eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRelingi na samochodzieRe: Relingi na samochodzie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: The_EaGle <g...@d...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Relingi na samochodzie
    Date: Mon, 07 May 2012 01:33:09 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 189
    Message-ID: <jo71nn$86a$1@inews.gazeta.pl>
    References: <26886116.596.1336156824927.JavaMail.geo-discussion-forums@yndr30>
    <jo1av3$vfg$1@usenet.news.interia.pl>
    <9492386.968.1336163447418.JavaMail.geo-discussion-forums@vbak7>
    <jo2rrl$qeu$1@inews.gazeta.pl>
    <9217466.1116.1336214896624.JavaMail.geo-discussion-forums@ynjn4>
    <jo3k1b$g0c$1@inews.gazeta.pl>
    <1630780.862.1336247887996.JavaMail.geo-discussion-forums@ynmk20>
    <jo42kn$mrq$1@inews.gazeta.pl>
    <22917547.1424.1336305138698.JavaMail.geo-discussion-forums@ynmk20>
    NNTP-Posting-Host: 213-186-75-93.ip.netia.com.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1336347191 8394 213.186.75.93 (6 May 2012 23:33:11 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 6 May 2012 23:33:11 +0000 (UTC)
    X-User: theeagle
    X-Antivirus: avast! (VPS 120506-1, 2012-05-06), Outbound message
    In-Reply-To: <22917547.1424.1336305138698.JavaMail.geo-discussion-forums@ynmk20>
    X-Antivirus-Status: Clean
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:12.0) Gecko/20120428 Thunderbird/12.0.1
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2447712
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2012-05-06 13:52, s...@g...com pisze:

    >>> Ja sam tą octavią jezdziłem w terenie gdzie obok mnie śmigały 50 tonowe wozidła i
    dawała sobie jakoś rade :). No i w ciagu 6 mcy zrobiłem 40 kkm
    >>
    >> Kompletnie nie rozumiem co do mnie piszesz...
    >
    > Poprostu jeżdziłem ta skoda po budowie autostrady (dokładnie mówiąc po drogach
    serwisowych wykonanych
    >z piasku który jak popadało robił sie "lekko" błotnisty)i naprawde dawała rade
    chociaż czasami sie troche już bałem

    Chcesz powiedzieć że octavia jest bardziej terenowa od passata?
    A sprawdzałeś jej kąt rampowy? ;))))



    >
    >>>> Czy warto płacić 10tys więcej za większy bagażnik i zdecydowanie gorsze
    >>>> wyposażenie?
    >>> to w OCTAVI jest najlepsze>>>> BAGAŻNIK<<<<
    >>
    >> To czemu nie siedzisz w bagażniku ale za kierownicą?
    >
    > Powtórze po raz trzeci mam rodzine za miesiąc urodzi mi sie drugie dziecko.
    > Wiesz ile rzeczy trzeba wziąść jak chce sie takiego małego wziąść do tesciowej.
    > Dla mnie to ważna rzecz i tyle. NIe stać mnie na kilka samochodów.

    Wiem bo także mam bobasa i wiem co żona potrafi załadować do bagażnika.
    Mam 500l bagażnik w liftbacku i jakoś daje radę jak jedziemy na 3 dni...
    W takim układzie jak nie chcesz kupować auta seg D to kupuje się kombi
    które ma tą zaletę że możesz go wypchać po dach a to daje o wiele
    większą przestrzeń niż octavia liftback. Ceny np KIA ceed kombi czy
    focusa kombi nie rzucają na kolana są o 2-3tys droższe niż wersje HB.



    >>>> C-Max
    >>>> to płyta focusa II.
    >>> po pięciu godzinach bolała mnie głowa od hałasu
    >>
    >> LOL takie bzdury możesz opowiadać wśród znajomych na podwórku. Porównaj
    >> sobie głośność w C-MAX w stosunku do octavii i nie pisz więcej bzdur.
    >
    > Szukam od półgdziny ale nie moge znaleść danych w dB
    > Ale na logike jeśli C-max jest wyższy o 164 mm od Octavi to będzie cichszy?

