    From: "ACMM-033" <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: zobaczcie jak ludzie sa naiwni
    Date: Thu, 29 May 2014 17:12:26 +0200

    Użytkownik "mr misio" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:lm58j8$f23$2@node2.news.atman.pl...

    > Ciekawe jest to, ze swego czasu to windows XP z apliakcajmi calkiem zwawo
    > smigal na 1GB.

    Aż 1 GB... na kompie, na którym teraz piszę, mam 384 MB i jakoś nie dusi się
    straszliwie, choć oczywiście, wiele naraz uruchomić nie mogę. Ale jedna
    wiadomość, jedna stronka, to się wyrabia. XP SP3.

    > A to jakby nie pisac - rozbudowany system desktopowy z wymagajacymi
    > aplikacjami.

    Na początku mój znajomy, znakomity admin w jednej z firm internetowych
    określał XP jak starą, rozdymaną kurwę, z powodu przebajerowania, przerostu
    formy nad treścią. Dziś nawet nie chciałbym spojrzeć na XP z SP mniejszym od
    dwójki.
    Ale... tenże stary XP, chyba bez SP jeszcze, udało mi się lat temu iks
    położyć i działał(!) na kompie Celeron 700 z 64MB RAM. Nawet dało się
    korzystać... Tak, wiem, że to mało, ale skoro klient zażyczył i zapłacił,
    dostał info, że to absolutnie za mało, jego cyrk, jego małpy... System
    postawiony, klient poinformowany o możliwych kłopotach...

    > Roznego rodzaju xubuntu zwawo smigaja na 515MB ramu.

    Na wirtualce? Bo tam można dopieszczać wielkość maszyny co do 1MB, jeśli nie
    bardziej... Nie 512? :))
    Ja na starym (innym niż ten) laptopie, tym razem moim, skutecznie położyłem
    Ubuntu 6.12 chyba, nie wiem, czy podszedłem do "siódemki", kompek miał 192
    RAM, 233 MHz P2, zahulało, zaśmigało, tylko uszkodzony (nie wiedziałem o tym
    instalując) dysk namącił nieco. Dziewiątki na 256 RAM nie udało mi się
    położyć, tak się kałapućkał, aż ulegał zakleszczeniu. Z ogromnym trudem
    weszło na 384, co rusz sypał błędami, choć maszyna sprawna - dusił się. A
    szóstka na połowie tego była płynna... i z połowę wolniejszym procem. Dziś
    bez wersji okrojonych, czy w jakiś sposób zmniejszanych, dedykowanych, na
    512 bym nie podchodził. Ubu dwunastka na lapie z 768 miała bardzo ciasno...

    --
    Spamerów i "pytaczy" informuję, iż bardzo narażają się na to, że ich
    adresy e-mail będą podawane harwesterom służącym do rozsyłania spamu.