  • 21. Data: 2023-10-17 20:05:43
    Temat: Re: STM32F401 - jaki bootloader?
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    io <i...@o...pl.invalid> napisał(a):
    > A co to za różnica?

    Dla Ciebie może być nieistotna, dla innego istotna.
    Ale różnic jest więcej. Np. brak możliwości ustawienia alarmu tak jak w
    normalnych RTC, np. codziennie 8:00. Można tylko ustawić jakąś wartość, przy
    której jednokrotnie będzie przerwanie. Nie ma też podtrzymania bateryjnego.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 22. Data: 2023-10-17 22:01:23
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2023-10-17 o 13:21, Grzegorz Niemirowski pisze:

    > Otóż można się zdziwić. W NRF52 jest RTC, ale skrót rozwija się jako
    > Real Time Counter i jest pojedynczym licznikiem, bez rejestrów godzin
    > czy minut. I nie liczy sekund, tylko właśnie te "inne cykle".

    Taki RTC (min 32 bitowy licznik sekund) od zawsze nam się marzy.
    Ciągłe przeliczanie z daty na sekundy i z powrotem to rodzaj idiotyzmu.
    Ale skoro już dawno to opanowane to i to przeliczanie jest do przeżycia.

    Jako podstawę nasze kontrolery mają czas Greenwich w sekundach i z takim
    czasem wszystkie zdarzenia są zapisywane. Pozwala to np. uniknąć
    niejednoznaczności przy zmianie czasu na zimowy.
    A strefa czasowa i czy jest zmiana czasu to tylko parametry.
    P.G.

  • 23. Data: 2023-10-17 22:15:49
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Piotr Gałka <p...@c...pl> napisał(a):
    > Taki RTC (min 32 bitowy licznik sekund) od zawsze nam się marzy.

    W NRF52 zrobili 24-bitowy, co przy taktowaniu 8 Hz powoduje przepełnianie
    się licznika co 3 tygodnie :)

    Słuszne podejście.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 24. Data: 2023-10-18 12:37:21
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2023-10-17 o 22:15, Grzegorz Niemirowski pisze:
    > W NRF52 zrobili 24-bitowy, co przy taktowaniu 8 Hz powoduje
    > przepełnianie się licznika co 3 tygodnie :)

    Nie wiem co to NRF52 i nie chce mi się sprawdzać, ale skoro na
    supercapie zakładam podtrzymanie czasu przez 10 dni to przepełnianie
    chodzącego wtedy licznika co 3 tygodnie jest do przyjęcia.
    Wystarczy zapamiętać stan licznika w momencie zaniku i przy powrocie
    zasilania będzie wiadomo, czy trzeba zwiększyć wyższy licznik o jeden
    czy nie, a więcej przepełnień i tak kondensator nie utrzyma.
    P.G.