-
41. Data: 2010-11-25 20:04:06
Temat: Re: SUV w mieście
Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>
W dniu 2010-11-25 16:15, Przemysław Czaja pisze:
> SUV w warunkach miejskich?
1. Jeśli chodzi o dziurawe drogi i krawężniki - super.
2. Ilość zajmowanego miejsca - na podwórku czasem stały Hyundai Coupe i
mój, to wyglądało - patrząc z szóstego piętra, że są narysowane na tym
samym planie.
Tylko pytanie do wątkotwórcy czy Hyundai Tucson to SUV.
Jest wiele podobnie skonstruowanych aut, gdzie modele kompaktowe
wyposaża się w większe koła i napęd na 4 koła.
zdrówko
P.
-
42. Data: 2010-11-25 20:21:02
Temat: Re: SUV w mieście
Od: "Jacek Bronowski" <f...@r...pl>
> Podzielicie się swoimi przemyśleniami na temat wszelkiego rodzaju
> Pick-Upów i SUV w warunkach miejskich? Czy rzeczywiście są tak złe i
> wyrządają nam tyle szkód? Czy to znów czcze argumentacja pseudo ekologów?
> Liczę na ożywioną wymianę zdań, które nie przerodzą się w jakże modną
> pyskówkę.
IMHO, poza kwestia mody i wizerunku (ktore oczywiscie tez sa nie bez
znaczenia) mniejsze auta jego typu (mały SUV, crossover itp) maja z punktu
widzenia jazdy w miescie sporo zalet (rowniez dla kobiet). Wymiary (dlugosc
i szerokosc) sa czesto niewiele wieksze niz w przypadku "miejskich
maluchow", a wiec nie utrudniaja znaczaco parkowania i przeciskania sie w
tloku. Natomiast zdecydowanie wyzsza pozycja kierowcy polepsza widocznosc i
orientacje. Dodatkowo wygodniej sie wsiada i wysiada. Wieksze kola i
przeswit zmiejszaja problemy z dziurami i kraweznikami. Bagaznik tez jest
najczesciej wyzej co ulatwia pakowanie i wyjmowanie zakupow itp.
Ktos zaraz stwierdzi - to dlaczego nie minivan? Bo sa zwykle wieksze i (de
gustibus ...) brzydzsze :-) i nie kazdy lubi jezdzic autobusem (bo przeciez
nie po to kupuje auto, zaby zmowu do autobusu wracac :-)
Dodatkowo nie zgodze sie z Waldkiem, ze takie auta sa mniej wygodne,
glosniesze itp. Takie cechy charakteryzuja na pewno auta terenowe i czesc
pseuoterenowych, ale juz nie koniecznie nowe crossovery. One w wiekszosci
maja poziom komfortu i wyposazenia daleko przewyzszajacy typowe
"mieszczuchy" i vany, nie wspominajac o roznych Berlingo, Partnerach itp.
Smiem twierdzic, ze niektore prawie dorownuja przyzwoitym limuzynom.
pozdr.
Jacek Bronowski
--
Baza fotografii krajoznawczej - www.foto-baza.pl - f...@f...pl
Aktualnie 14 062 zdjęcia z 21 krajów.
Wydawnictwa autorskie:
http://www.foto-baza.pl/index.php?menu=autorskie
-
43. Data: 2010-11-25 20:22:19
Temat: Re: SUV w mieście
Od: "Jacek Bronowski" <f...@r...pl>
> 15m dluzszy...
:-)
cm
-
44. Data: 2010-11-25 20:24:38
Temat: Re: SUV w mieście
Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>
W dniu 2010-11-25 20:01, Jacek Bronowski pisze:
>> Juke ma 7 miejsc?
> Juke jest tylko 15m dluzszy...
^^^^
Chyba "tylko" - to przeciez jak Solaris :)
MSPANC
--
Michał "HoMMeR" Paszek
hydrokomfort by Citroen Xantia
-
45. Data: 2010-11-25 20:46:48
Temat: Re: SUV w mieście
Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>
Użytkownik "Waldek Godel"
>
> tak, są szkodliwe. Wysoko położony środek ciężkości zmniejsza
> bezpieczeństwo, wysoka sylwetka sprawia większy opór, zawieszenie się
> gorzej sprawdza, większe hałasy męczą.
TWOJE bezpieczeństwo?
Argument o rozmiarze upadł, kolejne bzdety o nadkolach, bakach paliwa i
przestrzeniach również więc co zostało z Twojego mitu zasłyszanego
gdzieś pewnie na topgear?
-
46. Data: 2010-11-25 20:49:49
Temat: Re: SUV w mieście
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
Dnia Thu, 25 Nov 2010 20:46:48 +0100, Przemysław Czaja napisał(a):
> Argument o rozmiarze upadł, kolejne bzdety o nadkolach, bakach paliwa i
> przestrzeniach również więc co zostało z Twojego mitu zasłyszanego
> gdzieś pewnie na topgear?
aha.. ty jesteś z tych do których proste rzeczowe argumenty i tak nie
docierają.
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja.
-
47. Data: 2010-11-25 20:52:01
Temat: Re: SUV w mieście
Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>
Użytkownik "MariuszM" <
> I dlatego każdy powinien jeździć Tico.
> Byłoby jak w prawdziwej komunie - każdy Tico, mieszkanie M2 30m kw
> oraz spodnie w kolorze niebieskim. Byłoby wtedy sprawiedliwie.
