eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySUV w mieście
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 91

  • 41. Data: 2010-11-25 20:04:06
    Temat: Re: SUV w mieście
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    W dniu 2010-11-25 16:15, Przemysław Czaja pisze:
    > SUV w warunkach miejskich?

    1. Jeśli chodzi o dziurawe drogi i krawężniki - super.
    2. Ilość zajmowanego miejsca - na podwórku czasem stały Hyundai Coupe i
    mój, to wyglądało - patrząc z szóstego piętra, że są narysowane na tym
    samym planie.

    Tylko pytanie do wątkotwórcy czy Hyundai Tucson to SUV.
    Jest wiele podobnie skonstruowanych aut, gdzie modele kompaktowe
    wyposaża się w większe koła i napęd na 4 koła.

    zdrówko
    P.


  • 42. Data: 2010-11-25 20:21:02
    Temat: Re: SUV w mieście
    Od: "Jacek Bronowski" <f...@r...pl>

    > Podzielicie się swoimi przemyśleniami na temat wszelkiego rodzaju
    > Pick-Upów i SUV w warunkach miejskich? Czy rzeczywiście są tak złe i
    > wyrządają nam tyle szkód? Czy to znów czcze argumentacja pseudo ekologów?
    > Liczę na ożywioną wymianę zdań, które nie przerodzą się w jakże modną
    > pyskówkę.

    IMHO, poza kwestia mody i wizerunku (ktore oczywiscie tez sa nie bez
    znaczenia) mniejsze auta jego typu (mały SUV, crossover itp) maja z punktu
    widzenia jazdy w miescie sporo zalet (rowniez dla kobiet). Wymiary (dlugosc
    i szerokosc) sa czesto niewiele wieksze niz w przypadku "miejskich
    maluchow", a wiec nie utrudniaja znaczaco parkowania i przeciskania sie w
    tloku. Natomiast zdecydowanie wyzsza pozycja kierowcy polepsza widocznosc i
    orientacje. Dodatkowo wygodniej sie wsiada i wysiada. Wieksze kola i
    przeswit zmiejszaja problemy z dziurami i kraweznikami. Bagaznik tez jest
    najczesciej wyzej co ulatwia pakowanie i wyjmowanie zakupow itp.
    Ktos zaraz stwierdzi - to dlaczego nie minivan? Bo sa zwykle wieksze i (de
    gustibus ...) brzydzsze :-) i nie kazdy lubi jezdzic autobusem (bo przeciez
    nie po to kupuje auto, zaby zmowu do autobusu wracac :-)
    Dodatkowo nie zgodze sie z Waldkiem, ze takie auta sa mniej wygodne,
    glosniesze itp. Takie cechy charakteryzuja na pewno auta terenowe i czesc
    pseuoterenowych, ale juz nie koniecznie nowe crossovery. One w wiekszosci
    maja poziom komfortu i wyposazenia daleko przewyzszajacy typowe
    "mieszczuchy" i vany, nie wspominajac o roznych Berlingo, Partnerach itp.
    Smiem twierdzic, ze niektore prawie dorownuja przyzwoitym limuzynom.

    pozdr.
    Jacek Bronowski
    --
    Baza fotografii krajoznawczej - www.foto-baza.pl - f...@f...pl
    Aktualnie 14 062 zdjęcia z 21 krajów.
    Wydawnictwa autorskie:
    http://www.foto-baza.pl/index.php?menu=autorskie



  • 43. Data: 2010-11-25 20:22:19
    Temat: Re: SUV w mieście
    Od: "Jacek Bronowski" <f...@r...pl>

    > 15m dluzszy...

    :-)
    cm



  • 44. Data: 2010-11-25 20:24:38
    Temat: Re: SUV w mieście
    Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>

    W dniu 2010-11-25 20:01, Jacek Bronowski pisze:
    >> Juke ma 7 miejsc?

    > Juke jest tylko 15m dluzszy...
    ^^^^
    Chyba "tylko" - to przeciez jak Solaris :)

    MSPANC

    --
    Michał "HoMMeR" Paszek
    hydrokomfort by Citroen Xantia


  • 45. Data: 2010-11-25 20:46:48
    Temat: Re: SUV w mieście
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>


    Użytkownik "Waldek Godel"
    >
    > tak, są szkodliwe. Wysoko położony środek ciężkości zmniejsza
    > bezpieczeństwo, wysoka sylwetka sprawia większy opór, zawieszenie się
    > gorzej sprawdza, większe hałasy męczą.

    TWOJE bezpieczeństwo?

    Argument o rozmiarze upadł, kolejne bzdety o nadkolach, bakach paliwa i
    przestrzeniach również więc co zostało z Twojego mitu zasłyszanego
    gdzieś pewnie na topgear?


  • 46. Data: 2010-11-25 20:49:49
    Temat: Re: SUV w mieście
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 25 Nov 2010 20:46:48 +0100, Przemysław Czaja napisał(a):

    > Argument o rozmiarze upadł, kolejne bzdety o nadkolach, bakach paliwa i
    > przestrzeniach również więc co zostało z Twojego mitu zasłyszanego
    > gdzieś pewnie na topgear?

    aha.. ty jesteś z tych do których proste rzeczowe argumenty i tak nie
    docierają.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im
    wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej
    tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja.


  • 47. Data: 2010-11-25 20:52:01
    Temat: Re: SUV w mieście
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>


    Użytkownik "MariuszM" <

    > I dlatego każdy powinien jeździć Tico.
    > Byłoby jak w prawdziwej komunie - każdy Tico, mieszkanie M2 30m kw
    > oraz spodnie w kolorze niebieskim. Byłoby wtedy sprawiedliwie.
    > Teraz to jest niesprawiedliwie - czemu ja mam Tico a on nowe BMW X3?
    > Ja ruszam a on już pojechał....

