  • 311. Data: 2010-03-05 22:10:35
    Temat: Re: SNS-HDR Pro
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl>

    TheGuru wrote:
    > ale ja mam xp 32bity...

    Fakt, poprawiłem. Aktualizacja jest dostępna na serwerze.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 312. Data: 2010-03-06 08:33:49
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Fri, 5 Mar 2010 22:36:44 +0100, Sebastian Nibisz napisał(a):

    > Tak, na systemie 64 bit występuje taki problem.
    > Trzeba przyznać, że MS skutecznie utrudnia programistom życie i prowadzi
    > bardzo niekonsekwentna politykę. O ile w katalogu Program Files (x86)
    > program tam zainstalowany, może tworzyć i usuwać pliki w swoim katalogu (nie
    > można manipulować plikami, które zostały utworzone w trakcie instalacji) o
    > tyle w katalogu Program Files system już na to nie pozwala. Z tego powodu,
    > nie da sie na chwile obecna zmienić języka w 64 bitowej wersji programu
    > SNS-HDR. Będę szukał rozwiązania.

    O ile dobrze kojarzę zalecenia MS to program nie powinien zapisywać w
    Program Files. Czemu po prostu nie zapisujesz ustawień w %APPDATA%\SNS-HDR?

    --
    Kojer

  • 313. Data: 2010-03-06 08:44:44
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

> [...]

    O ile dobrze kojarzę zalecenia MS to program nie powinien zapisywać w
    Program Files. Czemu po prostu nie zapisujesz ustawień w %APPDATA%\SNS-HDR
    (czy gdzie się tam aktualnie ustawienia trzyma)?

    --
    Kojer

  • 314. Data: 2010-03-06 13:33:29
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl>

    Robert Kois wrote:
    > O ile dobrze kojarzę zalecenia MS to program nie powinien zapisywać w
    > Program Files. Czemu po prostu nie zapisujesz ustawień w %APPDATA%\SNS-HDR
    > (czy gdzie się tam aktualnie ustawienia trzyma)?

    W katalogu AppData są aktualnie zapisywane ustawienia użytkowników, jedynie
    teksty tłumaczeń przechowywane są w globalnym pliku konfiguracyjnym, który
    znajduje sie w katalogu aplikacji. Postaram sie przenieść tłumaczenia do
    katalogu AddData.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 315. Data: 2010-03-06 13:47:47
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Sat, 6 Mar 2010 14:33:29 +0100, Sebastian Nibisz napisał(a):

> [...]
    > znajduje sie w katalogu aplikacji. Postaram sie przenieść tłumaczenia do

    Hmm czekaj, bo jakoś dziwnie do tego podchodzisz. Tłumaczenia niech będą
    sobie w Program Files, w AppData powinien byc plik konfiguracyjny
    wskazujący z którego języka uzytkownik chce korzystać o ile rzeczywiście to
    tam się konfigurację zapisuje. Gdzieś pewnie są opisy jak pisać programy
    pod Windows by nie było z nimi problemów szczególnie, że układ katalogów
    się zmienił w win7 i viście i chyba warto to od razu zrobić dobrze niż
    potem poprawiać.

    --
    Kojer

  • 316. Data: 2010-03-16 20:20:26
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl>

    Udostępniłem program w wersji 1.0.1
    1. Dodano wsparcie dla profili kolorów.
    2. Zredukowano podbicie mikroszumu.
    3. Ulepszono wywoływanie plików RAW.
    4. Ulepszono mapowanie tonów.
    5. Ulepszono wbudowaną funkcję Auto Levels.
    6. Poszerzono zakres działania suwaka świateł.
    7. Umożliwiono zapis obrazów w formatach TIFF 8-bit oraz TIFF 16-bit bez
    dodatkowych danych programu.
    8. Zmodyfikowano presety.
    9. Poczyniono pomniejsze optymalizacje.

    http://www.sns-hdr.com

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 317. Data: 2010-03-16 22:16:05
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    .
    > 2. Zredukowano podbicie mikroszumu.

    moim zdaniem nasycenie ma zbyt duży zakres.
    małe podniesienie (czasami trudno myszką złapać małe wartości) krzywej
    powoduje duże zmiany. 4/5 zakresu daję impresjonistyczne efekty.

  • 318. Data: 2010-03-16 22:38:23
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl>

    TheGuru wrote:
    > moim zdaniem nasycenie ma zbyt duży zakres.
    > małe podniesienie (czasami trudno myszką złapać małe wartości) krzywej
    > powoduje duże zmiany. 4/5 zakresu daję impresjonistyczne efekty.

    Nasycenie ma tak duży zakres bo mam kilka przypadków gdzie mi go wręcz
    jeszcze brakuje.
    Funkcja nasycenia nie jest liniowa i najlepsze efekty daje w połączeniu z
    krzywą. Spróbuj zwiększyć nasycenie ponad miarę a następnie korygować
    poszczególne kolory krzywą. Ma sie dużo większe pole manewru aniżeli w
    przypadku liniowego suwaka.

    Zdaje sobie sprawę, że działanie tego parametru może być czasami mało
    precyzyjne, dlatego też postaram się ten problem jakoś rozwiązać.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 319. Data: 2010-03-18 17:30:18
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    Znalazłem dodatkowe zastosowanie dla Twojego programu.
    Nie wiem, które jeszcze to mają ale SNS świetnie sobie radzi z balansem
    bieli w JPG.
    Udało mi się uratować kilka niepowtarzalnych zdjęć zrobionych na początku
    mojej przygody z aparatem kiedy nie używałem raw.

  • 320. Data: 2010-03-23 18:35:12
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl>

    Udostępniłem program w wersji 1.0.2
    1. Dodano nowy parametr "Detale świateł".
    2. Dodano możliwość przypisywania profili kolorów.
    3. Dodano wsparcie dla dodatkowych profili monitora.
    4. Poprawiono kontrast obrazów wywołanych z RAW.
    5. Ujednolicono profile kolorów.

    www.sns-hdr.com

    Pozdrawiam,
    - Bastek -