    From: to <t...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Relingi na samochodzie
    Date: Sat, 5 May 2012 16:21:45 +0000 (UTC)

    begin The_EaGle

    > Proporcje auta klasy średniej? Nie słyszałem jeszcze takiego argumentu
    > nt octavii. ;) Focus II sedan, lancer sedan czy jetta to też wg ciebie
    > auta o zaletach i proporcji aut z seg D? :>

    Focus niezbyt, Lancer -- jak najbardziej, ale tutaj dochodzi jeszcze
    skojarzenie z Evo, które jest w obecnej wersji bardzo podobne do
    "cywilnego" Lancera. Nowa Jetta też, chociaż tu może być problem ceny
    (auto wyglądające jak D za cenę D to żaden rarytas...), ale nie chce mi
    się przeglądać cenników.

    > Thalia, cordoba, fabia sedan
    > albo inne auto seg B będzie miało "proporcje" duże auta a cenę jeszcze
    > niższą niż octavia.

    Te auta nie mają proporcji klasy D. Wiesz co to znaczy "proporcje"? To
    coś więcej, niż obecność bagażnika.

    > Kiedy popatrzysz na rozmiary wnętrza (o rozstawie osi już nie
    > wspominając) to okaże się że to jest golf i nic więcej czyli nawet nie
    > największy kompakt w klasie. Kompletnie nie rozumiem jak można ludziom
    > taką sieczkę z mózgu zrobić że uwierzą że octavia to auto seg D
    > nagminnie porównując go do passata.

    Może i we wnętrzu to jest Golf, ale z zewnątrz, dla laika (czyli dla
    większości), wygląda to jak auto klasy D, czego najlepszym potwierdzeniem
    jest wspomniane przez Ciebie porównywanie Octavii do Passata. Celowo ją
    tak zaprojektowali, to taki Passat dla ubogich i jednocześnie -- jak
    pisałem -- główna (rynkowa) zaleta tego auta.