  • Data: 2013-10-20 13:50:00
    Temat: Re: "zrób mi takie coś" a kwestie prawne
    Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu niedziela, 20 października 2013 13:00:42 UTC+2 użytkownik Grzegorz napisał:

    > sprzedawać wynajmować. W umowie najmu może być zapis że oplata jest
    >
    > pobierana co 10 lat. Od takiej umowy płaci się w US 8,5% podatku, można
    >
    > i na zasadach ogólnych płacić podatek. Ponieważ kasa z najmu nie jest w
    >
    > żaden sposób powiązana ze stosunkiem pracy to nie ma żadnych opłat do
    >
    > ZUSu.
    >

    > A ja Janka przed tym przestrzegam!
    >
    > Pomysł Twój a jego konsekwencje cudze.
    >

    > W wielu ustawach jest definicja działalności gospodarczej na potrzeby
    >
    > tych ustaw.
    >
    > W ustawie o podatkach dochodowych inna a w ustawie o VAT inna.

> [...]

    Ty o podatkach które są na przyzwoitym poziomie a ja o innych opłatach. ZUS jest
    tylko od pieniędzy jakie wynikają ze stosunku pracy. Z DG z bycia pracownikiem.
    Zarabianie pieniędzy to nie tylko i wylącznie praca. To zarabianie na akcjach,
    lokatach bankowych. W chodzi w to również najem. Można w sposób zorganizowany i
    ciągły wynajmować sto mieszkań ( nie dotyczy hoteli itp) i nie płacić ZUSu. Poszukaj
    w necie przepisów związanych z najmem. On raz jest działalnością gospodarczą a raz
    nie jest. Jest jak właściciel ruchomości albo nieruchomości ma oprócz czynszu udział
    w zyskach wynikających z najmu. Jak dostaje tylko umówiony czynsz bez względu na to
    czy najemca osiągnął stratę albo zysk to czynsz nie wynika ze stosunku pracy i nie
    podlega pod ZUS. Nie ma czegoś bardziej przekonującego czy coś jest prowadzone w
    sposób ciągły. To wynajęcie komuś mieszkania. I można sobie wybrać czy będzie się
    płaciło składkę do ZUSu. Można nie płacić. Kamieniczxnik nie musi mieć działalności
    gospodarczej żeby wynajmować mieszkania w kamienicy którą posiada.