  • 11. Data: 2011-02-09 13:41:40
    Temat: Re: Reklama Volvo
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 9 Feb 2011 13:28:44 +0100, "Ghost" <g...@e...pl>
    wrote:

    >Pyt: Ile koni mechanicznych?
    >Odp: 304 konie mechaniczne.
    >
    >Uwazasz, ze to jest ok?

    tak.

  • 12. Data: 2011-02-09 13:45:21
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 09 Feb 2011 10:00:42 +0100, Jarek Andrzejewski

    >Wczoraj zauważyłem w reklamie volvo cośtam-60 (chyba S60 albo C60)
    >sformułowanie "304 koni mechanicznych". Ooops, ktoś chyba zmienił w
    >ostatniej chwili liczbę, ale nie dopasował odmiany.

    hmmm, teraz się zastanawiam czy tam przypadkiem nie było "małym
    drukiem": "silnik o mocy" i reszta. Wtedy byłoby OK.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 13. Data: 2011-02-09 16:06:52
    Od: PiteR <e...@z...pl>

    na ** p.m.s ** Jarek Andrzejewski pisze tak:

    > hmmm, teraz się zastanawiam czy tam przypadkiem nie było "małym
    > drukiem": "silnik o mocy" i reszta. Wtedy byłoby OK.

    w domyśle silnik o mocy albo to całe Volvo coś tam o mocy

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 14. Data: 2011-02-09 16:33:11
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Uzytkownik "Jarek Andrzejewski" <p...@g...com> napisal w wiadomosci

    > tak.

    No to wszystko jasne.

  • 15. Data: 2011-02-09 20:07:18
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Wed, 9 Feb 2011 16:33:11 +0100, Ghost napisał(a):

    > No to wszystko jasne.

    Dla ciebie, mam nadzieję, już też? Bo Jarek ma rację.

    AK

  • 16. Data: 2011-02-09 20:52:00
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Tomasz Tybusz" <t...@j...pl> napisał w wiadomości

    > Witam, to chyba raczej kwestia przypadków: dopełniacz, czy biernik. Widzę
    > kogo, co? Nie ma kogo, czego
    >
    > Widzę 304 konie, czy nie ma 304 koni

    ale tam nie nie ma koni, ale są, chociaż ich nie widać.

    Wiec jak? :P

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

    Sprzedam P309 1992 1,4 ważne OC+przegląd
    Jeżdzący, w ciągłekj eksploatacji
    Cena 1300zł !!!
    http://allegro.pl/show_item.php?item=1446313255

  • 17. Data: 2011-02-09 20:53:17
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > czy powiesz "4 duchów" czy raczej "4 duchy"? Czy powiesz "304 duchów"
    > czy raczej "304 duchy"?

    jak już ktoś wyżej wspomniał to zalezy od tego czy te duchy są czy ich nie
    ma.

  • 18. Data: 2011-02-09 20:55:01
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    > Użytkownik "Kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości

    > Ulatwie Ci:
    >
    > Pyt: Ile koni mechanicznych?
    > Odp: 304 konie mechaniczne.
    >
    > Uwazasz, ze to jest ok?

    Są 304 konie mechaniczne
    Jest 304 koni mechanicznych.

    samo "304 konie mechaniczne" nie jest błędne.

  • 19. Data: 2011-02-09 20:57:49
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Andrzej Kubiak" <n...@i...invalid> napisał w wiadomości

    > Dla ciebie, mam nadzieję, już też? Bo Jarek ma rację.

    Ze "304 koni" to blad?

  • 20. Data: 2011-02-09 23:18:21
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    > Użytkownik "Andrzej Kubiak" <n...@i...invalid> napisał w wiadomości

    > Ze "304 koni" to blad?

    Pod maską drzemią trzysta cztery konie.
    Pod maską nie ma trzystu czterech koni.
    Ale:
    Pod maską drzemie trzysta pięć koni.
    Pod maską nie ma trzystu pięciu koni.

    "304" będzie inaczej czytane/wymawiane w zależności od kontekstu i treści
    zdania.

    --
    Yogi(n)
    http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasi