eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.wwwSEO - parę pytańRe: SEO - parę pytań
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Kapsel <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.comp.www
    Subject: Re: SEO - parę pytań
    Date: Sun, 24 Jun 2012 10:25:55 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 126
    Message-ID: <1t31ejw8zeo85$.dlg@kapselek.net>
    References: <tksjqa40ers0$.g5r6lp7d6kor.dlg@40tude.net>
    <h...@k...net>
    <1...@4...net>
    <1...@k...net>
    <1...@4...net>
    <1ngv8oe57b8w0$.dlg@kapselek.net>
    <1tgeiingoufjq$.168uqyrybivlp.dlg@40tude.net>
    <1...@k...net>
    <9...@4...net>
    NNTP-Posting-Host: 87-207-11-158.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1340526348 25244 87.207.11.158 (24 Jun 2012 08:25:48 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 24 Jun 2012 08:25:48 +0000 (UTC)
    X-User: tojakapsel
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.www:401084
    [ ukryj nagłówki ]

    Sun, 24 Jun 2012 01:30:43 +0200, Marek napisał(a):

    >> Możesz napisać jakieś artykuły gościnne na ciekawszych blogach branżowych i
    >> ustalić że się podpiszesz ładnie, albo dasz linka w treści do siebie.
    >> Niemniej do tego musisz mieć jakąś ciekawą wiedzę, potrafić ją wyłożyć i
    >> "sprzedać" blogerom :)
    >
    > Zainteresował mnie ten temat naszej dyskusji. Jeśli chodzi o wiedzę, to
    > problemu nie ma gdyż autorem tekstów może być pozycjonowana firma. W jaki
    > sposób znajdujesz takie blogi? Czy szukasz ich po Googlach i piszesz do
    > autora?

    Podeprę się linkiem, bo tu ładnie rozpisali temat, z szukaniem miejsc
    włącznie:
    http://techformator.pl/wpisy-goscinne-skuteczna-rekl
    ama-w-sieci-za-darmo/

    Na tym samym blogu powstał pomysł zebrania blogów, które z założenia
    akceptują wpisy gościnne:
    http://techformator.pl/wpisy-goscinne-lista-blogow-f
    ormularz-zgloszeniowy/

    Listy jeszcze nie ma, ale post jest świeży, wkrótce najpewniej coś
    opublikują.


    >> Sam też możesz założyć jakieś witryny tematyczne gdzie opiszesz to i owo z
    >> branży i złapiesz linki.
    >
    > Tzw precle masz na myśli? :-)

    Zależnie od definicji - generalnie nie :) Precle w moim rozumieniu to
    serwisu służące wyłącznie linkowaniu, gdzie jedynymi czytelnikami są
    Googlebot i Search Quality Team :P

    Chodziło mi raczej o stworzenie serwisów tematycznych, gdzie możesz dzielić
    się wiedzą, rozwijać dyskusje itp. Oczywiście wyjściowo chodzi też o
    dodanie linków, ale treści powinny być dla ludzi. W ten sposób po jakimś
    czasie można wyrosnąć na znanego speca w branży oraz posiadać serwis, który
    obok linków daje nieco zarobić z reklam.


    Ale oczywiście do takiego sukcesu potrzebujemy branży która się w
    internecie sprzeda oraz dużo czasu i energii na produkowanie mocnych
    treści.


    >> W skrócie - mamy zasoby witryn (własne i partnerów) gdzie półautoatycznie
    >> możemy publikować teksty tematyczne przygotowane przez copywriterów.
    >
    > Czyli teksty są niepowtarzalne? O to trzeba zadbać? Mam tu na myśli
    > praktyczny aspekt. Nie możesz znać się na każdej branży więc zapewne trzeba
    > bazować na jakimś artykuje zredagowanym przez firmę. Czy dobrze wnioskuję,
    > że zadaniem copywritera jest reorganizacja takich tekstów?

    Nasze teksty zwykle nie są zbyt ambitne, choć staramy się żeby coś wnosiły.
    Niekiedy prosimy klientów o jakieś materiały, które potem redagujemy, ale
    głównie copy opiera się na materiałach z sieci.

    Teksy są niepowtarzalne, poza tymi które z założenia idą do automatów (ale
    to śliska metoda w dłuższej perspektywie i sieć zaśmieca, więc powoli
    odchodzimy od tego).


    >> Do
    >> tego się korzysta z systemów wymiany linków (ale to naprawdę trzeba
    >> wiedzieć, bo tylko z pozoru są proste w obsłudze), często katalogujemy w
    >> tematycznych zbiorach + jakieś onety, itd.
    >
    > Czy SWLe nie są napiętnowane przez Google teraz? Z tego co wyczytałem
    > Google biorą się za detekcję takich działań i sromotne karanie serwisów ...

    Google piętnuje pozycjonowanie w całości. SWL-e oczywiście też są "na
    radarze", a że wykryć je relatywnie łatwo, to też napisałem, że trzeba
    umieć, bo naprawdę trzeba :)


    >> Jak są trudne hasła, albo prestiżowi klienci, to się robi dodatkowo
    >> dedykowane witryny tematyczne
    >
    > Czyli nowe domeny? Jeśli dobrze rozumuję, to ona mają niewielką wartość aż
    > do chwili kiedy Google nabiorą zaufania. Czy to oznacza, że skupujecie
    > wygasające domeny, które nabrały zaufania?

    Kupujemy nowe, skupujemy wygasające, mamy też część takich przygotowanych
    "do pracy".
    Generalnie jednak moc jest wypracowywana w trakcie, takie kampanie liczy
    się raczej w latach i przygotowuje na konkurencję w przyszłości, dzięki
    czemu na trudnej frazie można się potem przebić (i zostać) z pozycji dajmy
    5 na pozycję 1 :)


    >> Do tego oczywiście ostra optymalizacja kodu serwisów.
    >
    > Czy mógłbyś mi powiedzieć co to w praktyce oznacza poza zadbaniem o
    > semantykę i odpowiednie frazy w treści? Pytam gdyż zauważyłem iż przodujące
    > serwisy WWW (w sensie wysokiej pozycji na wyssaną z palca frazę) dość
    > często mają kod HTML beznadziejny. Treść też czasem pozostawia wiele do
    > życzenia. Zdarzają nawet takie z tragiczną semantyką - co już mnie zupełnie
    > zdumiewa...

    Google niekiedy wrzuca do topów słabe technicznie witryny bo ma jakieś inne
    tam "sygnały" w algorytmie, że ta witryna jest ok i powinna być widoczna
    dla danej frazy.

    Generalnie jednak jest tak, że większa część sieci jest słabo
    zoptymalizowana bo programistom nie bardzo chce się dbać o takie rzeczy.
    Optymalizacja sama w sobie nie robi czary mary (choć sToczerze parę razy
    widziałem jak serwisy "same" się wspinały tylko po zmianach w kodzie), ale
    pomaga wypracować stabilne pozycje w lepszym czasie. Google każdego roku
    wprowadza nowe zmiany w tym zakresie co czyni ten element w pozycjonowaniu
    coraz ważniejszym i to się chyba nie zmieni w przyszłości.

    Semantyka kodu jest raczej drugorzędna dla robota, choć na pewno nie
    zaszkodzi, Istotne natomiast jest, żeby były kluczowe hasła w różnych
    miejscach (nagłówki, treśći, alty, etc.) w odmianach, synonimach dodane w
    sposób naturalny (dla człowieka).

    Do tego unikalne Title + Description dla każdej z podstron, wyłączenie
    indeksacji dla duplikatów wewnętrznych (strony generowane w CMSach, np.
    strony z wynikami wyszukiwania w samym serwisie) i ogółem zadbanie o
    możliwie dużą objętość unikalnych w skali internetu treści.


    --
    Kapsel
    http://kapselek.net
    kapsel(malpka)op.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: