  • 151. Data: 2010-02-16 20:43:01
    Temat: Re: SNS-HDR Pro
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl>

    l...@l...localdomain wrote:
    > Nie wiem jak Ci to pasuje, ale zawsze jest jeszcze możliwość ustalenia
    > osobnej ceny dla Polaków ;)

    Lepiej nie, bo to już podpada pod dyskryminację.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 152. Data: 2010-02-16 21:20:02
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl> napisał:

    > Czy będzie ok, jeżeli wersja domowa będzie pozwalała jedynie na zapis
    > obrazów w formacie stratnym (JPEG)?
    > Byłaby jednak możliwość ustalania stopnia kompresji.

    Główna różnica to niewątpliwie różnica w licencji - licencja wersji domowej
    nie umożliwia wykozrystania programu w sposób komercyjny (czyli zarabiania
    na zdjęciach nim obrobionych).
    To, czy wprowadzisz dla wersji domowej inne ograniczenia w sumie od Ciebie
    zależy, ale sugerowany porzez Ciebie pomysł ograniczenia formatu zapisu
    wydaje się rozsądny. Inne możliwe ograniczenie to np. zablokowanie dla
    wersji domowej możliwości przetwarzania wsadowego (bo o ile pamiętam,
    pracujesz nad dodaniem tej możliwosci do programu). Dla zawodowca takie
    ograniczenie będzie mocno zniechęcające do korzystanmia z tańszej wersji (i
    łamania w ten sposób licencji), dla kogoś, kto będzie chciał od czasu do
    czasu obrobić sobie kilka zdjęć na domowe potrzeby - nie będzie to zbyt
    uciążliwe.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 153. Data: 2010-02-16 21:22:28
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    > Lepiej nie, bo to już podpada pod dyskryminację.

    Niezależnie od mozliwych problemów prawnych (nie wiem, czy prawo unijne nie
    zabrania takich praktyk) jest to niezbyt eleganckie rozwiazanie. Pamiętam,
    jak tak gdzieś z 10 lat temu diabli mnie brali gdy widziałem takie
    zróżnicowane ceny dla tubylców i obcokrajowców na Słowacji.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 154. Data: 2010-02-16 21:27:37
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <hlf2at$qut$1@news.onet.pl>,
    Marek Wyszomirski nabazgrał:

> [...]
    > jak tak gdzieś z 10 lat temu diabli mnie brali gdy widziałem takie
    > zróżnicowane ceny dla tubylców i obcokrajowców na Słowacji.

    Niektórych nadal trafia przy kupowania oprogramowania od Adobe...

  • 155. Data: 2010-02-16 22:18:57
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    <l...@l...localdomain> napisał:

    Pamiętam,

    > Niektórych nadal trafia przy kupowania oprogramowania od Adobe...

    Też prawda - i właśnie dlatego nie propagujmy podobnych praktyk!

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 156. Data: 2010-02-16 22:30:10
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    > Czy będzie ok, jeżeli wersja domowa będzie pozwalała jedynie na zapis
    > obrazów w formacie stratnym (JPEG)?
    > Byłaby jednak możliwość ustalania stopnia kompresji.

    jak dla mnie OK.

    czy tylko ja mam kłopot z wywołaniem z dużymi w miarę jednolitymi
    powierzchniami ( niebo woda, zasnieżone pola......) ?

  • 157. Data: 2010-02-17 06:42:50
    Od: nb <n...@n...net>

    at Tue 16 of Feb 2010 21:29, Sebastian Nibisz wrote:

    > Czy będzie ok, jeżeli wersja domowa będzie pozwalała jedynie na zapis
    > obrazów w formacie stratnym (JPEG)?

    OK.
    Albo jakikolwiek format zachowujący dokładność pocztówki.

    --
    nb

  • 158. Data: 2010-02-17 06:53:23
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl>

    nb wrote:
    > Albo jakikolwiek format zachowujący dokładność pocztówki.

    Dlaczego pocztówki?

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 159. Data: 2010-02-17 12:22:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Feb 2010, Marek Wyszomirski wrote:

    > Niezależnie od mozliwych problemów prawnych (nie wiem, czy prawo unijne nie
    > zabrania takich praktyk)

    Zabrania stosowania takich praktyk przez państwa, przez osoby
    prywatne chyba nie (a przynajmniej nie kojarzę abym się spotkał).
    Ale przy okazji odbiera broń przeciwko obchodzeniu takich praktyk
    np. metodą wykupu przez "podstawioną" osobę (skoro państwo nie
    może takich praktyk stosować, to nie może też ich bronić, więc
    nie ma po co isć do sądu, tym bardziej że w PA zapisano jawnie
    "prawo zbycia", więc uprawnienia z PA - z wyjątkiem najmu
    i użyczenia - traktuje się dla zbycia "jak własność" przedmiotu).

    W praktyce mogą sobie pozwolić na takie manewry tylko monopoliści
    których *stać* na odcinanie sobie rynku zbytu ("to nie sprzedam
    wam wcale i do widzenia"), ktos kto nie ma *stałego* odbiorcy
    hurtowego, któremu może zagrozić "więcej ci nie sprzedam" może
    pogrozić paluszkiem i tyle.

    pzdr, Gotfryd

  • 160. Data: 2010-02-17 16:28:18
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl>

    Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom, postanowiłem wypuścić wersję programu
    SNS-HDR dla użytkowników domowych.
    Wersja ta będzie posiadała ograniczenia w postaci braku możliwości zapisu
    obrazów w formacie TIFF, oraz braku możliwości przetwarzania wsadowego.
    Dodatkowo licencja programu nie będzie pozwalać na jego komercyjne
    wykorzystanie.

    Koszt licencji wynosić będzie 30 euro.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -