh
>>
>> Bełchatów wali w atmosferę w kilogramach na MWh:
>>
>> CO2 - 1080
>> NOx - 1,35
>> CO - 0,33
>>
>> To daje na km
>>
>> CO2 - 266 g
>> NOx - 0,8 mg
>> CO - 0,264 mg
>>
>> Dla porównnia norma euro5 dla benzyny
>>
>> CO - 1 g
>> NOx - 60 mg
>>
>> Wniosek - jest o wiele lepszy w NOx w CO średnio lepszy (pięć razy) i
>> gorszy jeśli chodzi o CO2. Teraz pytanie na ile to lepiej tak
>> naprawdę. CO chyba nie jest żadnym problemem w tak homeopatycznych
>> ilościach jak od transportu. NOx?
>
> Podałeś ile CO2, NOx i CO jest generowanych do atmosfery przy produkcji
> prądu w najbardziej emitującej wersji elektrowni.
> Nie podałeś ile CO2, NOx i CO jest generowanych przy wydobyciu,
> przetworzeniu i dystrybucji paliwa diesel i benzyna.
No, ale czego się spodziewałeś?
Przecież celem działalności hejterów jest hejt.
A nie żadne tam podawanie obiektywnych danych, obiektywne przedstawianie
problemu i inne takie nic nie warte pomysły...
-
15. Data: 2021-01-05 21:54:06
Temat: Re: Samochód dla biednych i dla bogatych też
Od: nadir <n...@h...org>
W dniu 05.01.2021 o 16:38, kk pisze:
> Taki trochę Smart tylko, że elektryczny i wolny
>
> 1,65 mln jenów to ok 60 tys. zł
>
> Jak kogoś nie stać na prawdziwy samochód to ...
>
> No i przez 10h może działać jako UPS. Mógłbym go postawić przy domu by
> mi go zasilał nocą. Gdybym miał dom i solary. No i pandemia musiałby
> potrwać bym nie musiał nim jeździć do pracy gdzie mi nie chcą gniazdka
> udostępnić. :-)
>
> http://niusy.pl/@auto-swiat.pl/ad0
No ale to taki bardziej dopieszczony Melex, którego klepiemy od pół
wieku a jakoś elektroentuzjaści nie chcą nimi jeździć.
-
16. Data: 2021-01-05 21:59:04
Temat: Re: Samochód dla biednych i dla bogatych też
Od: nadir <n...@h...org>
W dniu 05.01.2021 o 19:53, Poldek pisze:
> Podałeś ile CO2, NOx i CO jest generowanych do atmosfery przy produkcji
> prądu w najbardziej emitującej wersji elektrowni.
Problem w tym, że nie jesteśmy Norwegią czy Islandią i mamy takie
elektrownie jakie mamy.
> Nie podałeś ile CO2, NOx i CO jest generowanych przy wydobyciu,
> przetworzeniu i dystrybucji paliwa diesel i benzyna.
Nie podał też ile CO2, NOx i CO jest generowanych przy wydobyciu węgla.
> "Zmycie" pyłu go nie anihiluje, tylko spłukuje do rzek, dalej do mórz i
> oceanów i dalej do żywności.
Możemy go nie zmywać tylko zamiatać/odkurzać i składować w kopalniach
soli jak odpady z elektrowni jądrowych. Tylko co to zmienia?
-
17. Data: 2021-01-05 22:41:23
Temat: Re: Samochód dla biednych i dla bogatych też
Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
W dniu 05.01.2021 o 18:57, K pisze:
> On 05/01/2021 17:08, ToMasz wrote:
>> W dniu 05.01.2021 o 17:19, K pisze:
>>> On 05/01/2021 15:38, kk wrote:
>>>> Taki trochę Smart tylko, że elektryczny i wolny
>>>>
>>>> 1,65 mln jenów to ok 60 tys. zł
>>>>
>>>> Jak kogoś nie stać na prawdziwy samochód to ...
