  • 1. Data: 2010-09-18 19:20:57
    Temat: Renowacja kol szprychowych
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    Witka,
    Mam potrzebe renowacji kol szprychowych (do simsona) (felgi i szprychy
    lekko zardzewiale, amatorskie czyszczenie nie wystarczy bo musi to
    wygladac bardzo dobrze)
    Zna ktos warsztat na śląsku, gdzie takie cos robia?
    Kolejny problem to opony, wymyslilem sobie, zeby byly z bialymi brzegami
    (wiem, oryginalne takie nie byly ale takie chcialbym miec). Da sie
    gdzies takie znalezc?

    --
    pozdr
    Laphroaig

  • 2. Data: 2010-09-18 19:53:27
    Temat: Re: Renowacja kol szprychowych
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    Laphroaig napisał(a):
    > Witka,
    > Mam potrzebe renowacji kol szprychowych (do simsona) (felgi i szprychy
    > lekko zardzewiale, amatorskie czyszczenie nie wystarczy bo musi to
    > wygladac bardzo dobrze)

    Skoro felgi i szprychy, to chyba i jedno i drugie wymaga renowacji?

    > Zna ktos warsztat na śląsku, gdzie takie cos robia?

    Ja na pewno nie. No... kiedys bylo cos w Czesto(sie)chowie ale wy chyba
    nie uznajecie tego za Slunsk? ;)

    > Kolejny problem to opony, wymyslilem sobie, zeby byly z bialymi brzegami
    > (wiem, oryginalne takie nie byly ale takie chcialbym miec). Da sie
    > gdzies takie znalezc?

    Ewentualnie szukac bandazy. Do opon.
    --
    zbigi i stopka zastepcza

  • 3. Data: 2010-09-19 12:32:19
    Od: "ErgoSum" <n...@n...pl>

    Użytkownik "zbigi" <z...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Skoro felgi i szprychy, to chyba i jedno i drugie wymaga renowacji?

    Jedyna opcja (oprocz kupienia juz odnowionych) to rozszprychowac to co masz
    i dac do galwanizerni, gdzie zdejma stara powloke, przygotuja pod chrom,
    pomiedziuja i poloza warstwe nowego chromu. Potem odebrac, oszprychowac i
    wycentrowac. Efekt bedzie taki jak oczekujesz.

    Erg
    GS500

  • 4. Data: 2010-09-19 17:46:52
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    ErgoSum wrote:

> [...]
    > pomiedziuja i poloza warstwe nowego chromu. Potem odebrac, oszprychowac i
    > wycentrowac. Efekt bedzie taki jak oczekujesz.

    Hi,
    No wlasnie, tak sobie wyobrazam ten proces. Problem jednak w tym, ze nie
    wiem kto mi to moze w okolicy zrobic. Stad pytanie czy macie jakies
    sprawdzone namiary na firmy zajmujace sie takimi rzeczami.
    Myslalem o tym by zlecic calosc opweracji jednej firmie a nie bawic sie
    w odzielne chromowanie i szprychowanie. Ale chyba masz racje, ze taki
    podzial prac ulatwi mi znalezienie wykonawcow. Byc moze, ze kola da sie
    oszprychowac i wycentrowac w zakladzie rowerowym. Chyba pojde tym tropem

    --
    pozdr
    Laphroaig

  • 5. Data: 2010-09-19 18:06:31
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2010-09-19 19:46, Laphroaig pisze:

> [...]
    > w odzielne chromowanie i szprychowanie. Ale chyba masz racje, ze taki
    > podzial prac ulatwi mi znalezienie wykonawcow.

    Zdaje sie ze w Zorach jest dobra galwanizernia.

    > Byc moze, ze kola da sie oszprychowac i wycentrowac w zakladzie rowerowym. Chyba
    pojde tym tropem

    W mojej wiosce jest zaklad rowerowy ktory centrowal mi kola do wielu
    motocykli. 50 pln biora za kolo. Szprychy zaplesc samemu to zaden
    problem a wrecz frajda.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

  • 6. Data: 2010-09-19 18:30:04
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    Kuczu wrote:

    > Zdaje sie ze w Zorach jest dobra galwanizernia.

    Dzieki, wygooglalem galwanizeria w Zorach i pisza, ze tez robia
    renowacje elemetow do motoryzacji. Zupa. Bede dzwonil.

    > W mojej wiosce jest zaklad rowerowy ktory centrowal mi kola do wielu
    > motocykli. 50 pln biora za kolo.

    Jak sie okazuje trop sluszny.

    Wyglada na to, ze problem renowacji kol juz rozpoznany :)

    --
    pozdr
    Laphroaig

  • 7. Data: 2010-09-19 20:52:53
    Od: "ErgoSum" <n...@n...pl>

> [...]
    > podzial prac ulatwi mi znalezienie wykonawcow. Byc moze, ze kola da sie
    > oszprychowac i wycentrowac w zakladzie rowerowym. Chyba pojde tym tropem

    Ja robilem wszystkie chromy od nowa w swoim zabytku w Wawie na Liwskiej
    (chyba nr 9).
    Nie sa niestety tani, ale jakosc pierwsza klasa - polecam.
    Zalezy jaki efekt chcesz uzyskac i ile masz na to kasy. Najlepiej znajdz w
    necie kilka nr tel i podzwon, popytaj o ceny.
    Pamietam wymiane postow jakis czas temu - nt zakupu 230 i decyzji o SR - jak
    postepy z praca ?

    Erg
    GS500

  • 8. Data: 2010-09-20 12:27:00
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    ErgoSum pisze:

    > Pamietam wymiane postow jakis czas temu - nt zakupu 230 i decyzji o SR - jak
    > postepy z praca ?

    Witka,

    Postepy na razie marne ale wynikaly one z takiego zaplanowania prac :).
    Szkoda bylo lata na siedzenie w garazu. Na razie rozebralem motorek na
    czynniki pierwsze, poza silnikiem. Dokonalem przegladu stanu
    zabawki.(blachy okazaly sie w troche gorsdzym stanie niz myslalem,
    trzeba bedzie sporo klepac, szpachlowac. dosyc mozna pokrzywione ale
    tragedii nie ma).
    Zrobilem/robie rozeznanie gdzie moge cos zrobic i gdzie moge cos
    kupic(lakiernik, nowy tlumik, kola, linki, siodelko itp itd).
    Mam nadzieje, ze przez zime uda sie zrobic 90% prac. Planowany wyjazd
    wiosna/lato.
    Jak widac, tempo prac dosyc spokojne ale zanim "moplik" skonczy 50-tke
    to powinien byc juz gotowy :)
    Mam nadzieje, pochwalic sie kiedys fotkami, jak juz cos bedzie widac.

    --
    pozdr
    Laphroaig

  • 9. Data: 2010-09-24 01:49:11
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Laphroaig" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wygladac bardzo dobrze)
    > Zna ktos warsztat na śląsku, gdzie takie cos robia?
    Na Śląsku nie znam. Ja robiłem kiedyś kilkukrotnie błyskotki w Krakowie na
    Retoryka 17 ale ten zakład juz prawie na 100% nie istnieje. O ile od strony
    estetyczniej robili nieźle, to od technicznej tak sobie, czyli np
    wielokliny, gwinty i inne takie były także pomiedziowane i pochromowane co
    skutkowało utratą ich wymiarów i męczarniami by zamontowac wajchę na
    wieloklinie lub by nakręcić nakrętkę na pochromowanej śrubie.
    Nie wyobrażam więc sobie (przynajmniej w tym zakładzie) chromowania szprych
    z ich gwintami. Nieistotne zresztą - zakładu przecież już nie ma.
    Jeżeli chodzi o motoryzację a zwłaszcza tą zabytkową, to najbardziej
    polecaną w tej chwili pod względem jakości jest firma TECE. Za jakością
    idzie cena, ale moim zdaniem akurat na tym polu nie należy szukac
    oszczędności. Raz chciałem przyoszczędzić i miałem chromy tak położone że po
    6 miesiącach zaczęły odłazić płatami.
    Szprychy i centrowanie zrobią ci w większości serwisów motocyklowych lub w
    klubach sportowych zajmujących się enduro lub trialem, np w KMGiE w Bytomiu.
    --
    Jackare

  • 10. Data: 2010-09-24 16:07:20
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    W dniu 2010-09-24 03:49, Jackare pisze:
    .
    > firma TECE.
    > np w KMGiE w

    Dzieki, sprawdze jeszcze TECE. Juz dzwonilem do firm polecanych wyzej.
    Ten adres warszawski ceni sobie wyzej niz ten z Zor. Sprawdze TECE i
    bede mial porownanie cenowe. Jakosci niestety nie porownam.

    --
    pozdr
    Laphroaig