    From: Arek <a...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: zwierzęta leśne na drodze
    Date: Tue, 08 Nov 2011 14:39:58 +0100

    W dniu 2011-11-08 13:32, Andrzej Lawa pisze:

    > Niezbyt wierzę w sarny stojące sobie na środku drogi, w szczególności
    > tyłem do akurat nadjeżdżającego pojazdu ;)

    Zawsze się patrzy w kierunku nadjeżdżającego samochodu? Nigdy w drugą
    stronę bok itp.?

    > Niezbyt - naturalnym odruchem drapieżnika/padlinożercy jest odwracanie
    > się w kierunku nowego dźwięku na wypadek gdyby okazała się to
    > konkurencja do przekąski.

    Słuch zwierząt jest wyczulony na specjalne dźwięki. Samochód nie jest
    naturalnym zagrożeniem dla zwierząt leśnych. Dodatkowo, zwierzęta nie
    ogarniają takiej prędkości, więc samochód będący 100m dalej, nawet jak
    jest słyszalny nie jest jeszcze traktowany jako zagrożenie.

    > Nie wiem jak z grubszą zwierzyną, ale w przypadku drobniejszej
    > praktycznie zawsze widzę zwłoki na środku drogi lub blisko tego środka
    > _i_ brak śladów hamowania.

    LOL. A jakie ślady hamowania zostawia samochód z systemem ABS?

    > Dziwne, że zwłoki kotów, psów i zajęcy widują także na drogach przez
    > pola, bez ściany lasu.

    Jaki zasiąg mają prawidłowo ustawione światła mijania? Potem policz ile
    metrów przejeżdża w ciągu sekundy samochód jadący 90km/h. A potem
    przestań gadać głupoty.

    > Z lasu - nie. Z krzaków przy drodze - tak. O dziwo wystarczyło
    > nienerwowo przyhamować.

    I co się stało z tym zwierzęciem? Wyparowało?

    A.