  • Data: 2014-05-29 17:18:48
    Temat: Re: zobaczcie jak ludzie sa naiwni
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    ACMM-033 napisało:

    > Takowoż! Nawet ponoć cały maksymalnie możliwy program mieścił się na
    > ekranie (jako listing). ZTCP, rozszerzało się do 16kB, gdzieś dorwałem do
    > poczytania literaturę, nawet spora pozycja, opiewająca zastosowanie tego
    > malutkiego komputerka (bo toż przecież chyba 1/4 wielkości Spektruma)

    On był *większy* od Spektruma! Spektruma nigdy nie miałem, a ZX81, to
    i owszem. Szerokość miał chyba podobną, klawiatura o zbliżonym rozstawie.
    Ale ZX81 był w przybliżeniu kwadratowy, a Spectrum podłużny. Środek ZX81
    dość pustawy -- cztery układy scalone z szerokim DIL: procesor, ROM, RAM
    i specjalizowany układ do reszty. I jeszcze modulator TV jako osobna płytka
    w ekranie. Monitor dało się też podłączyć do wyjścia magnetofonowego (bez
    modulacji).

    > w technice pomiarowej... więc jak najbardziej zgodne z topikiem (p.m.e).
    > Nie powiem, skromne to było, nawet bardzo, ale jeśli spełniało należycie
    > swoją rolę, to bardzo dobrze. Tylko nie pamiętam, czy rozszerzenie było
    > "obowiązujące", czy dało się na jednym kilo to uciągnąć...?

    Można było zmienić ROM na EPROM z własnym programem i wpiąć się do złącza
    krawędziowego ze swoimi układami I/O. Rozszerzenie pamięci 16kB korzystało
    z tego samego złącza i było dość zawodne. Więc do przemysłówki, to raczej
    1K. Teoretycznie sporo da się na tym zrobić. I niektórzy chyba robili.

    --
    Jarek