  • 1. Data: 2011-11-08 20:10:25
    Temat: Rejestracja motocykla przywiezionego z zagranicy
    Od: "Yogi\(n\)" <Y...@t...pl>

    Czy ktoś mi podpowie czy prawidłowo ogarniam proces rejestracji w
    następującej sytuacji:
    Kupuję motor od handlarza, który przywiózł go z USA, dostaję od niego
    fakturę i dowód dokonania odprawy celnej i uiszczenia cła oraz VAT (czy coś
    jeszcze powinienem dostać?).
    Idę z tymi dokumentami do tłumacza przysięgłego, on tłumaczy.
    Wiozę motor do stacji diagnostycznej, dokonuję przeglądu.
    Z kompletem dokumentów do wydziału komunikacji.

    Pytanie: ponieważ motor został oclony i VAT tudzież cło zostały zapłacone,
    czy mogę na przegląd a potem do wydziału komunikacji zgłosić się dopiero na
    wiosnę? (Do czasu rejestracji i ubezpieczenia oczywiście nie jeżdżę). Czy
    jest jakiś limit czasowy do kiedy powinienem to zrobić? Taki zarejestrowany
    wcześniej w Polsce powinienem przerejestrować do 30 dni, a jak w wypadku
    takiego sprowadzonego? Ubezpieczenie od dnia rejestracji, ale już po
    rejestracji.
    Czy na taki sprowadzony też dostaję najpierw próbne tablice?
    Podpowiedzcie proszę, bo do tej pory rejestrowałem tylko krajowe pojazdy.
    Trafiłem na fajny motor w zimowej cenie, ale nie ma sensu targać go po
    lodzie na przegląd (a potem co roku o tej samej porze), tym bardziej nie ma
    sensu opłacanie OC po to, żeby przez kilka miesięcy stał w garażu.

    --
    Yogi(n)

  • 2. Data: 2011-11-08 21:09:15
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-11-08, Yogi(n) <Y...@t...pl> wrote:

> [...]
    > wcześniej w Polsce powinienem przerejestrować do 30 dni, a jak w wypadku
    > takiego sprowadzonego? Ubezpieczenie od dnia rejestracji, ale już po

    Raczej nie. Przeciez handlarze ciagna pojazdy i one stoja miesiacami bez
    kupca wiec raczej nie ma problemu

> [...]
    > lodzie na przegląd (a potem co roku o tej samej porze), tym bardziej nie ma
    > sensu opłacanie OC po to, żeby przez kilka miesięcy stał w garażu.

    Za nie zrobienie przegladu nie ma sankcji o ile nie jezdzisz. Mozesz nie
    robic przegladu 2 lata jak nie jezdzisz i nic sie nie stanie. Ale OC
    owszem trzeba placic, wiec faktycznie bezsens.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 3. Data: 2011-11-08 21:10:44
    Od: Songoku <"songoku_xxx(Songoku)"@wp.pl>

> [...]
    > targać go po lodzie na przegląd (a potem co roku o tej samej porze), tym
    > bardziej nie ma sensu opłacanie OC po to, żeby przez kilka miesięcy stał

    1. Czy na pweno VAT zapłacony? Ja jak sprowadzam do prywatnego użytku i
    nie na handel to muszę zgłosić się do US i złożyć "Wniosek o wydanie
    zaświadczenia potwierdzającego brak obowiązku uiszczenia podatku od
    towarów i usług z tytułu przywozu z innego państwa członkowskiego środka
    transportu" i wtedy dostaje "ZAŚWIADCZENIE POTWIERDZAJĄCE UISZCZENIE
    PODATKU OD TOWARÓW I USŁUG LUB BRAK OBOWIĄZKU UISZCZENIA PODATKU OD
    TOWARÓW I USŁUG Z TYTUŁU NABYCIA ŚRODKA TRANSPORTU".

    z polskiego na nasze -> składasz VAT 24 i dostajesz VAT 25 (decyzję) -
    koszt 160 PLN
    Jak handlarz opłacił to już nie musisz tego ogarniać AFAIK.
    2. IMO nie musisz rejestrować teraz. Jest obowiązek opłacenia należności
    celno-skarbowych w ciągu 30 dni od wwiezienia towaru na teren RP.
    Wskazywałaby również na to liczba sprzedawanych sprzętów nie
    zarejestrowanych a sprowadzonych jakiś czas temu...

    3. Tablic próbnych chyba już nie ma (nie wiem poprawcie mnie jeśli się
    mylę). Zawsze dostaję docelowe tablice i "miękki" dowód.

    4. Ubezpieczasz dopiero jak zarejestrujesz,

    --
    _______
    Songoku

  • 4. Data: 2011-11-08 21:26:03
    Od: "Yogi\(n\)" <Y...@t...pl>

    Użytkownik "AZ" napisał w wiadomości grup

    > Za nie zrobienie przegladu nie ma sankcji o ile nie jezdzisz. Mozesz nie
    > robic przegladu 2 lata jak nie jezdzisz i nic sie nie stanie. Ale OC
    > owszem trzeba placic, wiec faktycznie bezsens.

    Ale nie ma chyba obowiązku (ani możliwości) opłacenia OC przed
    zarejestrowaniem?

    --
    Yogi(n)

  • 5. Data: 2011-11-08 21:28:48
    Od: "Yogi\(n\)" <Y...@t...pl>

    Użytkownik "Songoku" napisał w wiadomości grup

    > 1. Czy na pweno VAT zapłacony? Ja jak sprowadzam do prywatnego użytku i

    Tego nie wiem, ale obejrzę dokumenty przed dokonaniem wpłaty.

    > 2. IMO nie musisz rejestrować teraz. Jest obowiązek opłacenia należności

    Twierdzi, że oclony i opłacony, tylko dokumenty nieprzetłumaczone.

    > 3. Tablic próbnych chyba już nie ma (nie wiem poprawcie mnie jeśli się
    > mylę). Zawsze dostaję docelowe tablice i "miękki" dowód.

    Możliwe, że już nie ma, dowiem się w wydz. komunikacji.

    > 4. Ubezpieczasz dopiero jak zarejestrujesz,

    No i to miałoby sens.

    --
    Yogi(n)

  • 6. Data: 2011-11-08 21:55:05
    Od: Songoku <"songoku_xxx(Songoku)"@wp.pl>

    > Tego nie wiem, ale obejrzę dokumenty przed dokonaniem wpłaty.

    Są 2 wersje:
    - VAT opłacony
    - zaświadczenie o braku obowiązku płatności VATu

    Sprawdź.

    --
    _______
    Songoku

  • 7. Data: 2011-11-08 22:05:05
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2011-11-08 21:10, Yogi(n) pisze:

> [...]
    > Wiozę motor do stacji diagnostycznej, dokonuję przeglądu.
    > Z kompletem dokumentów do wydziału komunikacji.

    Brakuje Ci tylko zaswiadczenia iz sprzedajacy prowadzi dzialalnosc
    gospodarcza. Po za tym bedziesz mial wszystko. Oczywiscie rozumiem ze
    dostajesz amerykanski Title ?

    > Pytanie: ponieważ motor został oclony i VAT tudzież cło zostały
    > zapłacone, czy mogę na przegląd a potem do wydziału komunikacji zgłosić
    > się dopiero na wiosnę?

    tak

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

  • 8. Data: 2011-11-08 22:06:43
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2011-11-08 22:10, Songoku pisze:

> [...]
    > koszt 160 PLN
    > Jak handlarz opłacił to już nie musisz tego ogarniać AFAIK.

    He ? Jaki kraj czlonkowski ?? USA jest w Unii ? Od kiedy ?

  • 9. Data: 2011-11-09 06:03:58
    Od: Songoku <"songoku_xxx(Songoku)"@wp.pl>

    W dniu 2011-11-08 23:06, Kuczu pisze:

    > He ? Jaki kraj czlonkowski ?? USA jest w Unii ? Od kiedy ?

    No co ja Ci poradzę, że tak to się nazywa... trenowałem to już kilka
    razy (6 dokładnie) i tak to jest. Oczywiście mówię o sytuacji prywatnego
    importu. Generalnie VAT musisz zapłacić, jeśli sprowadzasz do użytku
    zarobkowego lub towar jest nowy.
    --
    _______
    Songoku

  • 10. Data: 2011-11-09 07:18:34
    Od: Small <d...@w...argo.pl>

    W dniu 08-11-2011 22:55, Songoku pisze:

    > Są 2 wersje:
    > - VAT opłacony
    > - zaświadczenie o braku obowiązku płatności VATu
    >
    > Sprawdź.

    Chłopak pisze ze z USA, a wiec cło i vat trzeba zapłacić!!!
    Inaczej by było z UE, gdzie albo Vat już opłacony i wtedy zwolnienie z
    VAT dostaje się z Urzędu Skarbowego, albo nie opłacony (przy sprzedaży
    na fakturę bez vat) i Vat uiszczamy w skarbówce.

    Small
    GSX750F