  • 21. Data: 2017-10-05 07:06:44
    Temat: Re: "Rower pojawił się nagle"
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.10.2017 o 23:02, Akarm pisze:

    > Rower to pikuś, wiele razy cudem udawało mi się na motocyklu. Dopiero
    > jazda motocyklem uczy jak patrząc jedną parą oczu, ograniczoną wizjerem
    > kasku, widzieć wszystko naokoło głowy. ;)

    Z jednej strony się zgadza - wchodzisz na nowy poziom percepcji, z
    drugiej... jeśli uważasz że generalnie kierowcy w Warszawie (bo po linku
    zakładam, że o Warszawę chodzi) nie uważają na motocyklistów i nie darzą
    ich uprzejmością, to napiszę że jesteś uprzedzony:P

    Shrek

  • 22. Data: 2017-10-05 08:00:26
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    > Powinni zabronić skrzyżowań kolizyjnych tego typu nawet kosztem
    > zwiększenia czasu oczekiwania na swój ruch.

    Zgadzam się. Też nieraz jestem zaskoczony, że mając zielone w czasie manewru
    okazuje się że inni też mają zielone. Niektóre skrzyżowania są tak
    popieprzone, że w ogóle tego nie widać. Nie lubię tego typu skrzyżowań.
    "zielone" powinno być "zielone" a nie "zielone, ale uważaj, bo inni też mogą
    mieć zielone".

    Pzdr

  • 23. Data: 2017-10-05 08:40:35
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2017-10-04 o 19:46, Poldek pisze:
    > Co tu oceniać? Rowerzysta miał zielone i jechał jak Pan Bóg przykazał.
    > Kierowca samochodu popełnił typowy błąd umysłowy. Czyli jak zapaliło mu
    > się zielone, do jazdy na wprost, to wydawało mu się, że może jechać w
    > lewo "jak na zielonym".

    To "wina" bezkolizyjnych świateł na skrzyżowaniach. Obecnie 99%
    skrzyżowań po jakich jeżdżę jest sterowana bezkolizyjnie. Tak do tego
    przywykłem, że już raz czy dwa o mało co pieszych nie przejechałem na
    skręcie w prawo. Jest w okolicy skrzyżowanie, gdzie światło zielone dla
    pieszych zapala się ze 3-4 sekundy po tym dla samochodów i piesi wchodzą
    na przejście w momencie, gdy skręcający samochód na nie wjeżdża i się
    tego nie spodziewa - no bo przecież świeci czerwone. Jakiś chory umysł
    to ustawił.

    Pozdrawiam

  • 24. Data: 2017-10-05 08:46:53
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-10-04 o 21:24, Poldek pisze:
    > Pełne zaskoczenie, że na drodze dla rowerów, mając zielone światło
    > jedzie rowerzysta. Powinni tego zabronić!

    Ważniejszym tematem jest oświetlenie.
    Kierowcy się rozleniwili i dekodują tylko świecące punkty.
    Na przejściach spodziewają się pieszych o prędkości pieszego.
    A tu nagle nieoświetlony "pojazd" z prędkością porównywalną z samochodem
    zapier... nagle po pasach.
    Jak żyć?:-)

    Wnioski do wyboru: :-)
    - Zlikwidować takie skrzyżowania ;-)
    - Nakazać świecić porządnie wszystkim pojazdom poruszającym się po drogach
    - Zlikwidować obowiązek świecenia w dzień żeby nauczyć się normalnego
    obserwowania drogi.
    - Nakazać rowerzystom poruszania się przez wszystkie przejścia z
    prędkością pieszego i automatycznie im zezwolić na przejeżdżanie bo
    teraz to jest absurd.

  • 25. Data: 2017-10-05 09:27:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 5 Oct 2017 08:46:53 +0200, z napisał(a):

> [...]
    > Na przejściach spodziewają się pieszych o prędkości pieszego.
    > A tu nagle nieoświetlony "pojazd" z prędkością porównywalną z samochodem

    to i podobne do przemyslenia

    > - Nakazać świecić porządnie wszystkim pojazdom poruszającym się po drogach

    Nic z tego. W Austrii nakazali ... i jak im wypadkowosc od 20 lat
    regularnie spadala, tak po wprowadzeniu przestala. I nakaz zniesli.
    Ponoc wlasnie wsrod rowerzystow byl wzrost.

    Wiec - samochody maja jezdzic bez swiatel, a rowery, motory i
    motorowerki na swiatlach :-)

    > - Zlikwidować obowiązek świecenia w dzień żeby nauczyć się normalnego
    > obserwowania drogi.

    IMO w tym przypadku nie pomoze.

    > - Nakazać rowerzystom poruszania się przez wszystkie przejścia z
    > prędkością pieszego i automatycznie im zezwolić na przejeżdżanie bo
    > teraz to jest absurd.

    Pomysl z predkoscia dobry, ale oni az tak bardzo nie zwolnia i
    sytuacje kolizyjne beda.
    No i lobby rowerzystow chce miec szybkie DDR ... w zasadzie czemu nie,
    skoro samochody maja, a swiatla sa.

    Poza tym tego przypadku nie rozwiaze - rowerzysty "nie bylo widac" a
    kierowca myslal ze ma wolna droge. Pomoze:
    -intensywne szkolenie podobnych przypadkow na kursie,
    -zmiana organizacji ruchu,
    -wprowadzenie dodatkowej "warunkowej strzalki prosto" ?
    Przed przejsciem czerwone, mozna przejechac, ale trzeba sie upewnic.

    -... wprowadzic elektryczne wspomaganie, beda jezdzic 60, to nie beda
    potrzebowac DDR :-)

    J.

  • 26. Data: 2017-10-05 09:37:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 5 Oct 2017 08:40:35 +0200, Miroo napisał(a):

> [...]
    > na przejście w momencie, gdy skręcający samochód na nie wjeżdża i się
    > tego nie spodziewa - no bo przecież świeci czerwone. Jakiś chory umysł

    A to musisz sfilmowac. Bo IMO:
    -jak jest wydzielony pas do skretu w prawo, to piesi maja tam
    czerwone.
    -jak jest pas do jazdy prosto, to zrozumiale, ze rownoczesnie obok
    piesi przechodza,
    -na tych skrzyzowaniach co znam jest to dosc dobrze ustawione i piesi
    tak nagle pod kola nie wchodza. Tylko trzeba swiatel przestrzegac :-)
    np warunkowa strzalka w prawo gasnie na chwile przed zapaleniem
    pieszym zielonego.

    J.

  • 27. Data: 2017-10-05 09:43:30
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 05.10.2017 o 08:46 z <...@...pl> pisze:

    > - Nakazać rowerzystom poruszania się przez wszystkie przejścia z
    > prędkością pieszego i automatycznie im zezwolić na przejeżdżanie bo
    > teraz to jest absurd.

    To by było najrozsądniejsze ale sprzeczne z aktualnie obowiązującym
    trendem nakazującym by przepisami odwracać naturalną kolej rzeczy.

    --
    SW3
    ----

  • 28. Data: 2017-10-05 09:56:07
    Od: p...@g...com

    https://www.google.de/maps/@53.3837146,14.6601004,3a
    ,75y,40.73h,94.56t/data=!3m7!1e1!3m5!1swKbegaN9UvxGC
    FrrBMh54g!2e0!6s%2F%2Fgeo0.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%
    3DwKbegaN9UvxGCFrrBMh54g%26output%3Dthumbnail%26cb_c
    lient%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26
    h%3D100%26yaw%3D142.5854%26pitch%3D0%26thumbfov%3D10
    0!7i13312!8i6656

    test na czujnosc bo zielone dla pieszych zapala sie w strumieniu aut skrecajacych w
    prawo, dodatkowo miedzy sygnalizatorem a przejsciem mieszcza sie 2-3 auta wiec jedyne
    lekarstwo to patrzec na swiatla dla pieszych i zwolnic prewencyjnie

  • 29. Data: 2017-10-05 09:58:33
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2017-10-05 o 09:37, J.F. pisze:
> [...]
    > tak nagle pod kola nie wchodza. Tylko trzeba swiatel przestrzegac :-)
    > np warunkowa strzalka w prawo gasnie na chwile przed zapaleniem

    Tam nie ma strzałki warunkowej, jest po prostu zwykłe zielone. To
    skrzyżowanie jest pod tym względem wyjątkowe, nie spotkałem nigdzie
    indziej takiego babola. To IMHO błąd, a nie celowe działanie.
    Aktualnie jest tam remont i wyłączone światła.

    Pozdrawiam

  • 30. Data: 2017-10-05 10:00:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik yabba g...@g...com ...

    > Rowerzysta naprawdę pojawił się nagle. :)
    > Kilka razy oglądałem film i nie mogę się dopatrzeć gdzie on był przed
    > wjechaniem na jezdnię. Czy tak dobrze zamaskował się na tle tych drzew
    > czy przyjechał wzdłuż poprzecznej ulicy?

    Po prostu był zasłoniety przez poprzedni samochód.
    I w sumie pomimo tego ze wina kierowcy zgodnie z przepisami jest
    ewidentna to ja sie nie dziwie ze kierowca jest wkurzony.
    Ten rowerzysta chyba naprawde szukał L4...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    H. Jackson Brown, Jr.