-
1. Data: 2012-05-31 06:41:58
Temat: Renault Clio II i znikający płyn chłodniczy ze zbiorniczka wyrównawczego.
Od: Einstein <e...@g...pl>
Witam
Pomóżcie bo już mam dość. Z układu chłodniczego ubywa płyn, nie ma
żadnych śladów pod samochodem, nigdzie na przewodach gumowych też nie ma
śladu. Olej czysty, samochód nie dymi. Ubytki następują wolno ale jednak
i najważniejsze po uruchomieniu zimnego silnika po dodaniu gazu słuchać
bulgotanie, które wraz ze wzrostem temperatury ustaje. Pacjent to
Renault Clio II z 2001 roku, silnik 1,2. Byłem na jednym z warsztatów
ale gość stwierdził, że ubytków nie widać i najlepiej kupić sobie płyn i
dolewać.
Pozdrawiam
-
2. Data: 2012-05-31 07:09:13
Temat: Re: Renault Clio II i znikający płyn chłodniczy ze zbiorniczka wyrównawczego.
Od: Michał Paszek <"hommer[SPAM_SIO]"@3star.net.pl>
W dniu 2012-05-31 06:41, Einstein pisze:
> Witam
> Pomóżcie bo już mam dość. Z układu chłodniczego ubywa płyn, nie ma
> żadnych śladów pod samochodem, nigdzie na przewodach gumowych też nie ma
> śladu. Olej czysty, samochód nie dymi. Ubytki następują wolno ale jednak
> i najważniejsze po uruchomieniu zimnego silnika po dodaniu gazu słuchać
> bulgotanie, które wraz ze wzrostem temperatury ustaje. Pacjent to
> Renault Clio II z 2001 roku,
Nagrzewnica?
--
Michał "HoMMeR" Paszek
-
3. Data: 2012-05-31 14:08:40
Temat: Re: Renault Clio II i znikający płyn chłodniczy ze zbiorniczka wyrównawczego.
Od: Iglo <f...@g...pl>
Dnia Thu, 31 May 2012 06:41:58 +0200, Einstein napisał(a):
> Witam
> Pomóżcie bo już mam dość. Z układu chłodniczego ubywa płyn, nie ma
> żadnych śladów pod samochodem, nigdzie na przewodach gumowych też nie ma
> śladu. Olej czysty, samochód nie dymi. Ubytki następują wolno ale jednak
> i najważniejsze po uruchomieniu zimnego silnika po dodaniu gazu słuchać
> bulgotanie, które wraz ze wzrostem temperatury ustaje. Pacjent to
> Renault Clio II z 2001 roku, silnik 1,2. Byłem na jednym z warsztatów
> ale gość stwierdził, że ubytków nie widać i najlepiej kupić sobie płyn i
> dolewać.
>
> Pozdrawiam
Uszczelka pod głowicą, miałem dokładnie to samo, tylko w Twingo, motor D7F.
Niech ktoś w czasie bulgotania obserwuje zbiorniczek wyrównawczy.
-
4. Data: 2012-05-31 17:05:31
Temat: Re: Renault Clio II i znikający płyn chłodniczy ze zbiorniczka wyrównawczego.
Od: Karol Y <k...@o...pl>
> Pomóżcie bo już mam dość. Z układu chłodniczego ubywa płyn, nie ma
> żadnych śladów pod samochodem, nigdzie na przewodach gumowych też nie ma
> śladu. Olej czysty, samochód nie dymi. Ubytki następują wolno ale jednak
> i najważniejsze po uruchomieniu zimnego silnika po dodaniu gazu słuchać
> bulgotanie, które wraz ze wzrostem temperatury ustaje. Pacjent to
> Renault Clio II z 2001 roku, silnik 1,2. Byłem na jednym z warsztatów
> ale gość stwierdził, że ubytków nie widać i najlepiej kupić sobie płyn i
> dolewać.
Miałem bardzo podobnie. Ubywała szklanka na 1000km, także plam pod
samochodem nie było widać. Ujeździłem tak jeszcze ponad 40000
kilometrów, dopóki uszczelka nie padła. Po naprawie, nic nie brał.
--
Mateusz Bogusz
-
5. Data: 2012-05-31 22:07:19
Temat: Re: Renault Clio II i znikający płyn chłodniczy ze zbiorniczka wyrównawczego.
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Thu, 31 May 2012 06:41:58 +0200, Einstein napisał(a):
> Pomóżcie bo już mam dość. Z układu chłodniczego ubywa płyn, nie ma
> żadnych śladów pod samochodem, nigdzie na przewodach gumowych też nie ma
> śladu. Olej czysty, samochód nie dymi.
Dwie i pol rzeczy:
a) postaw gdziec na parkingu wlaczony az bedzie goracy i zobacz czy nie
kapie,
b) obejrzyj zbiornik i korek - czesto tam bywa jakis odplyw nadmiarowy,
moze z niej kapie po rozgrzaniu/wiekszej mocy
c) mialem raz przypadek (nie w clio) gdy dziura byla w gorze chlodnicy, na
postoju nie cieklo, a w czasie jazdy ped powietrza zaraz rozrzucal plyn bez
sladu :-(
J.
-
6. Data: 2012-06-01 10:53:50
Temat: Re: Renault Clio II i znikający płyn chłodniczy ze zbiorniczka wyrównawczego.
Od: Iglo <f...@g...pl>
Dnia Thu, 31 May 2012 22:07:19 +0200, J.F. napisał(a):
> Dnia Thu, 31 May 2012 06:41:58 +0200, Einstein napisał(a):
>> Pomóżcie bo już mam dość. Z układu chłodniczego ubywa płyn, nie ma
>> żadnych śladów pod samochodem, nigdzie na przewodach gumowych też nie ma
>> śladu. Olej czysty, samochód nie dymi.
>
> Dwie i pol rzeczy:
> a) postaw gdziec na parkingu wlaczony az bedzie goracy i zobacz czy nie
> kapie,
> b) obejrzyj zbiornik i korek - czesto tam bywa jakis odplyw nadmiarowy,
> moze z niej kapie po rozgrzaniu/wiekszej mocy
>
> c) mialem raz przypadek (nie w clio) gdy dziura byla w gorze chlodnicy, na
> postoju nie cieklo, a w czasie jazdy ped powietrza zaraz rozrzucal plyn bez
> sladu :-(
>
>
> J.
Tylko jak wytłumaczyć to bulgotanie? UPG jak nic..