  • 481. Data: 2016-03-02 11:45:35
    Temat: Re: Rondo
    Od: "Lucenty" <n...@w...pl>

    news:20160302085012.85e282da09d0cfc1bc36b9e7@tlen.pl

    > Przecież nie twierdzę że to wykładnia prawna, tylko na zasadzie analogii,
    > co zresztą znakomicie ułatwia ruch na rondach, szczególnie niedużych i
    > wpływa na płynność ruchu.
    > szerszeń

    Slalom na rondach znakomicie zapełnia
    ronda i przy slalomie trzeba zwolnić, bo trzeba zachować szczególną
    ostrożność przy dużej ilości pojazdów zmieniających pas jazdy.
    W sumie bardziej niebezpiecznie i wolniej.

  • 482. Data: 2016-03-02 11:46:12
    Od: "Lucenty" <n...@w...pl>

    > nie da się
    > szykbo i płynnie przejechać przez skrzyżowanie używając DWÓCH pasów, bo
    > trzeba jeszcze uważać na "kołków" co z prawego pasa w lewo skręcają...
    >
    > Myjk

    Ci co na rondzie "z prawego w lewo skręcają" to nie są niebezpieczni,
    bo jadą zgodnie z PoRD. Najniebezpieczniejsi są ci, którzy zjeżdżają
    z ronda bezpośrednio z pasa środkowego lub wewnętrznego
    i wymuszają przy tym pierwszeństwo. Oczywiście wtedy, gdy nie ma
    wyznaczonych pasów dla danego kierunku.

  • 483. Data: 2016-03-02 12:02:29
    Od: "Lucenty" <n...@w...pl>

    "Lucenty" <n...@g...pl> wrote:

    > dookoła prawym pasem, czyli zewnętrznym.

    > Tak zwany 3 rodzaj prawdy. Od kiedy to zestaw tych znaków organizuje Ci
    > ruch na skrzyżowaniu?
    > Jak dobrze poszukam to znajdę takie "rondo" bez innych znaków pionowych,
    > na którym zgodnie z przepisami nie pojedziesz dookoła prawym pasem.
    > szerszeń

    Nie piszę o rondzie "bez innych znaków pionowych",
    piszę o rondzie oznakowanym TYLKO C-12/A-7,
    czyli NIE MA INNEGO oznakowania.
    Znaki poziome na rondzie należą do oznakowania ronda.

  • 484. Data: 2016-03-02 12:20:18
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 2 Mar 2016 11:46:12 +0100, Lucenty

    > Ci co na rondzie "z prawego w lewo skręcają" to nie są niebezpieczni,
    > bo jadą zgodnie z PoRD.

    Są niebezpieczni, są zawalidrogami, utrudniają ruch i zmniejszają
    przepustowość skrzyżowań.

    Art. 22. wyraźnie mówi, że aby skręcić w lewo należy się ustawić przy osi
    albo lewej krawędzi. Ergo, zabrania skrecania w lewo z prawego pasa bez
    ustąpienia pierwszeństwa pojazdowi poruszającemu się np. prosto przez
    skrzyżowanie. To nie jest zapis dla zabawy, a właśnie po to, aby skrzyżowań
    nie blokować i aby była pełna ich przepustowość. Zatem po raz kolejny ci
    przypomnę, rondo to *JEDNO* _skrzyżowanie_ dwóch (lub więcej) dróg, a nie
    droga na obwiedni z paroma skrzyżowaniami i skrętami tylko w prawo.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 485. Data: 2016-03-02 12:25:40
    Temat: Re: Rondo - zawracanie
    Od: masti <g...@t...hell>

    szerszen wrote:

    > A co ma piernik do wiatraka?

    sam sobie odpowiedz. bo to Twoja analogia.

    > Przecież nie twierdzę że to wykładnia prawna, tylko na zasadzie analogii, co
    zresztą znakomicie ułatwia ruch na rondach, szczególnie niedużych i wpływa na
    płynność ruchu.

    ROTFL

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 486. Data: 2016-03-02 12:43:25
    Temat: Re: Rondo - zawracanie - kierunek
    Od: "G.S." <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Feb 2016, szerszen wrote:

    > C12 jedyne o czym mówi, to w jakim kierunku należy omijać wyspę, nic więcej nie
    czyni.
    > Resztę czynią pasy i ewentualnie pozostałe znaki poziome i pionowe.
    > C12 spokojnie można zastąpić innymi znakami

    W sprawie formalnej - "niedasię".
    Idzie o to, że A7 razem z C12 pełnią rolę definicji, iż wyznaczony
    kierunek *oraz* pierwszeństwo wjazdu dotyczą *całego* skrzyżowania.
    Przy braku C12 wjeżdżający na pozornie tak samo zorganizowane
    skrzyżowanie (nakaz skrętu w prawo dla wszystkich wjeżdżających,
    zakaz zawracania lub droga jednokierunkowa dla "kółka" lub
    części "skrzyżowaniowej" formy SoRO wyglądającej jak zwykłe
    skrzyżowanie itp) musiałby dla każdej drogi wjazdowej upewniać
    się *odrębnie*, kto ma pierwszeństwo. Oczywiście D-1 pomógłby
    w tej sprawie, że działałby "do odwołania", ale tu też jest
    różnica: upewnienie następiłoby *po* wjeździe (na "kółko"),
    a nie przed (jak jest przy C12 lub C12+A7).
    BTW: dość dawno temu był tu link do fotki (lub mapy googla)
    ze skrzyżowaniem, na którym jeden z wjazdów miał STOP, co
    oczywiście jest błędne (ani STOP luzem ani razem z C12 nie
    określają pierwszeństwa dla pozostałej części skrzyżowania).

    > i niczego to w kwestii poruszania się po takim skrzyżowaniu nie zmieni.

    To się w 100% zgadza, ale literalna zastępowalność nie jest
    zupełna :)

    pzdr, Gotfryd

  • 487. Data: 2016-03-02 12:46:27
    Od: "G.S." <s...@s...com.pl>

    On Mon, 15 Feb 2016, Czesław Wiśniak wrote:

    > Kierunkowskaz tylko wtedy kiedy zjeżdżasz z ronda. Na rondzie nie da się
    > zawrócić.

    Wszystko się da.
    Co najwyżej nie wolno.
    Poszukać znów linku, na którym kursantka IMO *prawidłowo* sygnalizuje
    zamiar wykonania zabronionego manewru?
    Jakby "prawie wszyscy prawie zawsze" prawidłowo sygnalizowali,
    jadący (prawidłowo) z naprzeciwka nigdy nie byłby zaskoczony
    że ktoś mu wyskakuje na czołowe ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 488. Data: 2016-03-02 12:53:07
    Temat: Re: Rondo ... nieporozumienie.
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Wed, 2 Mar 2016 11:44:27 +0100
    "Lucenty" <n...@w...pl> wrote:

    > Wróciłem do postu początkowego z tego podwątku
    > i wiem dlaczego jest różnica zdań.
    > Ja piszę "TYLKO C-12/A-7", a ty piszesz "bez innych znaków pionowych"
    > W ten sposób doszło do nieporozumienia.

    W przypadku który Ci podałem wjazd od tej strony jest oznakowny TYLKO C12+A7, nie ma
    innych znaków kierunkowych poziomych i pionowych ;)
    Zatem obala Twoją teorię.

    > Jakiego oznakowania ronda jeszcze ci brakuje ?
    > Jest bardzo dużo rond oznakowanych TYLKO C-12/A-7.

    Ale ja niczego innego nie potrzebuję. Chodzi mi tylko o Twoje stwierdzenie

    > Jeżeli jest to rondo tylko z C-12/A-7 to takie rondo wolno objechać
    > dookoła prawym pasem, czyli zewnętrznym.

    Otóż powtórzę, samotne postawienie C12+A7 nie oznacza z zautomatu, że można
    zewnętrznym pasem zgodnie z przepisami objechać takie rondo dookoła.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 489. Data: 2016-03-02 12:55:43
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Wed, 2 Mar 2016 11:44:43 +0100
    "Lucenty" <n...@w...pl> wrote:

    > Piesi mają taki sam wpływ na wszystkie pojazdy przejeżdżające
    > przez rondo. Wpływ pieszych jest taki sam, czy jedziesz slalomem, czy nie.

    Otóż dużo mniejszy mają wpływ na przejezdność wewnętrznego pasa.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 490. Data: 2016-03-02 12:57:40
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Wed, 2 Mar 2016 11:25:40 -0000 (UTC)
    masti <g...@t...hell> wrote:

    > ROTFL

    No cóż, to najlepszy dowód na brak zrozumienia ;)

    --
    pozdrawiam
    szerszeń