  • 11. Data: 2012-03-19 09:22:42
    Temat: Re: SMS specjalny oszukany
    Od: "Maciek" <m...@g...com>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał
    > Porozumieć sie na formach z tymi osobami, które na 100% nie wysyłały
    > SMS-ów i wspólnie złożyć zawiadomienie o oszustwie. Najlepiej w
    > Prokuraturze właściwej dla siedziby operatora.

    A to nie kłóci się z zasadą, że podejrzenie popełnienia przestępstwa zgłasza
    się tam, gdzie nabrało się tego podejrzenia?
    Z moich doświadczeń wynika, że właściwość miejscowa jest stawiana na
    pierwszym miejscu przez policję/prokuraturę - a gdzie pan był gdy doszedł
    pan do wniosku, że został oszukany?

    > problem, ale przy kilkudziesięciu pokrzywdzonych trudno uznać, ze
    > wszyscy kłamią.

    Porozumieć się należy ale mogę się założyć, że 90% pokrzywdzonych wymięknie
    i odpuści. Wydrukować, pójść na komisariat, spędzić tam godzinę na
    przesłuchaniu a wcześniej na walce z dyżurnym o przyjęcie zgłoszenia - yyy,
    a miało się samo zrobić.

    Ja bym proponował skupić się na swoich działaniach. Po uzyskaniu numeru
    sprawy powiadomić o tym _faktycznie_zainteresowanych_ aby mogli dołączyć
    taki nr do swoich zgłoszeń.

    A to wszystko dlatego, że jak się ludziska zaczną zbierać do wspólnego
    działania, to albo będzie to trwało rok albo wyjdzie im z tego pozew
    zbiorowy ;)

    --
    M.

  • 12. Data: 2012-03-19 15:00:08
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2012-03-19 08:27, MIX-NET pisze:
> [...]
    edzie-cie-drogo-kosztowalo/

    > Witam.
    > O smsach ktore same sie wysylaja bez naszej wiedzy tez juz troche czytalem.
    > Niektorym po reklamacji karty sim udalo sie wyjsc z klopotow. Pytanie gdzie
    > to reklamowac? Sama karte sim? Tzn. dac do ekspertyzy. Do serwisu operatora?

    Polecam obejrzenie archiwalnego odcinka "Ekspresu reporterów " z TVP2 -
    <http://www.tvp.pl/publicystyka/magazyny-reporterski
    e/magazyn-ekspresu-reporterow/wideo/01022011-2150/37
    93195>
    Była tam sprawa gościa, który dostał wysokie rachunki za SMS-y, których
    nie wysyłał, a które były wyszczególnione na billingu. Pod tym linkiem,
    od 52 sekundy jest zajawka materiału (sam materiał od 14 minuty 42 sekundy).

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 13. Data: 2012-03-19 17:28:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał
    >
    > A to nie kłóci się z zasadą, że podejrzenie popełnienia przestępstwa
    > zgłasza się tam, gdzie nabrało się tego podejrzenia?

    Podejrzenie można zgłosić gdziekowliek. I tak zostanie wysłane wg
    właśćiwości miejscowej.

    > Z moich doświadczeń wynika, że właściwość miejscowa jest stawiana na
    > pierwszym miejscu przez policję/prokuraturę - a gdzie pan był gdy doszedł
    > pan do wniosku, że został oszukany?

    Przy oszustwie na odległość meijsce popełnienia przestępstwa, to miejsce,
    gdzie działał sprawca.

> [...]
    > na przesłuchaniu a wcześniej na walce z dyżurnym o przyjęcie zgłoszenia -

    Jak ktoś zgłosi zbiorowo przestępstwo, to poitem bedą przesłuchiwani w
    charakterze swiadka. Nie chdoziło mi o składanie kilkuset zawiadomień,
    tylko jednego zawierajacego te kilkaset nazwisk.

    > Ja bym proponował skupić się na swoich działaniach. Po uzyskaniu numeru
    > sprawy powiadomić o tym _faktycznie_zainteresowanych_ aby mogli dołączyć
    > taki nr do swoich zgłoszeń.

    Głupia rada. Zanim cokolwiek ktokolwiek do tego dołączy, to każda ze spraw
    samoistnie zostanie umorzona.

    > A to wszystko dlatego, że jak się ludziska zaczną zbierać do wspólnego
    > działania, to albo będzie to trwało rok albo wyjdzie im z tego pozew
    > zbiorowy ;)

    Jeden musi sie poswięcić, zrobic tabelkę i złożyć zawiadomienie w imieniu
    wszystkich. Przy użyciu poczty elektronicznej, to góra tydzień. Jak ktoś do
    tygodnia nie odpowie, to po prostu nie jest zainteresowany i tyle.

