-
1. Data: 2009-02-12 07:10:03
Temat: Rura.
Od: "w...@g...com" <w...@g...com>
Dwa lata nie minęło jak wymieniłem oryginalną rurę między tłumkami w
Wartburgu 1.3 na, niestety, rodzimej produkcji. Korozja zewnętrzna
zżera ją w zaskakującym tempie. Będę kupował więc nową i najpewniej
też rodzimej produkcji bo o oryginał trudno. Czym ją potraktować przed
zamontowaniem?
Spray cynkowy (FEJDAL ZINKSPRAY ALU ?) na "posrebrzaną" powierzchnię
po jej oczyszczeniu?
W.Kr.
-
2. Data: 2009-02-12 08:49:50
Temat: Re: Rura.
Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>
> Korozja zewnętrzna
zżera ją w zaskakującym tempie. Będę kupował więc nową i najpewniej
też rodzimej produkcji bo o oryginał trudno.
A tego sie nie robi z nierdzewki ?
pozdrawiam
pluton
-
3. Data: 2009-02-12 09:32:20
Temat: Re: Rura.
Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>
> A tego sie nie robi z nierdzewki ?
W Wartburgu z nierdzewki?
J
-
4. Data: 2009-02-12 09:44:06
Temat: Re: Rura.
Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>
On 12 Feb, 09:32, "Agent 0700" <k...@w...pl> wrote:
> > A tego sie nie robi z nierdzewki ?
>
> W Wartburgu z nierdzewki?
A co, niegodzien?
Konrad
-
5. Data: 2009-02-12 10:06:05
Temat: Re: Rura.
Od: "w...@g...com" <w...@g...com>
On 12 Lut, 10:44, Konrad Anikiel <a...@g...com> wrote:
> On 12 Feb, 09:32, "Agent 0700" <k...@w...pl> wrote:
>
> > > A tego sie nie robi z nierdzewki ?
>
> > W Wartburgu z nierdzewki?
>
> A co, niegodzien?
>
> Konrad
Pewnie jakaś półnierdzewna ( jak jest półstalowy drut, to może jest i
"półnierdzewka"?).
Oryginał nie przerdzewiał. Po 14 latach spaliny wylizały sporą dziurę
i pocieniły ściankę za pierwszym tłumikem.
Popawanie z doróbką końcówki było kłopotliwe.
W.Kr. z pozdrówkami.
-
6. Data: 2009-02-12 10:23:04
Temat: Re: Rura.
Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>
On 12 Feb, 10:06, "w...@g...com"
<w...@g...com> wrote:
> On 12 Lut, 10:44, Konrad Anikiel <a...@g...com> wrote:> On 12 Feb,
09:32, "Agent 0700" <k...@w...pl> wrote:
>
> > > > A tego sie nie robi z nierdzewki ?
>
> > > W Wartburgu z nierdzewki?
>
> > A co, niegodzien?
>
> > Konrad
>
> Pewnie jakaś półnierdzewna ( jak jest półstalowy drut, to może jest i
> "półnierdzewka"?).
> Oryginał nie przerdzewiał. Po 14 latach spaliny wylizały sporą dziurę
> i pocieniły ściankę za pierwszym tłumikem.
> Popawanie z doróbką końcówki było kłopotliwe.
Panie Wiesławie, ja myślę że małe zakładziki które dorabiają te rury,
używają w dzisiejszych czasach ferrytycznej nierdzewki, więc nie
powinno być większym problemem zamówienie tego z porządnego materiału
(S43932, ferrytyczny nierez stabilizowany tytanem i niobem, z
zawartością węgla w okolicach dwóch setek- jeszcze do niedawna
materiał prawie że kosmiczny). Jedyny problem to że w takiej
nierdzewnej rurze większość ceny to koszt materiału, więc może się
okazać, że ona się nagle stanie kilka razy droższa. Tak czy siak,
wymiana rury w moim Lancerze kosztowała jakiś czas temu 70PLN razem z
robocizną.
Konrad
-
7. Data: 2009-02-12 11:34:56
Temat: Re: Rura.
Od: "w...@g...com" <w...@g...com>
On 12 Lut, 11:23, Konrad Anikiel <a...@g...com> wrote:
Tak czy siak,
> wymiana rury w moim Lancerze kosztowała jakiś czas temu 70PLN razem z
> robocizną.