>>>>
>>>> No i przez 10h może działać jako UPS. Mógłbym go postawić przy domu
>>>> by mi go zasilał nocą. Gdybym miał dom i solary. No i pandemia
>>>> musiałby potrwać bym nie musiał nim jeździć do pracy gdzie mi nie
>>>> chcą gniazdka udostępnić. :-)
>>>>
>>>> http://niusy.pl/@auto-swiat.pl/ad0
>>>
>>> Dla listonoszy czy dostawcow zarcia idealne.
>>
>> i przy takim podejściu, nigdy nie będziemy eko.
>>
>> ToMasz
>
> Bedziemy bo nie bedziemy mieli wyjscia ale nie z takimi autami.
a jakimi? Teslą? Nie będziemy. bo nas nie będzie stać, wiec będziemy
jeździć... (tu sobie wstaw dowolne auto, najlepiej takie którego cena
plus paliwo na 10 lat, będzie ułamkiem ceny tesli) truć, płacić kary i
płakać. bo samochody, jakie by nie były - nie są ekologiczne. mogą być
mniej lub bardziej. mogą spalać olej jadalny, odnawialny, a mogą być na
prąd z nieodnawialnego węgla. żeby być eko, trzeba sie przesiąść na
rower. wtedy emisja jest bliska zero. ale nasi koledzy z grupy tacy eko
to juz nie są. w następnej kolejności są hulajnogi, którymi kawałek
można dojechać. "motorowery" elektryczne, to kolejny środek transportu,
około 20 razy bardziej ekologiczny od tesli. a zachęcanie do kupna
samochodu elektrycznego, owianego legendą, którego realne parametry
znacznie odbiegają od otaczającej nas rzeczywistości to jest ściema na
całego. za 100 lat będą pękali ze śmiechu czytając o ludziach którzy
chcąc porzucić transport oparty na paliwach kopalnych, wybrali jedną z
najgorszych dróg
ToMasz
-
18. Data: 2021-01-05 23:19:12
Temat: Re: Samochód dla biednych i dla bogatych też
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 05-01-2021 o 21:59, nadir pisze:
> W dniu 05.01.2021 o 19:53, Poldek pisze:
>
>> Podałeś ile CO2, NOx i CO jest generowanych do atmosfery przy
>> produkcji prądu w najbardziej emitującej wersji elektrowni.
>
> Problem w tym, że nie jesteśmy Norwegią czy Islandią i mamy takie
> elektrownie jakie mamy.
To że mamy takie elektrownie jakie mamy, nie ma związku z tym czym
jesteśmy jako kraj, tylko z tym jakich debili inni debile wybrali kilka
lat temu.
-
19. Data: 2021-01-05 23:40:57
Temat: Re: Samochód dla biednych i dla bogatych też
Od: nadir <n...@h...org>
W dniu 05.01.2021 o 23:19, Cavallino pisze:
> To że mamy takie elektrownie jakie mamy, nie ma związku z tym czym
> jesteśmy jako kraj, tylko z tym jakich debili inni debile wybrali kilka
> lat temu.
To na kogo mam zagłosować żebyśmy prąd produkowali z gejzerów czy spadku
wody?
-
20. Data: 2021-01-06 01:08:31
Temat: Re: Samochód dla biednych i dla bogatych też
Od: kk <k...@o...pl.invalid>
On 2021-01-05 21:54, nadir wrote:
> W dniu 05.01.2021 o 16:38, kk pisze:
>> Taki trochę Smart tylko, że elektryczny i wolny
>>
>> 1,65 mln jenów to ok 60 tys. zł
>>
>> Jak kogoś nie stać na prawdziwy samochód to ...
>>
>> No i przez 10h może działać jako UPS. Mógłbym go postawić przy domu by
>> mi go zasilał nocą. Gdybym miał dom i solary. No i pandemia musiałby
>> potrwać bym nie musiał nim jeździć do pracy gdzie mi nie chcą gniazdka
>> udostępnić. :-)
>>
>> http://niusy.pl/@auto-swiat.pl/ad0
>
> No ale to taki bardziej dopieszczony Melex, którego klepiemy od pół
> wieku a jakoś elektroentuzjaści nie chcą nimi jeździć.
Nie tego dopieszczenia brakowało tylko?