    From: " MH" <l...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Rozjechało mi dzisiaj kota :-(((
    Date: Mon, 30 Jan 2012 21:49:21 +0000 (UTC)

    Ot taki zwykły dachowiec , ale szalenie sympatyczne zwierzątko. Szkoda...
    Zapewne przygarnę znowu jakiegoś buraska. Wiadomo , kocisko lubi pogonić po
    okolicy , płot wokół ogrodu nie stanowi przeszkody , no i niestety stało się.

    Nie chciałbym , aby w przyszłości sytuacja się powtórzyła , więc kombinuję
    przerobienie swojego ogrodu coś na kształt "wyspy doktora moreau". Wokół
    ogrodzenia po stronie wewnętrznej , zakopać w pewnej odległości od siebie 2
    równoległe druty (nieizolowane) zasilane jakąś przetwornicą HV. Wartość
    wysokiego napięcia dobrać tak , aby różnica potencjałów na odległości kocich
    łap była wystarczająco dla owego nieprzyjemna , ale jednocześnie nie była dla
    niego zabójcza. Wszystko w trosce o pupila.

    No i oczywiście nie chciałbym , w letni wieczór (grill z dodatkami) szwędając
    się "tanecznym krokiem" po ogrodzie doznać jakichś "elektrowrażeń".

    To taki luźny pierwszy pomysł , aczkolwiek wydaje mi się że trochę trudny w
    realizacji , bo nie znam kociego progu odczucia na różnicę potencjałów..

    Zabójczych eksperymentów robił nie będę. Są tzw. elektroniczne pastuchy , ale
    to troszeczkę inna specyfika...

    Może macie jakąś wiedzę w tym temacie?? A może inny pomysł ??

    MH