> Konrad
Też tak myślę, kupić nową, cena z wymianą okolo 45-50 zet. Tylko
wstyd na przeglądzie jak sympatyczny znajomy powiada:
"panie Wiechu, o te rure to pan nie dba. Ruda jak ta artyska. " Dla
tego zapytałem czym taką zabejcować. Za trzy lata pewnie obaj, ja i
Messerschmitt pójdziemy na emeryturę komunikacyjną. Metryki pożółkły
i już się strzępią.
Pozdrawiam.
Wiesiek.
-
8. Data: 2009-02-12 11:53:20
Temat: Re: Rura.
Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>
On 12 Feb, 11:34, "w...@g...com"
<w...@g...com> wrote:
> On 12 Lut, 11:23, Konrad Anikiel <a...@g...com> wrote:
> Tak czy siak,> wymiana rury w moim Lancerze kosztowała jakiś czas temu 70PLN razem
z
> > robocizną.
> > Konrad
>
> Też tak myślę, kupić nową, cena z wymianą okolo 45-50 zet. Tylko
> wstyd na przeglądzie jak sympatyczny znajomy powiada:
> "panie Wiechu, o te rure to pan nie dba. Ruda jak ta artyska. " Dla
> tego zapytałem czym taką zabejcować. Za trzy lata pewnie obaj, ja i
> Messerschmitt pójdziemy na emeryturę komunikacyjną. Metryki pożółkły
> i już się strzępią.
> Pozdrawiam.
> Wiesiek.
Jeśli to będzie nierdzewka, to lepiej w ogóle niczym nie dotykać. Ale
jeśli rdzewne żelazo- polecam taką fajną farbę z Oliwy, pył aluminiowy
w modyfikowanym silikonie. Piękna jest, elastyczna, odporna na
temperaturę. Malowałem tym wymiennik do elektrowni atomowej, to
zadzwonili spytać skąd ja w Polsce taką farbę wziąłem, bo w Kanadzie
takich nie ma. Niestety, nie pamiętam nazwy, a dzisiaj nie mam czasu
poszukiwać, bo jestem w galopie. Droga nie była.
Konrad
-
9. Data: 2009-02-12 11:54:39
Temat: Re: Rura.
Od: Goska <m...@w...pl>
On 12 Lut, 11:06, "w...@g...com"
<w...@g...com> wrote:
> On 12 Lut, 10:44, Konrad Anikiel <a...@g...com> wrote:> On 12 Feb,
09:32, "Agent 0700" <k...@w...pl> wrote:
>
> > > > A tego sie nie robi z nierdzewki ?
>
> > > W Wartburgu z nierdzewki?
>
> > A co, niegodzien?
>
> > Konrad
>
> Pewnie jakaś półnierdzewna ( jak jest półstalowy drut, to może jest i
> "półnierdzewka"?).
> Oryginał nie przerdzewiał. Po 14 latach spaliny wylizały sporą dziurę
> i pocieniły ściankę za pierwszym tłumikem.
> Popawanie z doróbką końcówki było kłopotliwe.
> W.Kr. z pozdrówkami.
Jedynym materiałem odpornym na temperaturę spalin jest 8CrSi7-7
(1.4700).
-
10. Data: 2009-02-12 12:02:02
Temat: Re: Rura.
Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>
On 12 Feb, 11:54, Goska <m...@w...pl> wrote:
> On 12 Lut, 11:06, "w...@g...com"
>
>
>
>
>
> <w...@g...com> wrote:
> > On 12 Lut, 10:44, Konrad Anikiel <a...@g...com> wrote:> On 12 Feb,
09:32, "Agent 0700" <k...@w...pl> wrote:
>
> > > > > A tego sie nie robi z nierdzewki ?
>
> > > > W Wartburgu z nierdzewki?
>
> > > A co, niegodzien?
>
> > > Konrad
>
> > Pewnie jakaś półnierdzewna ( jak jest półstalowy drut, to może jest i
> > "półnierdzewka"?).
> > Oryginał nie przerdzewiał. Po 14 latach spaliny wylizały sporą dziurę
> > i pocieniły ściankę za pierwszym tłumikem.
> > Popawanie z doróbką końcówki było kłopotliwe.
> > W.Kr. z pozdrówkami.
>
> Jedynym materiałem odpornym na temperaturę spalin jest 8CrSi7-7
> (1.4700).- Hide quoted text -
Brawo, Gośka! Cała reszta idzie do kosza, taki Gianonni produkuje
rocznie z półtorej miliona wymienników ciepła do kotłów
kondensacyjnych- okazuje się że z fajansu, który się nie nadaje :-)
Konrad