  • 11. Data: 2012-06-24 10:25:55
    Temat: Re: SEO - parę pytań
    Od: Kapsel <k...@o...pl>

    Sun, 24 Jun 2012 01:30:43 +0200, Marek napisał(a):

    > Zainteresował mnie ten temat naszej dyskusji. Jeśli chodzi o wiedzę, to
    > problemu nie ma gdyż autorem tekstów może być pozycjonowana firma. W jaki
    > sposób znajdujesz takie blogi? Czy szukasz ich po Googlach i piszesz do
    > autora?

    Podeprę się linkiem, bo tu ładnie rozpisali temat, z szukaniem miejsc
    włącznie:
    http://techformator.pl/wpisy-goscinne-skuteczna-rekl
    ama-w-sieci-za-darmo/

    Na tym samym blogu powstał pomysł zebrania blogów, które z założenia
    akceptują wpisy gościnne:
    http://techformator.pl/wpisy-goscinne-lista-blogow-f
    ormularz-zgloszeniowy/

    Listy jeszcze nie ma, ale post jest świeży, wkrótce najpewniej coś
    opublikują.

    > Tzw precle masz na myśli? :-)

    Zależnie od definicji - generalnie nie :) Precle w moim rozumieniu to
    serwisu służące wyłącznie linkowaniu, gdzie jedynymi czytelnikami są
    Googlebot i Search Quality Team :P

    Chodziło mi raczej o stworzenie serwisów tematycznych, gdzie możesz dzielić
    się wiedzą, rozwijać dyskusje itp. Oczywiście wyjściowo chodzi też o
    dodanie linków, ale treści powinny być dla ludzi. W ten sposób po jakimś
    czasie można wyrosnąć na znanego speca w branży oraz posiadać serwis, który
    obok linków daje nieco zarobić z reklam.

    Ale oczywiście do takiego sukcesu potrzebujemy branży która się w
    internecie sprzeda oraz dużo czasu i energii na produkowanie mocnych
    treści.

    > Czyli teksty są niepowtarzalne? O to trzeba zadbać? Mam tu na myśli
    > praktyczny aspekt. Nie możesz znać się na każdej branży więc zapewne trzeba
    > bazować na jakimś artykuje zredagowanym przez firmę. Czy dobrze wnioskuję,
    > że zadaniem copywritera jest reorganizacja takich tekstów?

    Nasze teksty zwykle nie są zbyt ambitne, choć staramy się żeby coś wnosiły.
    Niekiedy prosimy klientów o jakieś materiały, które potem redagujemy, ale
    głównie copy opiera się na materiałach z sieci.

    Teksy są niepowtarzalne, poza tymi które z założenia idą do automatów (ale
    to śliska metoda w dłuższej perspektywie i sieć zaśmieca, więc powoli
    odchodzimy od tego).

    > Czy SWLe nie są napiętnowane przez Google teraz? Z tego co wyczytałem
    > Google biorą się za detekcję takich działań i sromotne karanie serwisów ...

    Google piętnuje pozycjonowanie w całości. SWL-e oczywiście też są "na
    radarze", a że wykryć je relatywnie łatwo, to też napisałem, że trzeba
    umieć, bo naprawdę trzeba :)

    > Czyli nowe domeny? Jeśli dobrze rozumuję, to ona mają niewielką wartość aż
    > do chwili kiedy Google nabiorą zaufania. Czy to oznacza, że skupujecie
    > wygasające domeny, które nabrały zaufania?

    Kupujemy nowe, skupujemy wygasające, mamy też część takich przygotowanych
    "do pracy".
    Generalnie jednak moc jest wypracowywana w trakcie, takie kampanie liczy
    się raczej w latach i przygotowuje na konkurencję w przyszłości, dzięki
    czemu na trudnej frazie można się potem przebić (i zostać) z pozycji dajmy
    5 na pozycję 1 :)

    > Czy mógłbyś mi powiedzieć co to w praktyce oznacza poza zadbaniem o
    > semantykę i odpowiednie frazy w treści? Pytam gdyż zauważyłem iż przodujące
    > serwisy WWW (w sensie wysokiej pozycji na wyssaną z palca frazę) dość
    > często mają kod HTML beznadziejny. Treść też czasem pozostawia wiele do
    > życzenia. Zdarzają nawet takie z tragiczną semantyką - co już mnie zupełnie
    > zdumiewa...

    Google niekiedy wrzuca do topów słabe technicznie witryny bo ma jakieś inne
    tam "sygnały" w algorytmie, że ta witryna jest ok i powinna być widoczna
    dla danej frazy.

    Generalnie jednak jest tak, że większa część sieci jest słabo
    zoptymalizowana bo programistom nie bardzo chce się dbać o takie rzeczy.
    Optymalizacja sama w sobie nie robi czary mary (choć sToczerze parę razy
    widziałem jak serwisy "same" się wspinały tylko po zmianach w kodzie), ale
    pomaga wypracować stabilne pozycje w lepszym czasie. Google każdego roku
    wprowadza nowe zmiany w tym zakresie co czyni ten element w pozycjonowaniu
    coraz ważniejszym i to się chyba nie zmieni w przyszłości.

    Semantyka kodu jest raczej drugorzędna dla robota, choć na pewno nie
    zaszkodzi, Istotne natomiast jest, żeby były kluczowe hasła w różnych
    miejscach (nagłówki, treśći, alty, etc.) w odmianach, synonimach dodane w
    sposób naturalny (dla człowieka).

    Do tego unikalne Title + Description dla każdej z podstron, wyłączenie
    indeksacji dla duplikatów wewnętrznych (strony generowane w CMSach, np.
    strony z wynikami wyszukiwania w samym serwisie) i ogółem zadbanie o
    możliwie dużą objętość unikalnych w skali internetu treści.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 12. Data: 2012-06-24 13:18:28
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Sun, 24 Jun 2012 10:25:55 +0200, Kapsel napisał(a):

    > Podeprę się linkiem, bo tu ładnie rozpisali temat, z szukaniem miejsc
    > włącznie:
    > http://techformator.pl/wpisy-goscinne-skuteczna-rekl
    ama-w-sieci-za-darmo/

    Sprytne :-) Podoba mi się metoda poszukiwania footprintów :-)

> [...]
    > czasie można wyrosnąć na znanego speca w branży oraz posiadać serwis, który
    > obok linków daje nieco zarobić z reklam.

    A'propos zarabiania na reklamach AdSense... Po miesiącu z kawałkiem
    egzystencji na w miarę odwiedzalnym serwisie uzbierało się z 12 Euro. Gdy
    chciałem wypłacić... odmowa i zablokowanie usługi :-D To tak a dygresja
    humorystyczna co do Googli i zarabiania. :-)

    Wracając do wątku: czy taki jeden serwis tematyczny potrafi dużo zmienić w
    pozycji strony gdzie ilość konkurencyjnych stron obfituje dużą ilością?

    > Ale oczywiście do takiego sukcesu potrzebujemy branży która się w
    > internecie sprzeda oraz dużo czasu i energii na produkowanie mocnych
    > treści.

    A więc mocna treść = ogromny serwis tematyczny? 4-5 stron na dany temat do
    słabizna?

> [...]
    > Optymalizacja sama w sobie nie robi czary mary (choć sToczerze parę razy
    > widziałem jak serwisy "same" się wspinały tylko po zmianach w kodzie),

    ...albo po uzyskaniu stażu... co sam zauważyłem nie jeden raz. Równo po
    uzyskaniu 2go roku bytności w sieci parę serwisów (założonych w różnym
    czasie) skoczyło mi mocno w górę.

  • 13. Data: 2012-06-24 14:53:12
    Od: Kapsel <k...@o...pl>

    Sun, 24 Jun 2012 13:18:28 +0200, Marek napisał(a):

    > Wracając do wątku: czy taki jeden serwis tematyczny potrafi dużo zmienić w
    > pozycji strony gdzie ilość konkurencyjnych stron obfituje dużą ilością?

    Raczej nie.
    O ile miałby dużą moc (wiek + zaufanie) to pojedynczy link z serwisu
    potrafi dużo zmienić, ale nie taki stworzony parę miesięcy wcześniej o
    przeciętej popularności.

    > A więc mocna treść = ogromny serwis tematyczny? 4-5 stron na dany temat do
    > słabizna?

    Ogólnie biorąc - tak.

    > ...albo po uzyskaniu stażu... co sam zauważyłem nie jeden raz. Równo po
    > uzyskaniu 2go roku bytności w sieci parę serwisów (założonych w różnym
    > czasie) skoczyło mi mocno w górę.

    Masz rację, wiek jest ważny.
    Ponoć to określano w ten sposób, że jak witryna jest słaba to właściciel
    nie odnowi domeny, stąd poniżej roku witryny są nieco po macoszemy
    traktowane, a te starsze paroletnie, znacząco lepiej.
    Ale to nie znaczy że młoda domena nic nie może, po prostu ma gorzej w
    serpach ;)

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 14. Data: 2012-06-24 19:08:10
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dziękuję za mnóstwo ciekawych informacji :-)

    Jaśli pozwolisz, to napisałbym na priva (jaki podajesz) gdybym miał kolejne
    pytania.

  • 15. Data: 2012-06-25 09:20:22
    Od: Kapsel <k...@o...pl>

    Sun, 24 Jun 2012 19:08:10 +0200, Marek napisał(a):

    > Dziękuję za mnóstwo ciekawych informacji :-)
    >
    > Jaśli pozwolisz, to napisałbym na priva (jaki podajesz) gdybym miał kolejne
    > pytania.

    Jeśli pytania mają naturę "osobistą" to możemy na priv, w wolnym czasie.
    Ale jak masz pytania otwarte bez domen i case'ów, to wydaje mi się lepiej
    dyskutować na grupie, może ktoś jeszcze czyta, albo zajrzy kiedyś do
    archiwum i czegoś się przy okazji dowie (albo mnie zbeszta za farmazony :P)

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 16. Data: 2012-06-25 11:20:34
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Mon, 25 Jun 2012 09:20:22 +0200, Kapsel napisał(a):

> [...]
    > dyskutować na grupie, może ktoś jeszcze czyta, albo zajrzy kiedyś do
    > archiwum i czegoś się przy okazji dowie (albo mnie zbeszta za farmazony :P)

    Tak, oczywiście :)
    Nie chciałem w tym miejscu podawać żadnych konkretów dotyczących pewnego
    kłopotu jaki przerabiam właśnie, a który pojawił się niespodziewanie po
    zmianach algorytmu Google. Spróbuję zadziałać jeszcze w ten sposób w jaki
    powiedziałeś.