  • 1. Data: 2009-05-06 08:56:00
    Temat: [SDCC] problem z PIC16f88
    Od: "ArekS" <a...@p...onet.pl>

    Witam,
    Zachciało mi się pożenic PIC-a 16F88 i SDCC:(. Oczywiscie mały zgrzyt dotyczy
    bankowania
    Nie wiem jak /nie umiem/nie da się/ wypisać dyrektyw dla kompilatora coby
    zmienne umieszczał w odpowiednich bankach - w tej chwili oczywiście wypisuje,
    że nie ma pamięci.

    W poprzednio uzywanym kompilatorze wpisywało się np bank3 i działało...
    Druga sprawa - jak zadeklarowac zmienną m EEPROM-ie?
    Arek Świerc

  • 2. Data: 2009-05-06 19:58:39
    Temat: Re: [SDCC] problem z PIC16f88
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    ArekS pisze:

    > Zachciało mi się pożenic PIC-a 16F88 i SDCC:(. Oczywiscie mały zgrzyt dotyczy
    > bankowania

    Zmień procesor i to szybko. Jak musiałem coś pisać na AFAIR 16F877 (w
    asm) to bankowanie 4 bloków Flasha i 4 bloków RAMu było dobijające. :-|
    Nigdy więcej takiej architektury nie dotknę.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 3. Data: 2009-05-07 12:07:58
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Adam Dybkowski" <a...@4...pl> napisał w wiadomości

    > Zmień procesor i to szybko. Jak musiałem coś pisać na AFAIR 16F877 (w
    > asm) to bankowanie 4 bloków Flasha i 4 bloków RAMu było dobijające. :-|
    > Nigdy więcej takiej architektury nie dotknę.

    Ja bym zmienił kompilator. Nie, żebym lubił tę architekturę, ale 16F88 to po
    prostu dobry procek. A, IMHO, kompilator, mieniący się kompilatorem pod
    PIC-a, który nie potrafi zbankować Flash-a to po prostu szajs. Jakby, na ten
    przykład, kompilator pod 51 nie umiał skorzystać z "drugich" 128B też byś
    radził zmienić procesor ?

    e.

  • 4. Data: 2009-05-07 13:41:52
    Od: Mariusz Ł <e...@p...onet.pl>

    ArekS pisze:
> [...]
    >
    > W poprzednio uzywanym kompilatorze wpisywało się np bank3 i działało...
    > Druga sprawa - jak zadeklarowac zmienną m EEPROM-ie?

    Możesz użyć kompilatora Hitech'a w trybie lite za free. Nie ma
    ograniczeń na rozmiar kodu.
    Ściągasz razem z mplab'em.

    Pozdrawiam.
    Mariusz Ł.

  • 5. Data: 2009-05-09 21:31:52
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    entroper pisze:

> [...]
    > przykład, kompilator pod 51 nie umiał skorzystać z "drugich" 128B też byś

    Napisałem wyraźnie, że chodziło o asembler.
    Tutaj pomoże tylko zestaw makr, których do PICa miałem sporo. Bo
    normalnie nic się nie dało zrobić.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/