-
121. Data: 2013-07-20 08:29:55
Temat: Re: Realny koszt 100km
Od: ddddddd <b...@e...com>
W dniu 2013-07-19 22:37, Cavallino pisze:
>> to możliwe, patrzyłem tylko na ceed'a bo stwierdziłem że będzie tańszy.
>> Nie zmienia to więc faktu, że za samochód z sensowną mocą trzeba dać
>> 90.000zł,
>
> No nie wiem, dla mnie nawet 120 konny diesel wystarcza dla dupowozu.
> Hot-hatcha i tak z tego nie będzie, więc różnica pomijalna czy 128 czy
> 140 w
> badziewnym tdi 2.0.
dla mnie wystarczał nawet 60-konny diesel, ale o wyprzedzaniu tam nie
było mowy. różnica między 110 a 140km jest spora, podobnie mój stary
złom mający wyjeżdżając z fabryki ok. 184KM jest odczuwalnie sporo
mocniejszy niż zczipowany na 160KM 2.0TDI. Po co płacić więcej za mniej? :)
--
Pozdrawiam
Lukasz
-
122. Data: 2013-07-20 10:18:08
Temat: Re: Realny koszt 100km
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "ddddddd" <b...@e...com> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ksdadm$gae$...@d...me...
> W dniu 2013-07-19 22:37, Cavallino pisze:
>>> to możliwe, patrzyłem tylko na ceed'a bo stwierdziłem że będzie tańszy.
>>> Nie zmienia to więc faktu, że za samochód z sensowną mocą trzeba dać
>>> 90.000zł,
>>
>> No nie wiem, dla mnie nawet 120 konny diesel wystarcza dla dupowozu.
>> Hot-hatcha i tak z tego nie będzie, więc różnica pomijalna czy 128 czy
>> 140 w
>> badziewnym tdi 2.0.
>
>
> dla mnie wystarczał nawet 60-konny diesel, ale o wyprzedzaniu tam nie było
> mowy. różnica między 110 a 140km jest spora
Niewątpliwie, ale skąd wytrzasnąłeś 110 KM akurat?
-
123. Data: 2013-07-20 15:25:16
Temat: Re: Realny koszt 100km
Od: ddddddd <b...@e...com>
W dniu 2013-07-20 10:18, Cavallino pisze:
>
>> dla mnie wystarczał nawet 60-konny diesel, ale o wyprzedzaniu tam nie
>> było
>> mowy. różnica między 110 a 140km jest spora
>
> Niewątpliwie, ale skąd wytrzasnąłeś 110 KM akurat?
bo 110KM dieslem akurat jeździłem, a 128KM nie- dlatego nie napiszę
jakie mam odczucia w porównaniu tych dwóch silników. Nie zmienia to
faktu, że jeśli mam wybierać pomiędzy 128KM, 140KM (nawet zrobione na
160KM) i 180KM autem do jazdy na co dzień (nie do dojazdów 20km do
pracy) to wybiorę ten trzeci, rocznik nie gra roli. Jedyny minus to brak
możliwości wykupienia AC na starocia, ale zawsze to do wydania masz
20.000 na kolejny, a nie 90.000zł, z resztą jak na razie nie miałem
wypadku ze swojej winy więc w porównaniu do twoich zakupów pewnie sporo
zaoszczędziłem, wystarczy na kolejne takie same auto jak mam :)
--
Pozdrawiam
Lukasz
-
124. Data: 2013-07-20 20:30:11
Temat: Re: Realny koszt 100km
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "ddddddd" <b...@e...com> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:kse2oh$nks$...@d...me...
> W dniu 2013-07-20 10:18, Cavallino pisze:
>>
>>> dla mnie wystarczał nawet 60-konny diesel, ale o wyprzedzaniu tam nie
>>> było
>>> mowy. różnica między 110 a 140km jest spora
>>
>> Niewątpliwie, ale skąd wytrzasnąłeś 110 KM akurat?