> Teraz to jest niesprawiedliwie - czemu ja mam Tico a on nowe BMW X3?
> Ja ruszam a on już pojechał....
Ale pomyśl o tym, że jak mu przyłozysz w bok to będzie dachował :D:D:D
MSPANC ;-)
-
48. Data: 2010-11-25 21:01:42
Temat: Re: SUV w mieście
Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>
Użytkownik "Pan Piskorz"
>W dniu 2010-11-25 16:15, Przemysław Czaja pisze:
>> SUV w warunkach miejskich?
>
> 1. Jeśli chodzi o dziurawe drogi i krawężniki - super.
> 2. Ilość zajmowanego miejsca - na podwórku czasem stały Hyundai Coupe
> i mój, to wyglądało - patrząc z szóstego piętra, że są narysowane na
> tym samym planie.
>
> Tylko pytanie do wątkotwórcy czy Hyundai Tucson to SUV.
> Jest wiele podobnie skonstruowanych aut, gdzie modele kompaktowe
> wyposaża się w większe koła i napęd na 4 koła.
Wątek powstał tylko i wyłacznie z potrzeby uświadomienia Waldemara G.,
że SUV nie taki straszny jak go malują ;-)
-
49. Data: 2010-11-25 21:27:16
Temat: Re: SUV w mieście
Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>
W dniu 2010-11-25 19:53, Waldek Godel pisze:
>> Mozliwosci Outbacka sa szkodliwe w trasie? A jechales kiedys w deszczu takim
>> Outbackiem, czy teoretyzujesz?
>
> tak, są szkodliwe. Wysoko położony środek ciężkości zmniejsza
> bezpieczeństwo, wysoka sylwetka sprawia większy opór, zawieszenie się
> gorzej sprawdza, większe hałasy męczą.
Nie odpowiedziałeś na pytanie, więc pewnie nie jechałeś, dlatego
teoretyzujesz.
T.
-
50. Data: 2010-11-25 21:27:24
Temat: Re: SUV w mieście
Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>
Użytkownik "Waldek Godel"
>
>> Argument o rozmiarze upadł, kolejne bzdety o nadkolach, bakach paliwa
>> i
>> przestrzeniach również więc co zostało z Twojego mitu zasłyszanego
>> gdzieś pewnie na topgear?
>
> aha.. ty jesteś z tych do których proste rzeczowe argumenty i tak nie
> docierają.
pozwolę sobie zacytować:
"Tak jak i w innej sprawie, nie o rozmiar chodzi, tylko o to jak jest
użyty.
W vanach jest użyty na przestrzeń dla pasażerów i bagażu. W SUV-ach
spora
część tej przestrzeni jest użyta na miejsce dla mechanizmów które przez
99,99% a czasem 100% czasu do niczego właścicielowi nie będą potrzebne,
mimo, że własciciel sporo za nie zapłacił."
Nie wiem jakie masz auto, ale ja w mojej Vectrze wożę przez 99,99 %
czasu jazdy w przepastnym bagażniku nie ograniczonym napędem 4x4 tylko
powietrze, ta sama sytuacja z miejscem dla pasażerów, a wyobraź sobie,
że za fotel obok kierowcy i tylną kanapę zapłaciłem. Niestety teraz mam
sedana, ale poprzednio miałem kombi i wyobraź sobie, że zapłaciłem za
kawał prostej blachy nad przestrzenią bagażową, która przydała mi się
może ze 3 razy ale w takich sytuacjach, że mając inny typ auta byłbym
bez wyjścia - teraz żałuję że i vectry nie kupiłem kombi. Ta sama
sytuacja dotyczy SUV, może i w 99,99% napęd 4x4 nie będzie wykorzystany
ale jeśli pomoże choć raz, to warto było wydać kilka groszy więcej -
myślę, że ja przedstawiłem rzeczowe argumenty w przeciwieństwie do
Twoich, ponieważ i tak nie powinno Ciebie obchodzić jaka przestrzeń jest
potrzebna komuś kto kupuje SUV - Twoje argumenty są dobre tylko dla
ciebie, w ten sposób możesz siebie samego odwodzić od zakupu SUV, ale
opowiadanie, że takie są faktu to już nadużycie
cytat
"są przeważnie mniej wygodne, mniej bezpieczne, ciaśniejsze.
Większe koła wymagają większych nadkoli. Napęd wymaga większych
przetłoczeń
w podłodze. Wymagają ich także wydech i bak, bo mają mniej miejsca tam
gdzie zwykle, bo tam znów jest napęd.
Są głośniejsze, bardziej trzęsące, więcej palą. Oferują w zamian
możlwosci,
ale te możliwości są kompletnie bezużyteczne w mieście i wręcz szkodliwe
w
trasie"
to są te rzeczowe argumenty?
mogę się zgodzić, że większe koła potrzebują większych nadkoli - ale nie
jest to odkrycie na miarę Kopernika i niajk nie wpływa na moją opinię o
SUV
zgadzam się również, że więcej palą - ale jak kogo stać to...?
cała reszta to jakieś bajki, zwłaszcza w porównaniu do całej masy aut
nie będących SUV w których zastosowano napęd na tył - jakoś w nich
przetłoczenia i inne bzdety akceptujesz.
cytat
"tak, są szkodliwe. Wysoko położony środek ciężkości zmniejsza
bezpieczeństwo, wysoka sylwetka sprawia większy opór, zawieszenie się
gorzej sprawdza, większe hałasy męczą"
nie mam siły już tego komentować
pozdrówki