  • 111. Data: 2013-07-18 20:45:37
    Temat: Re: Realny koszt 100km
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:ks9coj$bec$...@n...task.gda.pl...

    > Stosunek mocy do masy? :) (np.)

    Nie trafiłeś.
    Różnica masy 1184 vs 1310, czyli tylko 10%, przy mocy mniejszej o 15%.
    Czyli również stosunek mocy do masy w benzyniaku jest gorszy.
    Kombinuj dalej.

  • 112. Data: 2013-07-18 20:55:54
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 18.07.2013 20:45, Cavallino pisze:

> [...]
    > Różnica masy 1184 vs 1310, czyli tylko 10%, przy mocy mniejszej o 15%.
    > Czyli również stosunek mocy do masy w benzyniaku jest gorszy.

    1310/1184 = 1,106418919
    115/109 = 1,055045872

    5% więcej mocy, 10% cięższy.

    115/1310=0,08778626
    109/1184=0,092060811

    --
    Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza

  • 113. Data: 2013-07-19 08:03:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 18 Jul 2013 15:13:51 +0200, Michoo napisał(a):

    > Samochód zastępczy do tygodnia czasu podstawiony w 2 godziny nie starczy?

    Anacron sugerowal "a jak dbasz o auto na co dzień, to ryzyko
    wystąpienia poważnej usterki jest znikome."

    J.

  • 114. Data: 2013-07-19 09:52:55
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 18.07.2013 o 14:56 anacron <a...@a...pl> pisze:

    > Idąc twoim tokiem rozumowania, kupię sobie camping, powiedzmy za 100 000
    > PLN. Pojadę nim raz w roku w góry i wrócę. W międzyczasie zapłaciłem OC
    > i AC. Ile kosztował wyjazd w góry? Koszt paliwa, czy jednak koszt
    > paliwa, ubezpieczenia i koszt zakupu?

    Bardzo dobry przykład.
    Pojechałeś raz i wróciłeś. Obliczyłeś koszt przejechania kilometra (z
    uwzględnieniem ubezpieczeń i kosztów zakupu). Chciałbyś jeszcze raz w tym
    samym roku pojechać w to samo miejsce. Bierzesz wyliczony wcześniej koszt
    kilometra i Ci wychodzi, że następny wyjazd kosztował by ponad 100 000 :)

    --
    SW3
    ----

  • 115. Data: 2013-07-19 12:00:29
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail s...@p...fm.invalid napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

> [...]
    > tym samym roku pojechać w to samo miejsce. Bierzesz wyliczony
    > wcześniej koszt kilometra i Ci wychodzi, że następny wyjazd kosztował

    Ale wiesz, ze trzeba liczyc post factum?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nie pożądaj żony bliźniego swego nadaremnie"

  • 116. Data: 2013-07-19 14:46:19
    Od: Marcin Kiciński <m...@g...com>

    W dniu piątek, 19 lipca 2013 12:00:29 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:

    > Ale wiesz, ze trzeba liczyc post factum?

    Zależy w jakim celu. Jeżeli chcę wiedzieć o ile kolejny wyjazd w góry odchudzi mój
    portfel, to właśnie potrzebne będą jedynie koszty paliwa z poprzedniego wyjazdu.
    Jeżeli potrzebuję wiedzieć ile ogólnie kosztuje jeden kilometr przejechany moim
    pięknym nowym autem, to policzę całość kosztów po powrocie z wycieczki i będę się
    cieszył, że jest coraz taniej ;)

    Pozdrawiam
    MK

  • 117. Data: 2013-07-19 15:53:48
    Od: ddddddd <b...@e...com>

    W dniu 2013-07-16 23:12, Cavallino pisze:

    > Jest 2.0 crdi 150 konny.
    > Sportage z tym silnikiem i napędem 4x4 kosztuje bodajże 93 000.

    to możliwe, patrzyłem tylko na ceed'a bo stwierdziłem że będzie tańszy.
    Nie zmienia to więc faktu, że za samochód z sensowną mocą trzeba dać
    90.000zł, a pewnie z sensownym wyposażeniem i pozostałymi obowiązkowymi
    dodatkami (akurat przy aucie za 100.000zł nie wyobrażam sobie nie
    wykupić AC) już w okolicach 100.000zł.

    Lukasz

  • 118. Data: 2013-07-19 17:00:29
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail m...@g...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > kosztuje jeden kilometr przejechany moim pięknym nowym autem, to
    > policzę całość kosztów po powrocie z wycieczki i będę się cieszył, że

    Nic dodać, nic ując. Cel wyliczeń jest bardzo ważny.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jacoj: ...istnieją na świecie ludzie, którzy

  • 119. Data: 2013-07-19 22:37:07
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "ddddddd" <b...@e...com> napisał w wiadomości grup

    > to możliwe, patrzyłem tylko na ceed'a bo stwierdziłem że będzie tańszy.
    > Nie zmienia to więc faktu, że za samochód z sensowną mocą trzeba dać
    > 90.000zł,

    No nie wiem, dla mnie nawet 120 konny diesel wystarcza dla dupowozu.
    Hot-hatcha i tak z tego nie będzie, więc różnica pomijalna czy 128 czy 140 w
    badziewnym tdi 2.0.

  • 120. Data: 2013-07-19 22:37:25
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup

    > 1310/1184 = 1,106418919
    > 115/109 = 1,055045872

    100 a nie 109.
    Nowy Ceed 1.4 ma 100 KM.
    Jeśli chcesz brać sobie inne modele pod uwagę, to poszukaj ich mas.