>
> bo 110KM dieslem akurat jeździłem, a 128KM nie- dlatego nie napiszę jakie
> mam odczucia w porównaniu tych dwóch silników. Nie zmienia to faktu, że
> jeśli mam wybierać pomiędzy 128KM, 140KM (nawet zrobione na 160KM) i 180KM
> autem do jazdy na co dzień (nie do dojazdów 20km do pracy) to wybiorę ten
> trzeci, rocznik nie gra roli.
A ja dokładnie odwrotnie, jeśli samochód spełnia minimalne wymaganie - a
spełni je każdy z nich, to moc silnika nie jest kluczowym elementem przy
wyborze auta, w przeciwieństwie do rocznika czy posiadania gwarancji.
-
125. Data: 2013-07-20 20:53:08
Temat: Re: Realny koszt 100km
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sat, 20 Jul 2013 20:30:11 +0200, Cavallino napisał(a):
> Użytkownik "ddddddd" <b...@e...com> napisał w wiadomości grup
>> bo 110KM dieslem akurat jeździłem, a 128KM nie- dlatego nie napiszę jakie
>> mam odczucia w porównaniu tych dwóch silników. Nie zmienia to faktu, że
>> jeśli mam wybierać pomiędzy 128KM, 140KM (nawet zrobione na 160KM) i 180KM
>> autem do jazdy na co dzień (nie do dojazdów 20km do pracy) to wybiorę ten
>> trzeci, rocznik nie gra roli.
>
> A ja dokładnie odwrotnie, jeśli samochód spełnia minimalne wymaganie - a
> spełni je każdy z nich, to moc silnika nie jest kluczowym elementem przy
> wyborze auta, w przeciwieństwie do rocznika czy posiadania gwarancji.
I kto to pisze - ktos kto goni na drodze i ma ochote spychac
wolniejszych z lewego pasa :-)
A nawet jak mial Punto, to najmocniejsze.
J.
-
126. Data: 2013-07-20 21:00:53
Temat: Re: Realny koszt 100km
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:1...@4...n
et...
> Dnia Sat, 20 Jul 2013 20:30:11 +0200, Cavallino napisał(a):
>> Użytkownik "ddddddd" <b...@e...com> napisał w wiadomości grup
>>> bo 110KM dieslem akurat jeździłem, a 128KM nie- dlatego nie napiszę
>>> jakie
>>> mam odczucia w porównaniu tych dwóch silników. Nie zmienia to faktu, że
>>> jeśli mam wybierać pomiędzy 128KM, 140KM (nawet zrobione na 160KM) i
>>> 180KM
>>> autem do jazdy na co dzień (nie do dojazdów 20km do pracy) to wybiorę
>>> ten
>>> trzeci, rocznik nie gra roli.
>>
>> A ja dokładnie odwrotnie, jeśli samochód spełnia minimalne wymaganie - a
>> spełni je każdy z nich, to moc silnika nie jest kluczowym elementem przy
>> wyborze auta, w przeciwieństwie do rocznika czy posiadania gwarancji.
>
> I kto to pisze - ktos kto goni na drodze
Kto kogo goni?
Do normalnej jazdy wystarcza każdy z tych silników, jeśli auto nie za duże -
dlatego krowy z klasy D czy E są mi całkowicie zbędne.
>i ma ochote spychac
> wolniejszych z lewego pasa :-)
Spychać?
Coś Ci się pozajączkowało - oni sami mają zjeżdżać na prawy, nikt nie
powinien musieć kogokolwiek spychać.
> A nawet jak mial Punto, to najmocniejsze.
Nie tylko, miałem również 55 konne i 60 konne.
-
127. Data: 2013-07-21 15:07:32
Temat: Re: Realny koszt 100km
Od: ddddddd <b...@e...com>
W dniu 2013-07-20 20:30, Cavallino pisze:
>> bo 110KM dieslem akurat jeździłem, a 128KM nie- dlatego nie napiszę
>> jakie mam odczucia w porównaniu tych dwóch silników. Nie zmienia to
>> faktu, że jeśli mam wybierać pomiędzy 128KM, 140KM (nawet zrobione na
>> 160KM) i 180KM autem do jazdy na co dzień (nie do dojazdów 20km do
>> pracy) to wybiorę ten trzeci, rocznik nie gra roli.
