  • 71. Data: 2012-11-14 03:51:16
    Temat: Re: Rozwijanie cudzych projektów
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia 13 Nov 2012 23:24:04 GMT, PK napisał(a):

    > Office 365 (ew. poszerzony o inne usługi MS) to:
    > - mail (bezpieczny, z własną domeną),
    > - chmurka (duże dyski, bazy danych),
    > - office online.
    >
    > To oznacza, że firma nie będzie musiała sama organizować wszystkich
    > tych rzeczy*.
    >
    > Podstawowa oferta: mail - 15 zł/miesiąc/użytkownika brutto.

    To pomnóż 15zł przez 100 pacownikow na 3 lata.

  • 72. Data: 2012-11-14 09:41:50
    Od: Marek Borowski <m...@...borowski.com>

    On 2012-11-13 23:20, PK wrote:

    > W przeciwieństwie do większości socjalistów, którzy się przychodami
    > nie przejmują, bo zawsze można spalić oponę pod sejmem i wywalczyć
    > coś ekstra? :P

    Nie o to chodzi. To ze przychody musza byc wieksze od kosztow nie
    kwestionuje. Ale to iz celem firmy jest maksymalizacja zysk/akcje juz
    nie jest dobre - bo generuje to mnostwo patalogi. Chociazby koniecznosc
    ciaglego wzrostu co jest nie do utrzymania w skali globalnej i przy
    stalej liczbie ludnosci. Inne to skupianie sie nie na produkowaniu
    dobrych produktow tylko tych na ktorych da sie najwiecej zarobic, Ciagle
    szukanie oszczednosci, ograniczanie badan itd itd.

    > W poprzedniej wypowiedzi używałem czasu teraźniejszego, co chyba
    > wyraźne sugeruje, o jaki okres mi chodzi :).

    Ale dobra wycena firmy nie opiera sie wylacznia na bierzacych dochodach.

    > Nie chodzi o regularne update'y. Więcej w odpowiedzi dla slawka.

    Przeczytalem i mam pytanie czy Ty skad masz te dane o Lotusie ?
    Wybacz ale mam odmnienna ocene jego "popularnosci". Pracowalem w kilku
    korporacjach, poza IBM nigdzie go nie widzialem. Znam mnostwo malych
    firm i jeden przypadek gdzie Losus byl ale juz go nie ma.

    Twoja kalkulacja kosztow jest smiesza bo zaklada iz firma ma wylacznie
    poczte.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 73. Data: 2012-11-14 09:57:34
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2012-11-14, Marek Borowski <m...@...borowski.com> wrote:

> [...]
    > dobrych produktow tylko tych na ktorych da sie najwiecej zarobic, Ciagle
    > szukanie oszczednosci, ograniczanie badan itd itd.

    A jakie są alternatywy? Jak motywować firmy do produkowania produktów
    dobrych inaczej niż zyskiem ze sprzedaży? Bo wszystko się sprowadza
    właśnie do motywacji.

    > Ale dobra wycena firmy nie opiera sie wylacznia na bierzacych dochodach.

    "Bierzących" od "bierania"?

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 74. Data: 2012-11-14 10:22:25
    Od: Adam Przybyla <a...@r...pl>

    Stachu 'Dozzie' K. <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid> wrote:

    > A jakie są alternatywy? Jak motywować firmy do produkowania produktów
    > dobrych inaczej niż zyskiem ze sprzedaży? Bo wszystko się sprowadza
    > właśnie do motywacji.
    ... tylko nalezy pamietac, ze ten zysk niekoniecznie musi byc
    z danego produktu;-) Firma mozna uczestniczyc np. w rozwoju
    systemu operacyjnego a sprzedawac np. komputery z tym systemem,
    niekoniecznie chcac kase za sam system. Z powazaniem
    Adam Przybyla

  • 75. Data: 2012-11-14 10:30:23
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2012-11-14, Adam Przybyla <a...@r...pl> wrote:

> [...]
    > systemu operacyjnego a sprzedawac np. komputery z tym systemem,
    > niekoniecznie chcac kase za sam system. Z powazaniem

    O widzisz, słusznie. Nie brałem takiego scenariusza pod uwagę.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 76. Data: 2012-11-14 10:38:32
    Od: Adam Przybyla <a...@r...pl>

    Stachu 'Dozzie' K. <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid> wrote:

    > O widzisz, słusznie. Nie brałem takiego scenariusza pod uwagę.
    ... to poczytaj o IBM i ich mainframeach;-) Z powazaniem
    Adam Przybyla

  • 77. Data: 2012-11-14 10:43:51
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2012-11-14, Adam Przybyla <a...@r...pl> wrote:

    > ... to poczytaj o IBM i ich mainframeach;-) Z powazaniem

    Adam, bliżej, z naszej działki: Red Hat trochę jednak wspiera rozwój
    kernela Linuksa (SystemTap, SELinux i tak dalej), z czego mogą korzystać
    wszyscy (np. ja na Debianie).

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 78. Data: 2012-11-14 11:11:52
    Od: Roman W <r...@g...com>

    W dniu środa, 14 listopada 2012 08:41:55 UTC użytkownik Marek Borowski napisał:

> [...]
    > dobrych produktow tylko tych na ktorych da sie najwiecej zarobic, Ciagle
    > szukanie oszczednosci, ograniczanie badan itd itd.

    Teoretycznie centralne planowanie powinno byc lepsze, ale w praktyce wychodzi
    czesto slabo. Wiec chyba rozsadnym rozwiazenim jest mieszanka maksymalizacji
    zysku z jakimis ograniczeniami na nia, zeby sie chciwosc ludzka nie wyrwala
    spod kontroli.

    RW

  • 79. Data: 2012-11-14 11:41:55
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Wed, 14 Nov 2012 09:41:50 +0100, Marek Borowski napisał(a):

> [...]
    > firm i jeden przypadek gdzie Losus byl ale juz go nie ma.
    >
    > Twoja kalkulacja kosztow jest smiesza bo zaklada iz firma ma wylacznie

    Co do kalkulacji, to po co płacić 15zl/pracownika/miesiac, skoro:
    - hosting mam za 43.05zł brutto/rok,
    - za domenę płacę 54.12zł brutto/rok.
    Daje mi to 8.10zł na miesiąc. Jednak na te 100 pracowników, których podałem
    dla przykładu daje mi 8groszy miesięcznie. Trochę taniej.;)
    Ale przeliczając dalej (mój zysk w 3 lata):
    - Kolega PK - 100 pracowników * 15zł * 36 miesięcy = 54 000zł,
    - ja - 100 pracowników * 8gr * 36 miesięcy = 288zł.

    I tak to w 3 trzy lata zarobiłem (nie wydałem niepotrzebnie) 53 712zł.:)

    Do Kolegi PK, który tak chwalisz kapitalizm i zyskiem za wszelką cenę,
    okazuje się, że kiepski z Ciebie ekonomista, co w kapitalizmie jest
    podstawą działalności firmy...

  • 80. Data: 2012-11-14 11:54:23
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 14.11.2012 11:41, Jacek wrote:

    > Co do kalkulacji, to po co płacić 15zl/pracownika/miesiac, skoro:
    > - hosting mam za 43.05zł brutto/rok,

    Ekhm? Jaki hosting masz za 43 brutto/rok?

    > Daje mi to 8.10zł na miesiąc.

    A jakiś administrator? Bo samo się nie zrobi.

> [...]
    > - Kolega PK - 100 pracowników * 15zł * 36 miesięcy = 54 000zł,
    > - ja - 100 pracowników * 8gr * 36 miesięcy = 288zł.

    + administrator, powiedzmy, że budżetowo (licealista - za kogoś
    kompetentnego zapłacisz kilka razy tyle) za 1500pln/miesiąc to daje 36
    miesięcy * 1500pln= 54 000.

    > I tak to w 3 trzy lata zarobiłem (nie wydałem niepotrzebnie) 53 712zł.:)

    Jesteś 288 złotych w plecy.

    I nie masz takiego fajnego bajeru jak trzymanie kopii dokumentów poza
    siedzibą firmy. Jedna akcja gaśnicza może sprawić sporą różnicę.

    Michoo