    Zależy przy jakiej prędkości.

    Szukałem kilka minut:

    prędkości odpowiednio 50/100/130:
    C-MAX: 61/70/73 diesel
    octavia II: 62/70/73 diesel
    octavia II 63/70/73 benzyna (ciekawostka głośniejsza przy 50km/h)
    focus II: 62/67/71 diesel

    różnica o 2db!!!! masakra

    tak żebyś miał porównanie

    ford fusion - mini van seg B : 61/68/73 - jak octavia.

    Dodam że na ten samochód właściwie wszyscy użytkownicy narzekają że jest
    głośny.

    Wniosek - octavia II to jeden z najgłośniejszych samochodów w swojej
    klasie źródło: http://www.auto-swiat.pl/porownanie-aut


    > Wszystko da się zrobić tylko chyba nie w tej klasie cenowej.
    > C-max jeżdziłem 6 czy 8 razy trase Toruń-Kraków-Toruń i jak później sie przesiadłem
    naprawde poczułem różnice na lepsze
    >(głowa mnie tak nie bolała). Ale to moje (podkeślam) i chyba TYLKO MOJE subiektywne
    odczucie.

    Jeżeli ten c-max był sprawny to powinien być bardziej cichy niż octavia.

    >
    >>>
    >>>>> S-Max
    >>>> S-max jest na płycie mondeo to insza klasa.
    >>>
    >>> jw
    >>
    >> ROTFL ... bo komentować tego nie będę...
    >>
    >>>>> Focus
    >>>> Wg mnie focus II to zdecydowanie lepszy samochód niż octavia II o
    >>>> focusie III nawet nie będę wspominał.
    >>>
    >>> Mam 193 cm troche mały a gdzie łopatki do piasku wózek dwa foteliki i teściowa?
    >>
    >> W focusie II jest więcej miejsca w środku niż w octavii II :) mam ci cm
    >> zacytować cm czy sam sprawdzisz i nie będziesz się już ośmieszał?
    >
    >
    > http://www.motoryzacyjnie24.pl/wymiary_ford_focus_mk
    3.html
    >
    > http://www.motoryzacyjnie24.pl/wymiary_skoda_octavia
    _ii.html
    >
    > Z przodu faktycznie 12 mm jest więcej. Pozostałe parametry na niekorzyść octavi
    Niestety nie pamietam jak jest w focusie.
    >Ale w Octavi miałem regulowany fotel (maks w dół zjechany). Nie moge znaleść
    rysunków jak to wygląda pod tym względem.

    Rozstaw osi jest w focusie o 12cm większy niż w octavii (hb vs liftback)
    a to równa się więcej miejsca w środku. Długość samochodu nie ma
    znaczenia. Długość to tylko większy kufer.



    >>>> Jeżeli zaś chodzi ci o ekonomie to np fordowski 1.6 tdci czy taki sam w
    >>>> 308 spala mniej paliwa niż VW 1.6 105KM i do tego ma o 10KM więcej.
    >>>> Tak więc VW z tym 1.6 niczym nie zabłysnął. Tym bardziej że w skodzie w
    >>>> 1.6 jest montowana 5 a u konkurencji 6 stopniowa skrzynia biegów co
    >>>> sprzyja właśnie mniejszemu spalaniu.
    >>>
    >>> 308 mogłem dostać ale wsiadłem przejechałem sie 2 km i dałem sobie spokój ja mam
    193 cm to raz a dwa octavia przód ma duzy i tył też wiec jest czym walnąć jak by nie
    daj Bóg (wiem że są strefy zgniotu - ale człowiek lepiej się czuje jak widzi przed
    sobą maske)
    >>> Lancer dla szpanerów ja juz mam rodzine.
    >>
    >> Bredzisz jak potłuczony. Octavia II ma TYLKO 4 gwiazdki w EUROCNAP wiec
    >> jest bardziej niebezpieczna niż 308.
    >
    > Nie wiem nie znam się. Ale znowu na logike wiekszy samochód bardziej niebezpieczny
    dla pasżerów? Rozumiem że kierowcy tirów to mają już przekichane.
    > (To taka mała ironia)