>
> A ja dokładnie odwrotnie, jeśli samochód spełnia minimalne wymaganie - a
> spełni je każdy z nich, to moc silnika nie jest kluczowym elementem przy
> wyborze auta, w przeciwieństwie do rocznika czy posiadania gwarancji.
i uważasz że każdemu muszą wystarczać twoje minimalne wymagania i nikt
nie może mieć innych, więc stare auta są "be" a nowe "cacy".
Ja przy wyborze auta najpierw wybieram silnik, dopiero później 'budę' w
jaką będzie upakowany. Niestety jeśli chcemy przekroczyć jakieś 150 koni
w dieslu wybór staje się naprawdę mały.
Prawda jest taka, że każdy ma inne wymagania, znam takich co to kolejne
auto bez klimy kupują (co mnie nie dziwi, bo dopóki nie miałem klimy to
nie była ona na liście niezbędnego wyposażenia). Ja chcę mieć wygodne
auto i spełnia to auto nowe kosztujące grubo ponad 100.000zł - więc mnie
na nie nie stać. Za to mogę kupić jego odpowiednik za 10.000zł, drugie
10.000 włożyć w remont i mieć lepsze auto niż kilkukrotnie droższe nowe,
cieszyć się wygodnym fotelem, zawieszeniem, tempomatem, dobrym
przyspieszeniem, czy też ogrzewaniem postojowym...
Nie wyobrażam sobie dopłacić do auta 50.000zł żeby końcowo mieć coś
gorszego, co w razie czego w ramach tych 50.000zł mi naprawią...
--
Pozdrawiam
Lukasz
-
128. Data: 2013-07-21 18:14:35
Temat: Re: Realny koszt 100km
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "ddddddd" <b...@e...com> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ksgm36$vpg$...@d...me...
> W dniu 2013-07-20 20:30, Cavallino pisze:
>>> bo 110KM dieslem akurat jeździłem, a 128KM nie- dlatego nie napiszę
>>> jakie mam odczucia w porównaniu tych dwóch silników. Nie zmienia to
>>> faktu, że jeśli mam wybierać pomiędzy 128KM, 140KM (nawet zrobione na
>>> 160KM) i 180KM autem do jazdy na co dzień (nie do dojazdów 20km do
>>> pracy) to wybiorę ten trzeci, rocznik nie gra roli.
>>
>> A ja dokładnie odwrotnie, jeśli samochód spełnia minimalne wymaganie - a
>> spełni je każdy z nich, to moc silnika nie jest kluczowym elementem przy
>> wyborze auta, w przeciwieństwie do rocznika czy posiadania gwarancji.
>
> i uważasz że każdemu muszą wystarczać twoje minimalne wymagania i nikt nie
> może mieć innych, więc stare auta są "be" a nowe "cacy".
Wręcz przeciwnie, każdy sobie może lubić co chce.
Sam lubię stare auta, mam nawet 25 letniego youngtimera, tyle że to takie
hobby, a nie poważny środek transportu.
To samo zresztą dotyczy 25 letnich pociągów z PKP. ;-)
-
129. Data: 2013-07-22 12:56:25
Temat: Re: Realny koszt 100km
Od: anacron <a...@a...pl>
W dniu 19.07.2013 22:37, Cavallino pisze:
> 100 a nie 109.
> Nowy Ceed 1.4 ma 100 KM.
Mój miał 109KM (podawałem w nawiasie 2008)
--
Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza
-
130. Data: 2013-07-22 15:11:56
Temat: Re: Realny koszt 100km
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello anacron,
Monday, July 22, 2013, 12:56:25 PM, you wrote:
>> 100 a nie 109.
>> Nowy Ceed 1.4 ma 100 KM.
> Mój miał 109KM (podawałem w nawiasie 2008)
Miałem okazję się przejechać - krowiaste strasznie to było. Potem
wziąłem sprzedawcę do Lanosa i musiał przyznać, że Lanos był
zdecydowanie dynamiczniejszy.
Mam wrażenie, ze silniczek 1.4 został za bardzo zduszony Euro 4 już w
wersji 109KM :( Jak źle musi być w wersji 100KM - nie chce nawet
myśleć. Ceed to za ciężkie auto dla takiego maleństwa.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)