  • 21. Data: 2011-09-19 08:00:07
    Temat: Re: SSD i Treucrypt
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    > Liczba testów niczego nie tłumaczy. Robisz gdzieś błąd, bo taki wynik jest
    > fizycznie niemożliwy.

    A jednak taki jest.

    > Odczytu? Trymowanie ma poprawić zapis!

    Tak, ale styrmowane sektory także "czytają" się szybciej niż pełne, a nawet
    wypełnione zerami. Pewne dlatego, że są puste. Dzięki temu można łatwo (robiąc
    benchmark HD Tune) gołym okiem zobaczyć jaka część dysku została strymowana.

    > To za mało. Mierzysz jakieś wąskie gardło a nie SSD

    Możliwe, ale warunki pomiaru, w którym uzyskałem 94 MB/s oraz tego w którym
    uzyskałem 67MB/s - były identyczne. Więc wąskie garło, jeśli było, to było takie
    samo.

    Nie wiem, co może być tym wąskim gardłem.
    Pod Win7 z włączonym AHCI mam znacznie (o 50%) lepsze wyniki prędkości odczytu
    (niż pod XP bez AHCI), ale prędkości zapisu są tylko nieznacznie lepsze.
    Większość testów powtórzyłem też na całkim innym pececie (nieco nowszym) i
    wyniki nie różnią się.

    latet