  • Data: 2011-11-09 08:43:36
    Temat: Re: zwierzęta leśne na drodze
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 08.11.2011 21:57, nalesnik pisze:

    > Chyba że jelonek bądź dzik postanowi wyskoczyć z obrośniętego krzakami
    > rowu przy drodze tuż przed autem, wtedy twoja teoria weźmie w łeb z
    > takim samym impetem jak dzik kasujący chłodnicę twojego
    > niezapierdalającego, zważającego na "przepisowe 50" auta, które
    > niezależnie od prędkości i tak w miejscu się nie zatrzyma.

    Tu się zgodzę, ale nie powiesz mi, że niższa prędkość nie zwiększa szans
    na uniknięcie lub choćby zmniejszenie szkód, hmm?

    > Ryzyko trafienia w zwierzę jest takie, jakiego masz (nie)farta. Już
    > ładnych kilka razy leśne parzystokopytne podniosły mi ciśnienie na
    > drodze, i raczej nie ma reguły na 100%-towe uniknięcie kolizji. Chyba że
    > zawzięcie chcesz bronić swojego, to tak, można turlać na jedynce całą
    > drogę przez las.

    Na jedynce to może przegięcie, chyba że jedziesz sobie na R1 lub czymś
    podobnym ;->

    Ale będę uparcie twierdził, że nie należy przekraczać zasięgu wzroku, bo
    inaczej jak nie na łosia, to na zepsutego TIRa trafisz (kiedyś jeden na
    skręcie w lewo z katowickiej się rozkraczył, boczne światłą nie działały
    i ktoś jadąc sobie "na pewniaka" prosto nie skończył najlepiej.