  • Data: 2002-03-04 13:59:53
    Temat: Ruch niechciany a taryfikacja (bylo: PLC - internert z gniazdka ROFL)
    Od: Marek Moskal <m...@i...p-l> szukaj wiadomości tego autora

    Sławomir Białek napisal(a) [03 Mar 2002]:

    > jeszcze mogę przypomnieć problem taryfikacji ruchu,
    > generowania komuś ruchu niechcianego, itd.

    Tak sie zastanawiam, w jaki sposob zdefiniowac ruch niechciany.
    Zakladajac, ze bezpieczenstwo komputera lezy w gestii uzytkownika, odpada
    kwestia "ktos mi zainstalowal trojana, ktory wysyla/sciaga jakies rzeczy".
    Jezeli uzytkownik nie uruchamia zadnego serwera, mozna jako ruch
    niechciany zaliczyc wszystkie sesje przychodzace. Jezeli uruchamia serwer
    - limitowanie transferow powinno byc w gestii uzytkownika. W kazdym
    przypadku nalezaloby natomiast odrzucic przychodzacy ruch ICMP.
    Gdyby sie wiec jakos dalo realizowac odpowiednie filtrowanie ruchu (mysle
    bardziej o kwestiach proceduralnych, bo techniczne daloby sie rozwiazac),
    liczenie ruchu ma sens.

    A ze trzeba wziac odpowiedzialnosc za generowany przez siebie ruch, ze
    trzeba sie na tym calym Internecie znac... to by juz nie byl raczej dostep
    dla mas, a dla swiadomych uzytkownikow?

    > ja to właściwie byłbym nawet za tym, żeby można było
    > płacić za 1MB

    Wbrew pozorom jest calkiem dobry pomysl, ludzie zaczeliby szanowac
    przepustowosc :)

    --