  • 31. Data: 2010-11-25 18:52:26
    Temat: Re: SUV w mieście
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>

    Użytkownik "R2r"

    > Że poczucie bezpieczeństwa w SUV-ach bywa bardzo złudne...

    Może nie tyle złudne, co granica odczuwania tego bezpieczeństwa jest
    lekko przesunieta "do przodu" - wracając do Twojego przykładu - BMW
    dachowało prawdopodobnie dlatego, że wystraszona kierowniczka chcąc
    uniknąć zderzenia wykręciła kierownicą piruet plus uderzenie boczne i
    efekt gotowy. Nie trzeba wielkiej wyobraźni, żeby wyobrazić sobie
    sytuację w której mikra wali w nieruchome BMW i odwrotnie - jak myślisz
    jaki będzie skutek?

  • 32. Data: 2010-11-25 18:55:15
    Od: solar <s...@o...pl>

    W dniu 2010-11-25 16:52, Waldek Godel pisze:

    > No i? Solarisy też są większe, ale nikt się z nich nie śmieje...

    A samochody typu Berlingo czy Doblo. Ich też się nikt nie czepia, mimo
    że wielkością niewiele ustępują SUVom.

    > Tak jak i w innej sprawie, nie o rozmiar chodzi, tylko o to jak jest użyty.
    > W vanach jest użyty na przestrzeń dla pasażerów i bagażu. W SUV-ach spora
    > część tej przestrzeni jest użyta na miejsce dla mechanizmów które przez
    > 99,99% a czasem 100% czasu do niczego właścicielowi nie będą potrzebne,
    > mimo, że własciciel sporo za nie zapłacił.

    A jaka spora część przestrzeni jest zajęta?
    Wcześniej jeździłem Berlingo i Partnerem. Teraz jeżdżę XTrailem. Jeśli
    chodzi o przestrzeń pasażerską jest równie wygodnie, jak nie wygodniej
    niż we Francuzach. Bagażnik mam 70l mniejszy (przede wszystkim niższy),
    ale za to w trudniejszym terenie (w którym nierzadko zdarza się mi
    bywać) radzę sobie tam, gdzie Berlingo wymiękał.
    No może pies z tyłu ma gorzej - w Berlingo była płaska podłoga z tyłu i
    mógł się walnąć na dole. Teraz wał przeszkadza i zalega na kanapie... :)

    --
    Solar www.solar.blurp.org GG 1834424
    "Kiedy już jajogłowi ukradli księżyc, spotkali w drodze powrotnej

  • 33. Data: 2010-11-25 18:56:27
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    W dniu 2010-11-25 18:36, kamil pisze:
    > Jest jeszcze cos takiego, jak prawdopodobienstwo wystapienia pewnych
    > efektow. Film z Q7 robiacym salatke z kierowcy Fiata 500 pokazalem nizej
    > i to, ze jeden na sto takich wypadkow bedzie miec inny wynik, pewnych
    > zjawisk nie zmieni.

    Ależ to oczywiste. Im większa przewaga masy tym skutki dla lżejszego
    będą najprawdopodobniej gorsze i nie mam zamiaru z tym dyskutować.
    Jednak - jak sam zauważyłeś - jest to prawdopodobieństwo, dość dalekie
    od pewności. Co właśnie pokazał wypadek w Warszawie.
    A dachowanie BMW X5 wynikło najprawdopodobniej ze względu na jego
    gabaryty i konstrukcję typową właśnie dla SUV-ów. Zdecydowanie mniej
    prawdopodobne byłoby dachowanie na skutek takiego samego uderzenia
    samochodu osobowego o niżej umieszczonym środku masy. Chociaż -
    podkreślam - to też nie jest pewne.

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 34. Data: 2010-11-25 19:04:55
    Od: "Jacek Bronowski" <f...@r...pl>

    > Alhambra suvem? Gdzie ci się udało taką przeróbkę zrobić? I ile
    > kosztowała?

    A to ciekawa zmiana w kolegi.
    W sasiednim watku nawiazales do offroadu i SUV-ow w odniesieniu do Juka
    (dlugosc 413 cm, brak 4x4 itd)... Jest bardziej suvovym SUV-em niz Alhambra?
    Nawet producent w swoim marketingowym belkocie nie uzywa okreslenia SUV
    tylko "miejski crosover" (cokolwiek to znaczy).

    pozdr.
    Jacek Bronowski
    --
    Baza fotografii krajoznawczej - www.foto-baza.pl - f...@f...pl
    Aktualnie 14 062 zdjęcia z 21 krajów.

  • 35. Data: 2010-11-25 19:08:50
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    > Może nie tyle złudne, co granica odczuwania tego bezpieczeństwa jest
    > lekko przesunieta "do przodu"
    Bardzo ładne określenie. :-)
    Usunąłbym jednak słowo "lekko", zwłaszcza wśród pewnej części
    użytkowników tej klasy samochodów. ;-)

    > - wracając do Twojego przykładu - BMW
    > dachowało prawdopodobnie dlatego, że wystraszona kierowniczka chcąc
    > uniknąć zderzenia wykręciła kierownicą piruet plus uderzenie boczne i
    > efekt gotowy.
    No i właśnie to jest wada praktycznie wszystkich SUVów, że są podatne na
    wywrotki. Znane są przecież problemy z przejściem testu łosia przez
    różne modele wyższych samochodów, o podniesionym w stosunku do innych
    osobówek środku ciężkości. Nie bez powodu w niektórych takich
    samochodach na osłonach przeciwsłonecznych nakleja się ostrzeżenia o tej
    podatności obok ostrzeżenia o poduszce powietrznej (takie coś było np. w
    Jeepach, głowy nie dam, ale chyba też w Grand Vitarze...)

    > Nie trzeba wielkiej wyobraźni, żeby wyobrazić sobie
    > sytuację w której mikra wali w nieruchome BMW i odwrotnie - jak myślisz
    > jaki będzie skutek?
    Prawdopodobnie taki, jak masz na myśli. Ale pewności nie mamy. :-)

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 36. Data: 2010-11-25 19:12:24
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    W dniu 2010-11-25 18:36, kamil pisze:
    > Bo pisales jak typowy troll internetowy, brakowalo tylko jakiejs
    > krazacej od 15 lat historii, ktora kolega wlasnie zaslyszal w autobusie. ;)

    Pisałem po polsku, bez konkretów co do źródła, bo nie widziałem potrzeby
    reklamowania stacji.
    Chociaż, jeśli chodzi o ten akurat program, to IMHO warto go oglądać. W
    przeciwieństwie do "Uwaga, pirat." :-)

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 37. Data: 2010-11-25 19:49:02
    Od: MariuszM <u...@p...onet.pl>

    W dniu 25-11-2010 16:24, Eli pisze:

    > IMHO szkoda polega głównie na zabieraniu cennego miejsca. Nie
    > przypominam sobie, abym widział parkującego SUVa, z którego wysiada
    > więcej niż 1 osoba, no góra 2 (czasami). Ja Tico nieraz stawiam
    > kilkadziesiąt/-set metrów od celu bo mam skrupuły zastawić np. kawałek
    > chodnika, a niektórzy ładują się tymi krowami dosłownie gdzie popadnie.

    I dlatego każdy powinien jeździć Tico.
    Byłoby jak w prawdziwej komunie - każdy Tico, mieszkanie M2 30m kw oraz
    spodnie w kolorze niebieskim. Byłoby wtedy sprawiedliwie.
    Teraz to jest niesprawiedliwie - czemu ja mam Tico a on nowe BMW X3? Ja
    ruszam a on już pojechał....

    M.

  • 38. Data: 2010-11-25 19:53:16
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 25 Nov 2010 17:30:14 -0000, kamil napisał(a):

    > Mozliwosci Outbacka sa szkodliwe w trasie? A jechales kiedys w deszczu takim
    > Outbackiem, czy teoretyzujesz?

    tak, są szkodliwe. Wysoko położony środek ciężkości zmniejsza
    bezpieczeństwo, wysoka sylwetka sprawia większy opór, zawieszenie się
    gorzej sprawdza, większe hałasy męczą.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 39. Data: 2010-11-25 19:54:14
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 25 Nov 2010 19:04:55 +0100, Jacek Bronowski napisał(a):

> [...]
    > Nawet producent w swoim marketingowym belkocie nie uzywa okreslenia SUV
    > tylko "miejski crosover" (cokolwiek to znaczy).

    Juke ma 7 miejsc?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 40. Data: 2010-11-25 20:01:36
    Od: "Jacek Bronowski" <f...@r...pl>

    > Juke ma 7 miejsc?

    Chyba na puszki piwa... :-)
    Rejestrowany jest na 5. Ale dla pięciu to ciasno bedzie.
    Na moj gust to jest auto dla 2 osob z 2 miejscami rezerwowymi. Kojarzysz
    Forda Pume? Takim zona jezdzila przedtem... Juke jest tylko 15m dluzszy...

    pozdr.
    Jacek Bronowski