    From: "Thomas" <a...@b...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: S5Pro i problem z wyborem obiektywu.
    Date: Mon, 18 May 2009 23:54:05 +0200

    Witam,

    Za jakis czas wejde w posiadanie korpusu Fuji S5Pro. Ma jednak maly
    propblem. Jako posiadacz systemu 4/3 nic do tej pory nie zglebialem w
    kwesti szkiel do systemu Nikona z bagnetem F. I mam problem. Na pewno na
    szklo do S5Pro nie wydam wiecej niz 2000 pln (+ max 500pln). Chcialbym w
    miare uniwersalny (na poczatek) obiektyw typu zoom o ogniskowych (ekw 35mm)
    powiedzmy w zakresie min 28 - max 100mm. Najlepiej AF-S ale, ze S5Pro ma
    srubokret to moze byc tez i zwykly AF. Byloby fajnie jakby jakosciowo
    (rozdzielczosc) odpowiadal kitowi z 4/3 14-42. Wstepnie wybralem takie
    (ograniczylem sie do Nikkorow, bo po przeczytaniu testow Tamronow i Tokin i
    Sigm to nie wypadaly one za dobrze):

    1. Nikkor AF-S DX VR 16-85 f/3.5-5.6G ED za ok 2000pln
    2. Nikkor AF-S DX 18-70 f/3.5-4.5 IF-ED za ok 1400pln
    3. Nikkor AF-S DX VR 18-200 f/3.5-5.6G IF-ED za ok 2500-2600pln
    4. Nikkor AF-S DX 18-135 f/3.5-5.6G IF-ED za ok 1200pln
    5. Nikkor AF-S DX VR 18-105 f/3.5-5.6 ED za ok 1100pln

    Numer 5 z testow wynika, ze ma lepsza ostrosc srednio w calym kadrze niz
    np. 1 i 2, a jest od nich tanszy (gorsza jakosc budowy, czy to jest kitowe
    szklo dla jakiejs puszki Nikona?). Podobnie nr 4, choc ten znow dobry z
    ostroscia w centrum, ale wszystko inne lezy jednak (winieta, aberracja
    itp). No i znow marne wykonanie. Nr 3 bylby ciekawy bo charakteryzuje sie
    naprawde dobra ostroscia, ale znow dyzponuje piekielnymi aberracjami, a to
    mi sie srednio podoba. Wzasadzie 3, 4 i 5 dolozylem do zestawienia jako
    ciekawoskti, ktore mnie troche zainteresowaly, ale nie jestem przekonany,
    czy taki zakres jest mi potrzebny - potrzebuje zwyklego (na poczatek)
    spacer zooma. Na wycieczki glownie :) A wiec krajobrazy. Czy ktos z czystym
    sumieniem moglby polecic ktorys z obiektywow, ewentualnie zaproponowac cos
    innego? A moze ktos ma S5Pro i ma tam cos podpiete, co odpowiada moim
    wymaganiom??

    Thomas