    Na logikę to przesiądź się do mercedesa 123 - jest większy ale
    konstrukcyjnie z końca lat 70tych. Porównanie tego auta po uderzeniu w
    drzewo a współczesnego kompakta z 5gwiazdek w EURONCAP to przy 65km/h
    jak dzień do nocy. Tam nie miał byś żadnych szans na przeżycie a tutaj
    masz prawie 100%. To że octavia ma tylko 4 a nie 5 gwiazdek świadczy o
    tym że skoda nie położyła na bezpieczeństwo takiego nacisku jak VW czy
    peugeot w modelu 308. Dlatego te auta będą bezpieczniejsze.

    Wielkość prawie w ogóle nie ma znaczenia.Liczą się odkształcalne
    podłużnice z przodu auta oraz konstrukcja i materiały klatki pasażerów
    auta (np użycie stali o podwyższonej wytrzymałości). Blacha i jej ilość
    nie mają wpływu na skutek wypadku.

    Znaczenie ma masa auta jak zamierzasz uderzyć w kogoś ale przy
    uderzeniu w filar wiaduktu, mur czy inna nie odkształcającą się
    przeszkodę kierowca tira będzie tak samo narażony jak w osobowym
    samochodzie. Tutaj liczy się tylko wytrzymałość konstrukcji. Dlatego jak
    widzę przy nowo projektowanych drogach jak inżynierowie "myślą o
    bezpieczeństwie" i nie osłaniają np filarów czy innych wystających
    elementów architektury barierami to aż prosi się o pomstę do nieba - tam
    ktoś kiedyś zginie. Przykład - Szwajcaria i wypadek autokaru w tunelu.
    Jak można było być takim debilem i tak zaprojektować zatoczki
    awaryjne... po prostu ręce do samej ziemi opadają....

    [cut]

    > Samochody kombi są fajne tylko jest coś takiego jak pieniądze których zreguły jest
    zawsze za mało

    Koszt kombi w stosunku do HB to poniżej 5% wartości auta. Twój argument
    jest śmieszny.

    [cut]

    > Wiec ostatni raz, chce kupić za rozsądne pieniądze 3-4 letni samochód

    Dla jednych rozsądne to 300tys dla innych 3 tyś. Określ się dokładnie o
    czym mówimy.

    > który (jesli to możliwe ?) mało bedzie sie psuł przez następne 10 lat

    Nie ma takich samochodów. Każdy się psuje i zużywa. Po za tym jak chcesz
    jeździć 10 lat to pomyśl o nowym aucie. Jeżeli cię nie stać to nie myśl
    że w wieku 14 lat samochód dalej będzie bezawaryjnie jeździł.


    > i koniecznie z dużym baganikiem (dwójka maluchów + żona)
    Przestań pisać o octavii liftback i popatrz na kombi kompakty - pierwszy
    który przychodzi mi na myśl to 3-4 letnia KIA CEED diesel, focus II z
    roku 2008 z silnikiem 1.8 tdci, peugeot 308SW 1.6 HDI (uwaga na FAP), a
    najtańszy będzie renault megane kombi z silnikiem 1.5 dci - na pewno
    będzie najlepiej wyposażony - kombi normalnie wygląda.

    Wszystkie te samochody będą tańsze od octavii używanej będą mniej spalać
    paliwa i będą mieć wyższy komfort a jeśli znajdziesz dobry egzemplarz
    także będzie mało awaryjne.



    > S
    >
    > ps
    > Czy dobrze cytowałem ? :)

    Z cytowania 4 a z braku wycinania tego co nie potrzebne pała.


    --
    Pozdrawiam
    Rafał

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: