  • 21. Data: 2012-06-10 23:51:47
    Temat: Re: Regulator prądu do starego motoroweru - jakiś pomysł ?
    Od: Jacot <jacot@bez_riders.pl>

    Sir Piernik <s...@g...pl> wrote:

    >Moc alternatorka przeciez nie zalezy od uzwojenia a od strumienia
    >magnetycznego. Wieksza moc uzyskal bys zmieniajac magnesy np na
    >neodymowe (za cholere nie mam pomyslu jak to fizycznie wykonac).

    Prawda to niewatpliwa, acz z tymi alternatorami w Charcie cos bylo na
    rzeczy, moze byc, ze konstruktor cos pomylil w obliczeniach, bo to
    nowa konstrukcja, moze niedokladnie skopiowana;)
    Bo z kolei dynamko z Simsona SR1 doczekalo starosci i upadku DDRowa -
    zmieniano tylko sukcesywnie parametry cewek, od pierwotnych 15W az do
    35W w reflektorze, znaczy w tej starej formie drzemaly rezerwy;)

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 22. Data: 2012-06-11 00:20:00
    Od: Sir Piernik <s...@g...pl>

    Jacot pisze:
    ...>8
    > Prawda to niewatpliwa, acz z tymi alternatorami w Charcie cos bylo na
    > rzeczy, moze byc, ze konstruktor cos pomylil w obliczeniach, bo to
    > nowa konstrukcja, moze niedokladnie skopiowana;)

    Jako "ciezko doswiadczony inzynier" w zyciu bym tego nie usilowal liczyc.
    Jeszcze mi sie nie zdarzylo by obliczenia z magnesami trwalymi
    jakkolwiek przypominaly rzeczywistosc :)

    > Bo z kolei dynamko z Simsona SR1 doczekalo starosci i upadku DDRowa -
    > zmieniano tylko sukcesywnie parametry cewek, od pierwotnych 15W az do
    > 35W w reflektorze, znaczy w tej starej formie drzemaly rezerwy;)

    IMO albo zastosowali inny, mocniejszy typ magnesow albo znacznie
    zmniejszyli szczeline powietrzna!
    Zreszta, Jacek, wpadne przy najblizszej okazji to rozwiazemy problem ;)

    Pozdrawiam z Kosowa (nasi tu sa, w mundurkach!!)
    Sir Piernik
    Betvelwe

  • 23. Data: 2012-06-11 22:18:56
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Fri, 8 Jun 2012 21:20:20 +0200 "Hinek" <h...@t...pl> napisał:

> [...]

    Następny co pisze z aioe i muszę w guglach jego postów szukać...

    Wybacz, ale jako 30-letnia młodzież, nie przepadam za filmami z Dymszą
    itp. Z tamtych czasów to ja tylko Patsy Cline i Andrews Sisters uważam
    (i podobne (muzyczne raczej) klimaty). :-) Jeżeli chodzi o filmy to
    raczej z lat '70-'80 wolę.

    >Stary już pewnie jesteś :)
    >Były różne reformy w szkolnictwie!

    :-)

  • 24. Data: 2012-06-11 22:24:48
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Fri, 08 Jun 2012 20:28:42 +0200 Sir Piernik <s...@g...pl>
    napisał:

    >Moc alternatorka przeciez nie zalezy od uzwojenia a od strumienia
    >magnetycznego. Wieksza moc uzyskal bys zmieniajac magnesy np na
    >neodymowe (za cholere nie mam pomyslu jak to fizycznie wykonac).

    No racja, trochę źle się wyraziłem - napięcie w ogóle jest zbyt niskie
    (przy małych i średnich obrotach silnika) żeby żarówki należycie
    świeciły. Doładowywanie akumulatora też się nie udaje. Przewiniemy -
    zobaczymy. Faktycznie wygląda to na błąd obliczeniowy projektanta
    maszynki. Mam wrażenie że operacja może się udać.

  • 25. Data: 2012-06-12 01:31:38
    Od: Jacot <jacot@bez_riders.pl>

    Sir Piernik <s...@g...pl> wrote:

    >Jako "ciezko doswiadczony inzynier" w zyciu bym tego nie usilowal liczyc.
    >Jeszcze mi sie nie zdarzylo by obliczenia z magnesami trwalymi
    >jakkolwiek przypominaly rzeczywistosc :)

    Nie smialem sugerowac takiej ewentualnosci;)

    >Zreszta, Jacek, wpadne przy najblizszej okazji to rozwiazemy problem ;)

    Ot i wlasnie, przypomnialo mi sie, jak minimum z 10 lat temu
    rozstrzasalismy problem junaczej pradnicy;) Lata prob i doswiadczen
    braci junakowej dowiodly w miedzyczasie, ze mowiles cala prawde, z tej
    pradnicy wiele sie nie wyciagnelo mimo wszelkich wysilkow - nie tyle,
    zeby bylo warto.
    Za to jest juz trzecia wersja alternatora na neodymach, "poprawiona i
    uzupelniona;)

    >Pozdrawiam z Kosowa (nasi tu sa, w mundurkach!!)

    Rany, gdzie Cie zas nosi?;)

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 26. Data: 2012-06-13 12:45:52
    Od: Jacot <jacot@bez_riders.pl>

    __Maciek <i...@c...org> wrote:

    >Wybacz, ale jako 30-letnia młodzież, nie przepadam za filmami z Dymszą

    Lubic sie nie musi, znac wypada;)
    Skoro juz przywolalem Dymsze na swiadka, wspomne jeszcze o innym
    aspekcie tych filmow, dajacym sie powiazac z motocyklizmem
    wspolczesnym: w wiekszosci z nich pojawia sie postac jakiejs kucharki
    lub sluzacej, ktora udaje "pania" i m.in. wybitnie naduzywa
    wyszukanych slow w rodzaju "ach wszak" lub brzmiacych 'z francuska',
    co w jej mniemaniu jest cecha charakterystyczna "panskosci";)
    I to mi sie wlasnie nieodlacznie kojarzy z tymi kolegami, ktorzy
    usilowali forsowac swego czasu uzywanie wylacznie slowa "motocykl"
    jako jedynie slusznego;)

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10