  • 14. Data: 2012-03-19 19:58:06
    Od: "MIX-NET" <hk@.pl>

    Użytkownik "MIX-NET" <hk@.pl> napisał w wiadomości
    > Witam.
    > Mam trzy numery w play na siebie. Dzisiaj dostalem info smsem, ze
    > "Koszt wysylanych SMS przez (moj numer) na numer 7928 w dniu 17.03
    > przekroczyl 31 z vat."

    Poki co zablokowalem w playu wszystkie smsy premium i dodatkowo kazalem
    sobie wyslac papier/podkladke, ze blokuja mi SMS premium zarowno
    przychodzace jak i wychodzace. Jak sytuacja sie powtorzy, to bedzie papier
    ze takich uslug sobie nie zyczylem i niech sie bujaja. Z rachunkiem
    powalcze. Ostatni raz mam abonament w tym zlodziejskim kraju.

    MIX-NET

  • 15. Data: 2012-03-20 09:25:00
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    MIX-NET nabazgrał(a):

    > rachunkiem powalcze. Ostatni raz mam abonament w tym zlodziejskim kraju.

    Chyba w Play bo w T-Mobile nigdy nie miałem i nie widziałem takiej akcji :)

  • 16. Data: 2012-03-20 09:56:48
    Od: "MIX-NET" <hk@.pl>

    Użytkownik "Chris" <s...@s...net> napisał w wiadomości
    > MIX-NET nabazgrał(a):

    > Chyba w Play bo w T-Mobile nigdy nie miałem i nie widziałem takiej akcji
    > :)

    Jak googlowalem, to widzialem ze problem dotyczy wszystkich sieci, tak ze
    nie znasz dnia i godziny.........Czego nikomu nie zycze

    MIX-NET

  • 17. Data: 2012-03-20 11:17:23
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    MIX-NET nabazgrał(a):

    > Użytkownik "Chris" <s...@s...net> napisał w wiadomości
    > Jak googlowalem, to widzialem ze problem dotyczy wszystkich sieci, tak ze
    > nie znasz dnia i godziny.........Czego nikomu nie zycze

    Mam wyłączone usługi reklam przez sms :)

  • 18. Data: 2012-03-20 13:56:39
    Od: "Maciek" <m...@g...com>

    Użytkownik "Robert Tomasik"
    > Głupia rada. Zanim cokolwiek ktokolwiek do tego dołączy, to każda ze
    > spraw samoistnie zostanie umorzona.

    Masz rację, nie przemyślałem :)

    Należałoby jednak dodać, że i tak zostanie umorzona i właściwie to od razu
    można szykować gotowca zażalenia na postanowienie o umorzeniu.

    --
    M.

  • 19. Data: 2012-03-20 18:56:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Użytkownik "Robert Tomasik"
    >
    > Masz rację, nie przemyślałem :)
    >
    > Należałoby jednak dodać, że i tak zostanie umorzona i właściwie to od
    > razu można szykować gotowca zażalenia na postanowienie o umorzeniu.

    Przy kilkudziesieciu pokrzywdzonych istnieje szansa, ze jednak ktoś sie nad
    tym zastanowi. Przy pojedynczym pokrzywdzonym nikt się nie bedzie
    zastanawiał.

  • 20. Data: 2012-03-20 19:24:53
    Od: dwr <d...@g...-u-s-u-n.pl>

    W dniu 2012-03-18 19:20, MIX-NET pisze:
> [...]
    > smsy widnieja z data 17.03.2012 o godzinie 08:04:25 oraz 08:04:46. Dodam, ze
    > 17 w sobote o 8 godzinie to ja spie. Biling jest ewidentnie falszywy.
    > 4. Po otrzymaniu sms z play ze juz mi nabili przeszlo 31 zl udalem sie dzis
    > do salonu i zlozylem reklamacje.
    > 5. Po wroceniu do domu zadzwonilem do BOK i juz dostalem odpowiedz, ze
    > reklamacja NIE zostaje uznana, bo jak byk jest ze takie smsy wysylalem.
    > Wkurzylem sie wiec i powiedzialem, ze tak tego nie zostawie przy okazji
    > zablokowalem ten spam na wszystkich 3 numerach.

    [...]
    > Jak mam walczyc? Dodam, ze gdyby nie ten sms informujacy o rachunku dalej
    > bym nic nie wiedzial.
    >
    > MIX-NET

    A jakby powalczyć trochę z firmą, która za tym stoi?
    Niech udowodnią, że mieli Twoją zgodę?
    Tak w formie sms'a lub jakiejś rejestracji w serwisie?
    Skoro nie ma rejestracji to nie było i zamówienia usługi.