  • 21. Data: 2018-03-25 18:58:53
    Temat: Re: Regionalizacja obyczajów kierowców
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 24 Mar 2018 20:11:00 +0100, Marek S napisał(a):

    > Chciałbym poznać Wasze spostrzeżenia z podróży po kraju :-)

    Podhale lubi przesadzać z prędkością jazdy.

    Kraków jeździ raczej spokojnie. Wpuszczamy się, przepuszczamy pieszych.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 22. Data: 2018-03-25 19:22:23
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 25-03-2018 o 15:47, Marek S pisze:

    > Olać, ważne, że będzie to przepisem.

    > Mieszasz dwa wątki albo ja nie zrozumiałem co t-1 miał na myśli. Zjazd z
    > autostrady nie jest zanikającym pasem lub jakąkolwiek inną wersją. To
    > jest pas "pojawiający się" przecież, dodatkowy. Zadałem pytanie w jaki
    > sposób pojawienie się tego dodatkowego pasa dla zjeżdżających powoduje
    > korkowanie się autostrad w tych miejscach.

    Mam taki przypadek 500 m od domu, więc Ci opowiem co mówią tirowcy.
    Oni wleką się swoim tempem 80 km/h prawym pasem.
    Więc ci co chcą zjechać w prawo w nowy pas, tną do końca pasem lewym, a
    potem wbijają się na prawy.
    Tirowiec jest tak przestraszony faktem że musi nacisnąć przycisk na
    tempomacie i zrobić miejsce że zwalnia.
    A za nim zwalniają wszyscy kolejni.
    Wskutek tego lewy pas również zaczyna jechać wolniej i skręcający
    wbijają się jeszcze bliżej przed tira na prawym (bo prędkość mniejsza,
    więc liczą że tamten zahamuje).
    I prędkość jeszcze bardziej spada...

  • 23. Data: 2018-03-25 19:40:36
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > A'propos. Przypomniała mi się jeszcze jedna charakterystyczna rzecz dla
    > "mojego" regionu. Praktycznie zawsze jest tak samo. Mamy odcinkowy
    > pomiar prędkości na drodze Reda -> Władysławowo. Vmax=60km/h. Przed
    > bramką wjazdową praktycznie zawsze "miejscowi" zwalniają do 40-50km/h.
    > Dokładnie to samo dzieje się tuż przed bramką wyjazdową. :-D Obie są na
    > prostym odcinku, nie ma żadnych spowalniaczy a jedna z nich podwyższa
    > nawet dopuszczalną prędkość więc brak racjonalnych podstaw do takiego
    > zachowania - a jednak się to dzieje :-D

    Często przejeżdżałem przez takie odcinki na DK8 między Płońskiem a
    Glinojeckiem - wielu kierowców mocno dawało po heblach na końcu tych
    odcinków. A jeszcze wkurzają mnie amatorzy jechania na wszelki wypadek
    10-15 km/h poniżej ograniczenia tam, gdzie są zainstalowane zwykłe
    radary. Kiedyś, kiedy radarów było jeszcze dużo, pamiętam był nawet apel
    policji, żeby nie jeździć za wolno, ponieważ powstawały z tego powodu korki.

  • 24. Data: 2018-03-25 20:20:18
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.03.2018 o 16:17, Marek S pisze:

    > Nagraj taką kamerką i wrzuć na YT - będziesz sławny :-D
    Taa. A potem ta sława dotrze do mojej żony i będę się tlumaczył czemu
    laski nagrywam. "kochanie, wrzuciłem ją na youtube bo kolega pytał" :P

    Shrek

  • 25. Data: 2018-03-25 20:21:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.03.2018 o 15:45, laisar pisze:

    > Na poważnie?

    Emotka widział?

  • 26. Data: 2018-03-25 20:52:52
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2018-03-24 20:11, Marek S wrote:
    > Chciałbym poznać Wasze spostrzeżenia z podróży po kraju :-)

    jak sie przeprowadzilem do opolskiego to zwrocilem uwage na dwie rzeczy
    - pierwsza moze jest czysto subiektywna bo wynika z mojego przeniesienia
    w nowe srodowisko ktorego nie znalem wiec bardziej zwracalem uwage na
    znak sygnal ;) - zdecydowana wiekszosc kierowcow w ruchu miejskim
    najpierw hamuje a dopiero po osiagnieciu odpowiedniej predkosci wrzuca
    kierunkowskaz i wykonuje skret

    druga to masa weekendowych niemcow - zwlaszcza w okolicy swiat,
    przyjezdzaja na pare dni w roku, maja kase wiec polskie mandaty i punkty
    im nie straszne - jak ktos zapierdala powzej zdrowego rozsadku albo
    parkuje na pasach czy skrzyzowaniu to prawie na bank ma niemieckie blachy

  • 27. Data: 2018-03-25 21:16:10
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 25 Mar 2018 18:58:53 +0200, Maciek

    > Kraków jeździ raczej spokojnie. Wpuszczamy się, przepuszczamy pieszych.

    No to chyba tylko swoich, bo za każdym razem jak jadę na południe to cyrki
    takie odprawiają lokalsi, że strach się bać.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 28. Data: 2018-03-26 08:38:54
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 25 Mar 2018 21:16:10 +0200, Myjk napisał(a):

    > No to chyba tylko swoich, bo za każdym razem jak jadę na południe to cyrki
    > takie odprawiają lokalsi, że strach się bać.

    Może wina jest po stronie twoich oczekiwań?

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 29. Data: 2018-03-26 12:12:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 24-03-2018 o 20:11, Marek S pisze:

    >Tak.
    >Np. a Śląsku większość zamiast mózgu używa ograniczeń prędkości do
    >myślenia.
    >Nie wiem czy to nie pozostałości z zaborów - u Niemców też rozkaz
    >zawsze był ważniejszy od mózgu.

    Czyli w Poznaniu tak samo ?

    J.

  • 30. Data: 2018-03-26 12:30:26
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 26 Mar 2018 08:38:54 +0200, Maciek

    > Może wina jest po stronie twoich oczekiwań?

    Moje oczekiwania są takie, żeby spokojnie przejechać z miejsca na miejsce
    bez odwalania cyrków.

    --
    Pozdor
    Myjk