    Ale pomyśl o tym, że jak mu przyłozysz w bok to będzie dachował :D:D:D

    MSPANC ;-)


  • 48. Data: 2010-11-25 21:01:42
    Temat: Re: SUV w mieście
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>


    Użytkownik "Pan Piskorz"

    >W dniu 2010-11-25 16:15, Przemysław Czaja pisze:
    >> SUV w warunkach miejskich?
    >
    > 1. Jeśli chodzi o dziurawe drogi i krawężniki - super.
    > 2. Ilość zajmowanego miejsca - na podwórku czasem stały Hyundai Coupe
    > i mój, to wyglądało - patrząc z szóstego piętra, że są narysowane na
    > tym samym planie.
    >
    > Tylko pytanie do wątkotwórcy czy Hyundai Tucson to SUV.
    > Jest wiele podobnie skonstruowanych aut, gdzie modele kompaktowe
    > wyposaża się w większe koła i napęd na 4 koła.

    Wątek powstał tylko i wyłacznie z potrzeby uświadomienia Waldemara G.,
    że SUV nie taki straszny jak go malują ;-)


  • 49. Data: 2010-11-25 21:27:16
    Temat: Re: SUV w mieście
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    W dniu 2010-11-25 19:53, Waldek Godel pisze:

    >> Mozliwosci Outbacka sa szkodliwe w trasie? A jechales kiedys w deszczu takim
    >> Outbackiem, czy teoretyzujesz?
    >
    > tak, są szkodliwe. Wysoko położony środek ciężkości zmniejsza
    > bezpieczeństwo, wysoka sylwetka sprawia większy opór, zawieszenie się
    > gorzej sprawdza, większe hałasy męczą.

    Nie odpowiedziałeś na pytanie, więc pewnie nie jechałeś, dlatego
    teoretyzujesz.

    T.



  • 50. Data: 2010-11-25 21:27:24
    Temat: Re: SUV w mieście
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>


    Użytkownik "Waldek Godel"

    >
    >> Argument o rozmiarze upadł, kolejne bzdety o nadkolach, bakach paliwa
    >> i
    >> przestrzeniach również więc co zostało z Twojego mitu zasłyszanego
    >> gdzieś pewnie na topgear?
    >
    > aha.. ty jesteś z tych do których proste rzeczowe argumenty i tak nie
    > docierają.

    pozwolę sobie zacytować:

    "Tak jak i w innej sprawie, nie o rozmiar chodzi, tylko o to jak jest
    użyty.
    W vanach jest użyty na przestrzeń dla pasażerów i bagażu. W SUV-ach
    spora
    część tej przestrzeni jest użyta na miejsce dla mechanizmów które przez
    99,99% a czasem 100% czasu do niczego właścicielowi nie będą potrzebne,
    mimo, że własciciel sporo za nie zapłacił."

    Nie wiem jakie masz auto, ale ja w mojej Vectrze wożę przez 99,99 %
    czasu jazdy w przepastnym bagażniku nie ograniczonym napędem 4x4 tylko
    powietrze, ta sama sytuacja z miejscem dla pasażerów, a wyobraź sobie,
    że za fotel obok kierowcy i tylną kanapę zapłaciłem. Niestety teraz mam
    sedana, ale poprzednio miałem kombi i wyobraź sobie, że zapłaciłem za
    kawał prostej blachy nad przestrzenią bagażową, która przydała mi się
    może ze 3 razy ale w takich sytuacjach, że mając inny typ auta byłbym
    bez wyjścia - teraz żałuję że i vectry nie kupiłem kombi. Ta sama
    sytuacja dotyczy SUV, może i w 99,99% napęd 4x4 nie będzie wykorzystany
    ale jeśli pomoże choć raz, to warto było wydać kilka groszy więcej -
    myślę, że ja przedstawiłem rzeczowe argumenty w przeciwieństwie do
    Twoich, ponieważ i tak nie powinno Ciebie obchodzić jaka przestrzeń jest
    potrzebna komuś kto kupuje SUV - Twoje argumenty są dobre tylko dla
    ciebie, w ten sposób możesz siebie samego odwodzić od zakupu SUV, ale
    opowiadanie, że takie są faktu to już nadużycie

    cytat

    "są przeważnie mniej wygodne, mniej bezpieczne, ciaśniejsze.
    Większe koła wymagają większych nadkoli. Napęd wymaga większych
    przetłoczeń
    w podłodze. Wymagają ich także wydech i bak, bo mają mniej miejsca tam
    gdzie zwykle, bo tam znów jest napęd.
    Są głośniejsze, bardziej trzęsące, więcej palą. Oferują w zamian
    możlwosci,
    ale te możliwości są kompletnie bezużyteczne w mieście i wręcz szkodliwe
    w
    trasie"

    to są te rzeczowe argumenty?

    mogę się zgodzić, że większe koła potrzebują większych nadkoli - ale nie
    jest to odkrycie na miarę Kopernika i niajk nie wpływa na moją opinię o
    SUV
    zgadzam się również, że więcej palą - ale jak kogo stać to...?
    cała reszta to jakieś bajki, zwłaszcza w porównaniu do całej masy aut
    nie będących SUV w których zastosowano napęd na tył - jakoś w nich
    przetłoczenia i inne bzdety akceptujesz.

    cytat

    "tak, są szkodliwe. Wysoko położony środek ciężkości zmniejsza
    bezpieczeństwo, wysoka sylwetka sprawia większy opór, zawieszenie się
    gorzej sprawdza, większe hałasy męczą"

    nie mam siły już tego komentować

    pozdrówki

strony : 1 ... 4 . [ 5 ] . 6 ... 10


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: