    From: "Yogi\(n\)" <Y...@t...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Rejestracja motocykla przywiezionego z zagranicy
    Date: Tue, 8 Nov 2011 21:10:25 +0100

    Czy ktoś mi podpowie czy prawidłowo ogarniam proces rejestracji w
    następującej sytuacji:
    Kupuję motor od handlarza, który przywiózł go z USA, dostaję od niego
    fakturę i dowód dokonania odprawy celnej i uiszczenia cła oraz VAT (czy coś
    jeszcze powinienem dostać?).
    Idę z tymi dokumentami do tłumacza przysięgłego, on tłumaczy.
    Wiozę motor do stacji diagnostycznej, dokonuję przeglądu.
    Z kompletem dokumentów do wydziału komunikacji.

    Pytanie: ponieważ motor został oclony i VAT tudzież cło zostały zapłacone,
    czy mogę na przegląd a potem do wydziału komunikacji zgłosić się dopiero na
    wiosnę? (Do czasu rejestracji i ubezpieczenia oczywiście nie jeżdżę). Czy
    jest jakiś limit czasowy do kiedy powinienem to zrobić? Taki zarejestrowany
    wcześniej w Polsce powinienem przerejestrować do 30 dni, a jak w wypadku
    takiego sprowadzonego? Ubezpieczenie od dnia rejestracji, ale już po
    rejestracji.
    Czy na taki sprowadzony też dostaję najpierw próbne tablice?
    Podpowiedzcie proszę, bo do tej pory rejestrowałem tylko krajowe pojazdy.
    Trafiłem na fajny motor w zimowej cenie, ale nie ma sensu targać go po
    lodzie na przegląd (a potem co roku o tej samej porze), tym bardziej nie ma
    sensu opłacanie OC po to, żeby przez kilka miesięcy stał w garażu.

    --
    Yogi(n)