-
1. Data: 2014-01-17 15:29:48
Temat: SIP VoipGain
Od: "Tomasz" <t...@g...com>
Przez kilka lat uzywalem aplikacji desktopowej VoipGain na komputerze.
Ostatnio kupilem sobie bramke internetowa (8 level) i podlaczylem do niej
stacjonarny telefon, uzywajac mojego przedpłacanego konta VoipGain.
Bramka dziala dobrze. Całą ksiazke telofoniczna z kilku lat mam oczywiscie
na komputerze w aplikacji VoipGain. Jesli wlacze tą aplikacje na komputerze
pojawia sie komunikat ze juz na innym komputerze ktos jest zalogowany i po
chwili zostaje rozłaczony.
Czy wiecie co należy zrobic aby korzystac z aplikacji desktopowej nie
wyłaczajac za każdym razem bramki SIP?
--
Tomasz
-
2. Data: 2014-01-17 15:38:26
Temat: Re: SIP VoipGain
Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>
W dniu 2014-01-17 15:29, Tomasz pisze:
> Przez kilka lat uzywalem aplikacji desktopowej VoipGain na komputerze.
> Ostatnio kupilem sobie bramke internetowa (8 level) i podlaczylem do
> niej stacjonarny telefon, uzywajac mojego przedpłacanego konta VoipGain.
> Bramka dziala dobrze. Całą ksiazke telofoniczna z kilku lat mam
> oczywiscie na komputerze w aplikacji VoipGain. Jesli wlacze tą aplikacje
> na komputerze pojawia sie komunikat ze juz na innym komputerze ktos jest
> zalogowany i po chwili zostaje rozłaczony.
> Czy wiecie co należy zrobic aby korzystac z aplikacji desktopowej nie
> wyłaczajac za każdym razem bramki SIP?
1. wylogować konto VG z bramki
2. kupić nowe konto
-
3. Data: 2014-01-17 15:46:44
Temat: Re: SIP VoipGain
Od: "Tomasz" <t...@g...com>
Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@t...waw.pl> napisał
>
> 1. wylogować konto VG z bramki
> 2. kupić nowe konto
Dzieki za pomysł, chyba wykupienie nowego konta bedzie najlepszym
rozwiązaniem.
A z tym wylogowaniem konta z bramki to co mialbym osiagnac, w jaki sposob
mialbym wtedy korzystac z bramki?
--
Tomasz
-
4. Data: 2014-01-17 15:57:57
Temat: Re: SIP VoipGain
Od: "Tomasz" <t...@g...com>
Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@t...waw.pl> napisał>
> 1. wylogować konto VG z bramki
> 2. kupić nowe konto
Widzę że się orientujesz w temacie, moży byś mi jeszcze poradził czy da sie
cos ustawic aby ludzie odbierajacy telefon z mojej bramki SIP widzieli moj
numer a nie slowo "ukryty"?
--
Tomasz
-
5. Data: 2014-01-17 16:09:02
Temat: Re: SIP VoipGain
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Pan Tomasz przez kilka lat uzywal aplikacji desktopowej VoipGain na komputerze:
> Ostatnio kupilem sobie bramke internetowa (8 level) i podlaczylem do niej
> stacjonarny telefon, uzywajac mojego przedpłacanego konta VoipGain.
> Bramka dziala dobrze. Całą ksiazke telofoniczna z kilku lat mam oczywiscie
> na komputerze w aplikacji VoipGain. Jesli wlacze tą aplikacje na komputerze
> pojawia sie komunikat ze juz na innym komputerze ktos jest zalogowany i po
> chwili zostaje rozłaczony.
> Czy wiecie co należy zrobic aby korzystac z aplikacji desktopowej nie
> wyłaczajac za każdym razem bramki SIP?
1. Zainstalować centralę VoIP (np. asterisk), może być na tym samym
komputerze co aplikacja desktopowa;
2. Skonfigurować ją jako klient SIP do używania przedpłaconego konta;
3. Zalogować do niej bramkę, aplikację i co tam jeszcze potrzeba.
--
Jarek
-
6. Data: 2014-01-17 19:11:29
Temat: Re: SIP VoipGain
Od: "Tomasz" <t...@g...com>
Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> napisał
>
> 1. Zainstalować centralę VoIP (np. asterisk), może być na tym samym
> komputerze co aplikacja desktopowa;
> 2. Skonfigurować ją jako klient SIP do używania przedpłaconego konta;
> 3. Zalogować do niej bramkę, aplikację i co tam jeszcze potrzeba.
>
Rozumiem ze na to samo wyjdzie jesli wykupie drugie konto u tego samego
operatora VoipGain
i zainstaluje go na bramce SIP.
--
Tomasz
-
7. Data: 2014-01-17 19:34:30
Temat: Re: SIP VoipGain
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Pan Tomasz napisał:
>> 1. Zainstalować centralę VoIP (np. asterisk), może być na tym samym
>> komputerze co aplikacja desktopowa;
>> 2. Skonfigurować ją jako klient SIP do używania przedpłaconego konta;
>> 3. Zalogować do niej bramkę, aplikację i co tam jeszcze potrzeba.
>
> Rozumiem ze na to samo wyjdzie jesli wykupie drugie konto u tego
> samego operatora VoipGain i zainstaluje go na bramce SIP.
Nie, zupełnie nie na to samo. Drugie konto, to drugi numer telefonu
i drugie pieniądze.
--
Jarek
-
8. Data: 2014-01-17 20:25:28
Temat: Re: SIP VoipGain
Od: "Tomasz" <t...@g...com>
Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> napisał
>
>>> 1. Zainstalować centralę VoIP (np. asterisk), może być na tym samym
>>> komputerze co aplikacja desktopowa;
>>> 2. Skonfigurować ją jako klient SIP do używania przedpłaconego konta;
>>> 3. Zalogować do niej bramkę, aplikację i co tam jeszcze potrzeba.
>>
>> Rozumiem ze na to samo wyjdzie jesli wykupie drugie konto u tego
>> samego operatora VoipGain i zainstaluje go na bramce SIP.
>
> Nie, zupełnie nie na to samo. Drugie konto, to drugi numer telefonu
> i drugie pieniądze.
>
To w takim razie nie rozumiem Twojego pierwszego punktu.
Myslalem ze ten Asterisk to jakis inny operator Voip a ja mam juz konto u
VoipGain.
Wyjasnij mi nieco co to oznacza "1.Zainstalować centralę VoIP"
--
Tomasz
-
9. Data: 2014-01-17 21:19:21
Temat: Re: SIP VoipGain
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Pan Tomasz napisał:
>>>> 1. Zainstalować centralę VoIP (np. asterisk), może być na tym samym
>>>> komputerze co aplikacja desktopowa;
>>>> 2. Skonfigurować ją jako klient SIP do używania przedpłaconego konta;
>>>> 3. Zalogować do niej bramkę, aplikację i co tam jeszcze potrzeba.
>>>
>>> Rozumiem ze na to samo wyjdzie jesli wykupie drugie konto u tego
>>> samego operatora VoipGain i zainstaluje go na bramce SIP.
>>
>> Nie, zupełnie nie na to samo. Drugie konto, to drugi numer telefonu
>> i drugie pieniądze.
>
> To w takim razie nie rozumiem Twojego pierwszego punktu.
> Myslalem ze ten Asterisk to jakis inny operator Voip a ja mam juz
> konto u VoipGain.
> Wyjasnij mi nieco co to oznacza "1.Zainstalować centralę VoIP"
"Zainstalować centralę VoIP", to zainstalowac program na komputerze.
Asterisk (http://asterisk.org) jest przykładem takiego programu. Są
też jakieś idiotoodporne systemy zrobione na bazie Asteriska, które
po prostu wrzuca się w komputer i wyklikuje potrzebną konfigurację,
ale z nimi nie miałem bezpośredniej styczności. Chodzi o to, by to
Asterisk logował się przez SIP do VoipGain (tam jak widać liczba
jednocześnie logujących się klientów SIP jest ograniczona do jednego),
a bramki i aplikacje SIP logowały się do tego Asteriska, który takich
ograniczeń mieć nie musi.
--
Jarek
-
10. Data: 2014-01-18 06:50:50
Temat: Re: SIP VoipGain
Od: "Tomasz" <t...@g...com>
Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> napisał
>
> "Zainstalować centralę VoIP", to zainstalowac program na komputerze.
> Asterisk (http://asterisk.org) jest przykładem takiego programu. Są
> też jakieś idiotoodporne systemy zrobione na bazie Asteriska, które
> po prostu wrzuca się w komputer i wyklikuje potrzebną konfigurację,
> ale z nimi nie miałem bezpośredniej styczności. Chodzi o to, by to
> Asterisk logował się przez SIP do VoipGain (tam jak widać liczba
> jednocześnie logujących się klientów SIP jest ograniczona do jednego),
> a bramki i aplikacje SIP logowały się do tego Asteriska, który takich
> ograniczeń mieć nie musi.
>
Dzieki za wyjasnienie.
Sprobuje pojsc w tym kierunku. Jak napotkam na problem nie do rozwiazania
przeze mnie to jeszcze poprosze o pomoc.
--
Tomasz