  • 181. Data: 2010-02-18 18:50:54
    Temat: Re: SNS-HDR Pro
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 18 Feb., 19:42, XX YY <f...@g...com> wrote:

> [...]
    > mozna balans przeprowadzic skutecznie - jesli balans pipeta bylby
    > trudny do przeprowadzenia to moze napisac gdzies na  histogramie
    > wartosci R G B w miejscu dotknietym kursorem ?
    >
    > acha drobiazg - przynajmnij u mnie na monitorze . napis copyright ...
    > przeslania najnizszy suwak -temperatura  nieco - da sie uzywac - ale
    > zachodzi nan . moze przesunac ten napis calkiem na dol na czarny
    > pasek ?
    >
    > ten program w tej fazie rozwoju bardziej postrzegam jako wywolywarke
    > RAW optymalizujaca ze wzgledu na dynamike .

    no qrna jeszcze raz spojrzalem przed chwila na zdjecie z raw , ktore
    obrobilem.
    wynik powala- musze to uzewnetrznic :-)

  • 182. Data: 2010-02-18 19:17:21
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl>

    XX YY wrote:
    > wydaje mi sie ze w gornym wykresie jest blad.
    > jesli zaznaczyc strzalka kolor bialy lub zblizony na zdjeciu ,
    > wowczas kuleczka na gornym wykresie pokazuje jakis inny kolor.

    Wskazania dla koloru białego oraz odcieni szarego będą niepoprawne, gdyż nie
    mają koloru. Gdy będą posiadać zafarb, na wykresach będzie identyfikowany
    jego kolor.

    > czekam jeszcze z niecierpliwoscia na skladanie paru zdjec do hdr

    Pełna wersja programu posiada możliwość zapisu obrazów w formacie TIFF.
    Program nie będzie umożliwiał zapisu plików w formacie HDR, gdyż program nie
    generuje liniowego obrazu HDR. Przeprowadza jedynie fuzję ekspozycji.

> [...]
    > trudny do przeprowadzenia to moze napisac gdzies na histogramie
    > wartosci R G B w miejscu dotknietym kursorem ?

    Dodam możliwość ustawienia balansu bieli.

> [...]
    > przeslania najnizszy suwak -temperatura nieco - da sie uzywac - ale
    > zachodzi nan . moze przesunac ten napis calkiem na dol na czarny

    Jaką masz rozdzielczość monitora?

    > ten program w tej fazie rozwoju bardziej postrzegam jako wywolywarke
    > RAW optymalizujaca ze wzgledu na dynamike .

    To dobrze, czy źle?

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 183. Data: 2010-02-19 07:09:06
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Wskazania dla koloru bia ego oraz odcieni szarego b d niepoprawne, gdy nie
    > maj koloru. Gdy b d posiada zafarb, na wykresach b dzie identyfikowany
    > jego kolor.

    rozumiem.
    zaniepokoilo mnie ze kuleczki na gornym i dolnym wykresie wskazuja
    rozne kolory.
    ale wiedzac jak to dziala , nie stanowi to problemu.

    w kazdym razie balansowanie bieli ( a wlasciwie balansowanie dowolnego
    koloru ) za pomoca dolnego wykresu jest b skuteczne , i szybkie i
    mozna przeprowadzic selektywnie.
    takiego rozwiazania nie spotkalem - tzn mozna usunac zafarb z np
    fioletowej twarzy a w innym fragmencie mozna usunac np nieporzadany
    jakis inny kolor , praktycznie nie naruszajac rownowagi reszty.
    pierwsze wrazenia sa b - pozytywne - to rozwiazanie jest genialne ,
    tak mi sie wydaje po pierwszych probach.

    > Pe na wersja programu posiada mo liwo zapisu obraz w w formacie TIFF.
    > Program nie b dzie umo liwia zapisu plik w w formacie HDR, gdy program nie
    > generuje liniowego obrazu HDR. Przeprowadza jedynie fuzj ekspozycji.

    zapis obrazu w formacie hdr nie jest rzeczywiscie konieczny . dla mnie
    istotnym jest mozliwosc zlozenia kilku roznie naswietlonych zdjec .

    > Dodam mo liwo ustawienia balansu bieli.

    bedzie super.

    > Jak masz rozdzielczo monitora?

    akurat ogladam na niewielkim , gdyz z niewielkiej odleglosci , ale
    dosyc dobrym- 1024 *768 px

    > To dobrze, czy le?

    to b. dobrze .
    ten program mozna traktowac rzeczywiscie jako optymlizujaca dynamike
    obrazu wolarke raw.

    co ciekawe i czego nie oczekiwalem w przypadku zle naswietlonych
    rawow - czyni zen cuda . wyprowadza idealnie.

  • 184. Data: 2010-02-19 10:51:22
    Od: Piotr Liszka <l...@w...pl>

    W dniu 2010-02-19 08:09, XX YY pisze:

    > co ciekawe i czego nie oczekiwalem w przypadku zle naswietlonych
    > rawow - czyni zen cuda . wyprowadza idealnie.

    Czesc :)

    U mnie niestety z niedoświetlonych RAWów generuje się w cieniach spora
    ilość denerwującego czerwonego szumu - jest jakaś szansa na drobne
    odszumianie pod tym kątem? :)

    pozdro

    pl

  • 185. Data: 2010-02-19 21:00:15
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    > Na stronie programu SNS-HDR dostępna jest pierwsza przymiarka tego
    > programu
    > do GUI.
    > Duży nacisk położyłem na możliwość podglądu zmian na żywo, co niestety
    > postawiło wysoko poprzeczkę minimalnym wymaganiom dla sprzętu. Jak ktoś
    > nie ma wielordzeniowego procka a ma słabe nerwy, niech się zastanowi czy
    > ściągać.

    nie wiem czy coś pozmnieniałeś czy wcześniej nie próbowałem taich zdjęć ale
    zdjęcia we wnętrzach są całe w kropkach ;-D

    czerwone i niebieskie tak jakby wskazywały miejsca prześwietlone i
    niedoświetlone. nie udaje mi się ich usunąć.

    po pierwszyn zachwycie musze powiedziec że podchodzę coraz bardziej
    sceptycznie.
    program nie radzi sobie z dużymi jednolitymi powierzchniami oraz z
    wnętrzami.

  • 186. Data: 2010-02-19 21:53:41
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl>

    TheGuru wrote:
    > po pierwszyn zachwycie musze powiedziec że podchodzę coraz bardziej
    > sceptycznie.
    > program nie radzi sobie z dużymi jednolitymi powierzchniami oraz z
    > wnętrzami.

    Możesz pokazać problematyczne zdjęcia (źródła)?

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 187. Data: 2010-02-19 23:05:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 18 Feb 2010, Andrzej S. wrote:

    > Jest tam Gotfryd? Trzeba tu rozwazyc, czy sprzedajacy moze
    > nie dac faktury na wersje profi, a tylko paragon.

    Rozumiem że idzie o brak możliwości "zaliczenia do
    majątku DG".
    Nie, nie może nie dać faktury, ustawa jasno stwierdza że
    "na żądanie" obowiązkowo wydaje się f-rę (odbiera się paragon
    jeśli został wydany).
    Ale przepisy o fakturach:
    - zwalniają z obowiązku wpisania NIP do f-ry "konsumenckiej"
    (choć to najsłabszy punkt)
    - nie zabraniają umieszczania na f-rze innych dokumentów.

    W związku z tym nie widać przeszkód, aby na f-rze znalazł
    się kawałek umowy licencyjnej, np. w postaci:
    "niniejsze oprogramowanie nie może być wykorzystywane do
    działalności gospodarczej ani innych celów zarobkowych".
    Dużymi literami (mogą duże wielkie) na środku, pod tabelką.

    Taki zapis powinien skutecznie zniechęcić do prób wpisania
    w koszty (i odliczenia VAT), bo kontroler może zauważyć :>

    > Dygresja: Cos troche podobnego z sukcesem dla siebie stosuja
    > sklepy budowlane - jak wezmiesz f-re np. na wiertarke, to znaczy
    > ze firma,

    Ale po tym się nie poznaje "że firma" :)

    Cytat:
    +++
    Art. 106.
    1. Podatnicy, o których mowa w art. 15, sš obowišzani
    wystawić fakturę [...]
    [...]
    4. Podatnicy, o których mowa w ust. 1-3, nie majš obowišzku
    wystawiania faktur, o których mowa w ust. 1 i 2, osobom
    fizycznym nieprowadzšcym działalnoœci gospodarczej.
    Jednakże na żšdanie tych osób podatnicy sš obowišzani
    do wystawienia faktury.
    ---

    pzdr, Gotfryd

  • 188. Data: 2010-02-20 08:52:45
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    http://tonerwielkopolski.pl/foto/DSC00410.ARW

  • 189. Data: 2010-02-20 13:42:02
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl>

    TheGuru wrote:

    > http://tonerwielkopolski.pl/foto/DSC00410.ARW

    W algorytmie był błąd, który zanadto wzmacniał kolorowy szum. Usunąłem go.
    http://www.mmj.pl/~snibisz/SNS-HDR/Images/DSC00410-H
    DR.jpg

    Udostępnię dzisiaj aktualizację.

    Tak na marginesie, mam do Was pytanie:
    Czy byłoby źle, gdyby program domyślnie odszumiał kolor filtrem medianowym?

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 190. Data: 2010-02-20 13:59:47
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Gotfryd Smolik news napisal:
> [...]
    >
    > Taki zapis powinien skutecznie zniechęcić do prób wpisania
    > w koszty (i odliczenia VAT), bo kontroler może zauważyć :>

    No i co z tego? ;) Mam sporo oprogramowania, ktore nie dopuszcza
    do komercyjnego wykorzystania. Jest wpisane do kosztow.
    Posluzylo mi do nauczenia sie tegoz oprogramowania.
    Uzyskana wiedze wykorzystuje w komercji. Nikt nie zakwestionowal
    zwiazku miedzy tymi 'niekomercyjnymi' kosztami a uzyskanym przychodem.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek