  • 1. Data: 2011-09-10 17:29:50
    Temat: Dlaczego tryb AHCI jest dużo wolniejszy niż tryb ATA?
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    Witam,

    Zrobiłem taki test:

    Dwie instancje Total Commandera, każda miała za zadanie w tym samym czasie
    przeprowadzić weryfikację sumy kontrolnej plików (każdy TC innego). Oba pliki
    leżały na tej samej partycji dysku Samsung F2 EG 154UI.

    Głowica dysku sporo się przy tym nabiegała (wiadomo), a wyniki są takie:

    tryb AHCI - 4:32"
    tryb ATA - 1:27"

    Testy powtarzałem wielokrotnie, nie ma mowy o pomyłce.

    Czy ktoś umie to wytłumaczyć? Przecież jeśli już, to powinno być odwrotnie - bo
    przecież tylko w trybie AHCI działa NCQ.

    Dzięki,

    latet

  • 2. Data: 2011-09-12 10:31:20
    Od: DooMiniK <bachusmalpapostpl>

    On 10/09/2011 18:29, Latet wrote:
> [...]
    >
    > Czy ktoś umie to wytłumaczyć? Przecież jeśli już, to powinno być
    > odwrotnie - bo przecież tylko w trybie AHCI działa NCQ.

    Jest to mocno zależne od sprzętu i oprogramowania.
    - zacznij od aktualizacji BIOSu,
    - zainstaluj najnowsze sterowniki do płyty głównej (chipset itd.).

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 3. Data: 2011-09-12 10:53:37
    Od: "Robert Winkler" <w...@N...fm>

    > Dwie instancje Total Commandera, każda miała za zadanie w tym samym czasie
    > przeprowadzić weryfikację sumy kontrolnej plików (każdy TC innego).

    Jakim cudem w tym samym czasie korzystałeś z AHCI i nie korzystałeś.
    Przecież aby skorzystać z AHCI musisz w systemie zainstalować
    zupełnie inny sterownik kontrolera dysku.
    Co to ma wspólnego z Total Commanderem?
    --
    ____________
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2011-09-12 18:10:33
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    > Jest to mocno zależne od sprzętu i oprogramowania.
    > - zacznij od aktualizacji BIOSu,
    > - zainstaluj najnowsze sterowniki do płyty głównej (chipset itd.).

    Jedno i drugie mam najświeższe.

    latet

  • 5. Data: 2011-09-12 18:11:17
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    > Jakim cudem w tym samym czasie korzystałeś z AHCI i nie korzystałeś.
    > Przecież aby skorzystać z AHCI musisz w systemie zainstalować
    > zupełnie inny sterownik kontrolera dysku.
    > Co to ma wspólnego z Total Commanderem?

    A wystarczy przeczytać ___ze zrozumieniem___ mój pierwszy post :-)

    latet