  • 11. Data: 2014-01-18 12:52:04
    Temat: Re: SIP VoipGain
    Od: "Tomasz" <t...@g...com>

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> napisał

    > "Zainstalować centralę VoIP", to zainstalowac program na komputerze.
    > Asterisk (http://asterisk.org) jest przykładem takiego programu. Są
    > też jakieś idiotoodporne systemy zrobione na bazie Asteriska, które
    > po prostu wrzuca się w komputer i wyklikuje potrzebną konfigurację,
    > ale z nimi nie miałem bezpośredniej styczności. Chodzi o to, by to
    > Asterisk logował się przez SIP do VoipGain (tam jak widać liczba
    > jednocześnie logujących się klientów SIP jest ograniczona do jednego),
    > a bramki i aplikacje SIP logowały się do tego Asteriska, który takich
    > ograniczeń mieć nie musi.

    Odwiedzilem podana przez Ciebie strone ale ten Asterisk to nie jest jakis
    programik tylko potezny projekt informatyczny i to pod Linuxem. Sami tam
    pisza na poczatku ze Asterisk zostal zrobiony przez programistow dla
    programistow.
    Ja na swoim komputerze mam tylko Windows7 i Linuxem sie nigdy nie bawilem.
    Piszac "Zainstalować centralę VoIP" prawdopodobnie miales na mysli jakas
    konkretna aplikacje oparta na projekcie Asterisk i to pod Windows. Jesli
    tak jest, to prosze podaj mi jakis link do tej aplikacji a przynajmniej jej
    nazwę.
    --
    Tomasz

  • 12. Data: 2014-01-18 14:28:03
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomasz napisał:

> [...]
    > programik tylko potezny projekt informatyczny i to pod Linuxem. Sami tam
    > pisza na poczatku ze Asterisk zostal zrobiony przez programistow dla

    To jest potężny projekt, zwłaszcza gdy oceniać jego możliwości, ale po
    skompilowaniu jest takim sobie niewielkim programikiem. Nic też nie stoi
    na przeszkodzie, by zaprząc go do trywialnych zadań.

> [...]
    > tak jest, to prosze podaj mi jakis link do tej aplikacji a przynajmniej jej

    Nie jest prawdą jakoby Asterisk działał wyłącznie pod Linuksem. Są też
    kompilacje pod Windows -- gdzieś pewnie da się wygooglać, ja nigdy nie
    potrzebowałem, więc konkretnego miejsca nie potrafię wskazać. Ze strony
    projektu można też ściągnąć skompilowaną wersję ISO, wraz z Linuksem
    i GUI -- wystarczy wypalić płytę i zbootować z tego komputer. "Get the
    power of Asterisk without knowing Linux" -- tak przy tym piszą. Wiem, że
    są tacy, co zainstalowali to na witrualnej maszynie (np. VirtualBox) pod
    Windows i też im działa. A do tego jeszcze Asteriska da się zainstalować
    na routerze z firmware zastąpionym przez OpenWRT. Możliwości jest wiele.

    --
    Jarek

  • 13. Data: 2014-01-18 16:24:51
    Od: "Tomasz" <t...@g...com>

> [...]
    > Windows i też im działa. A do tego jeszcze Asteriska da się zainstalować
    > na routerze z firmware zastąpionym przez OpenWRT. Możliwości jest wiele.

    Znalazlem juz i sciagnalem wersje pod Windows, juz skompilowaną
    "AsteriskWin32-0.66b-Setup.exe".
    Bede probowal ja zainstalowac ale nie wiem czy sobie poradze z zastosowaniem
    jej do moich celow.
    --
    Tomasz

  • 14. Data: 2014-01-18 20:17:19
    Od: "Tomasz" <t...@g...com>

> [...]
    > Windows i też im działa. A do tego jeszcze Asteriska da się zainstalować
    > na routerze z firmware zastąpionym przez OpenWRT. Możliwości jest wiele.

    Zainstalowalem ten "AsteriskWin32-0.66b-Setup.exe", otwiera sie jakas
    aplikacja z ktora nie wiem zupelnie co zrobic. Zaczalem przegladac zalaczona
    dokumentacje.
    Jest tego 71 stron z ktorych jako dyletant telekomunikacyjny nic nie
    rozumiem.
    Z angielskim jakos sobie radze ale cala terminologia tam uzywana to dla mnie
    czarna magia np takie przykladowe skroty: DTMF, ATA, DHCP, RTP, TOS, AMA,
    TDM, ADSI itp.

    Ja chce zalatwic jedną prosta sprawe ale nawet nie wiem gdzie w tej
    dokumentacji to znalezc.
    Jak juz pisalem mam konto w VoipGain i rowniez uzywam ich aplikacji do
    telefonowania.
    Ta aplikacja jednak nie pozwala mi korzystac ze swojego konta tylko dlatego
    ze na bramce Voip rowniez uzywam ich oplacone przeze mnie konto.
    Sugerowales mi ze Asterisk rozwiaze mi ten problem.
    Teraz mam go zainstalowany, poradz mi jak mam ta aplikacje uzyc tylko do
    telefonowania z mojego, oplaconego konta w VoipGain.
    Sadze jednak ze to mi nic nie da bo VoipGain i tak bedzie widzial ze oprocz
    bramki uzywam ich konto z innego urzadzenia (nawet jesli to Asteriks).
    Co Ty o tym sadzisz?
    --
    Tomasz

  • 15. Data: 2014-01-18 20:42:06
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomasz napisał:

> [...]
    > Z angielskim jakos sobie radze ale cala terminologia tam uzywana to
    > dla mnie czarna magia np takie przykladowe skroty: DTMF, ATA, DHCP,

    To faktycznie duże utrudnienie. Zawsze lepiej wiedzieć co się robi.
    Ale są google, znaczenie skrótów można odnaleźć.

> [...]
    > dlatego ze na bramce Voip rowniez uzywam ich oplacone przeze mnie konto.
    > Sugerowales mi ze Asterisk rozwiaze mi ten problem.

    Chyba dobrze sugerowałem, bo to jest jedyna metoda rozwiązania problemu.
    Nie że musi być koniecznie Asterisk, ale że musi być jakaś centrala.

> [...]
    > bramki uzywam ich konto z innego urzadzenia (nawet jesli to Asteriks).

    VoipGain niczego nie będzie wiedział o bramkach i softphonach, bo do
    niego logować się będzie *tylko* Asterisk. A do Asteriska cała reszta
    -- tak jak to zwykle bywa w centralach abonenckich, tych klasycznych
    również, nie wyłączając ręczych z telefonami na korbkę. Więc trzeba
    w tym Asterisku opisać połączenie SIP z VoipGain (będzie do tego
    potrzebny login, hasło i adres terwera SIP dla VoipGain) oraz stworzyć
    konta do logowania się bramek i softphonów (trzeba im dać wewnętrzne
    numery, będą mogły dzwonić do siebie). A potem powiązać wszystko przez
    dialplan. Wszystko jest do opisania w dwóch plikach: sip.conf oraz
    extensions.conf. Można wypełnić je samemu (są liczne przykłady w sieci),
    można użyć klikalnego konfiguratora.

    --
    Jarek

  • 16. Data: 2014-01-18 20:51:11
    Od: "Tomasz" <t...@g...com>

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> napisał

    Można wypełnić je samemu (są liczne przykłady w sieci),
    > można użyć klikalnego konfiguratora.

    A skad wziac ten klikalny konfigurator?
    --
    Tomasz

  • 17. Data: 2014-01-18 21:20:57
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomasz napisał:

    > A skad wziac ten klikalny konfigurator?

    W tym ISO wprost ze strony asterisk.org jest. Jako "AsteriskNOW",
    czy coś podobnego (nigdy nie używałem, więc nie wiem dokładnie).
    W wersji skompilowanej pod Windows też najprawdopodobniej jest.
    Najprawdopodobniej da się do niego dobrać przeglądarką łącząc się
    z http://localhost:nnn, gdzie nnn jest numerem portu wymienionym
    gdzieś w dokumentacji.

    --
    Jarek

  • 18. Data: 2014-01-18 21:57:28
    Od: "Tomasz" <t...@g...com>

> [...]

    > W wersji skompilowanej pod Windows też najprawdopodobniej jest.
    > Najprawdopodobniej da się do niego dobrać przeglądarką łącząc się

    Poczytalem troche w internecie jakie problemy maja inni, np:
    https://groups.google.com/forum/#!msg/alt.pl.voip/2e
    vqmGHHVfw/C6KbRTp65YgJ
    Odpuszczam sobie tego Asteriska, to jest dla mnie nie do pokonania.
    Ty tez widze nie jestes w stanie mi nic pomoc, wiec nie zawracam wiecej
    glowy.
    Pozdrowienia
    Tomasz

  • 19. Data: 2014-01-20 07:46:15
    Od: K <...@...c>

    W dniu 17-01-2014 15:57, Tomasz pisze:

    > Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@t...waw.pl> napisał>

    > Widzę że się orientujesz w temacie, moży byś mi jeszcze poradził czy da
    > sie cos ustawic aby ludzie odbierajacy telefon z mojej bramki SIP
    > widzieli moj numer a nie slowo "ukryty"?
    >
    > --
    > Tomasz

    wykupic konto u jakiegos opa ktory nie puszcza ruchu do pl przez fct.

  • 20. Data: 2014-01-21 17:45:15
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Tomasz" <t...@g...com> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@t...waw.pl> napisał

    > Dzieki za pomysł, chyba wykupienie nowego konta bedzie najlepszym
    > rozwiązaniem.
    > A z tym wylogowaniem konta z bramki to co mialbym osiagnac, w jaki sposob
    > mialbym wtedy korzystac z bramki?

    pbxes.org