  • 11. Data: 2010-01-10 12:58:37
    Temat: Re: Router sensowny
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    W dniu 2010-01-10 13:42, Michał Bień pisze:

    > P.S.
    > Chętnie posłucham opinii o wspomnianym TL-WR1043ND vs WRT54GL. Powoli
    > zastanawiam się czy nie sprzedać WRT54GL i wziąć TPLinka ze względu na
    > USB i gigabit switch, ale obawiam się, że zamiast poprawić, kupię sobie
    > problem w porównaniu z całkowicie bezproblemowym WRT54GL.
    >
    > Michał Bień

    O TL niewiele powiem, ale za WRT54GL/Tomato mam serwer CoD4
    bezproblemowo działający równolegle z normalnym działaniem w internecie.
    Tak bezproblemowego urządzenia poza tym nie widziałem i szczerze mówiąc
    wątpię żeby mogło być lepiej za akceptowalne pieniądze.

  • 12. Data: 2010-01-10 14:32:25
    Od: Michał Bień <m...@i...pl>

    W dniu 2010-01-10 13:58, Andrzej Libiszewski pisze:

> [...]
    > Tak bezproblemowego urządzenia poza tym nie widziałem i szczerze mówiąc
    > wątpię żeby mogło być lepiej za akceptowalne pieniądze.

    Do tej pory miałem styczność tylko z prostszymi TPLinkami G+FE.
    Działający bezproblemowo, ale nie u siebie, tylko raczej u ludzi
    "niedzielnie" korzystających z sieci. To że WRT54GL z Tomato jest
    absolutnie bezproblemowy wiem - używam od kilku lat, teraz na ~20
    mbitowym ADSL (wykupione 8 mbps, AG241 synchronizuje się 16-20 mbits
    i co ciekawe potrafi trzymać link nawet na SNR 1 dB, mimo że poniżej
    5 dB teoretycznie nie powinien). A w domową sieć spięte jest 5
    komputerów, drukarka sieciowa, bramka SIP itp. i nawet przy dużym
    obciążeniu łącza wszystko działa na WRT54GL bezproblemowo. Dlatego
    pytałem o doświadczenia z przejścia z WRT54GL+Tomato -> na TPlinki
    - doświadczenia ludzi przyzwyczajonych do dobrego (WRT54GL) są trochę
    inne niż sieciowe "świeżynki", dla dktórych dowolny router, ba nawet
    modem USB będą OK i dlatego potem takie dziwnie sprzeczne są opinie np:
    o routerach Pentagrama - u jednych przy małym obciążeniu sieci działają
    OK, u innych przy kilku tys. połączeń wieszają się permanentnie.

    Michał Bień

  • 13. Data: 2010-01-16 14:22:15
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Uzytkownik "MC" <m...@g...pl> napisal w wiadomosci

    > Chodzi ci o rózny dostep przez kabel i przez radio? Nie spotkalem takiego
    > rutera.

    Maja routery taka opcje, Tplink tez powinien miec, trzeba wejsc w opcje
    Firewalla i poblokowac odpowiednie porty, a w Tplinku mozna stworzyc osobne
    reguly dla ruchu WAN i dla LAN.
    Dla klientów WiFi zrobic filtrowanie po MAC potem przypisac adres IP po MAC
    i zablokowac dla danego IP konkretne porty odpowiedzialne za przesylanie
    plików w sieci lokalnej. :-)
    Kwestia stworzenia odpowiednich regulek firewalla.