  • Data: 2019-11-07 19:33:23
    Temat: Re: znów lemingi
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 07.11.2019 o 19:22, p...@g...com pisze:
    > Przepis, którego nie zauważają nasi eksperci brzmi następująco: § 47 ust. 4
    rozporządzenia w sprawie znaków i sygnałów drogowych - ,,Kierujący pojazdem
    zbliżający się do miejsca oznaczonego znakiem D-6, D-6a albo D-6b jest obowiązany
    zmniejszyć prędkość tak, aby nie narazić na niebezpieczeństwo pieszych lub
    rowerzystów znajdujących się w tych miejscach lub na nie wchodzących lub
    wjeżdżających"

    > I źródło
    >
    > https://www.prawodrogowe.pl/informacje/rozmowy/janus
    z-jokiel-nieznane-przepisy-dotyczace-przejscia-dla-p
    ieszych

    zauważają!!!!! JA na 100% i myślę że wszyscy inni dla których każdy
    wypadek na przejściu dla pieszych nie jest czarno biały, zero jedynkowy.
    mimo że to pieszy wchodzi na pas ruchu samochodów, to według Was, 100%
    winy ponosi kierowca, bo to on, i tu jest problem, bo wygląda że tylko
    on bierze za kolizję 2 obiektów odpowiedzialnośc. może mieszkacie na
    wsi, gdzie na 10km jest jedno przejście dla pieszych przed przedszkolem.
    ale jak pojedziecie do miasta, które niema obwodnicy, to przejście jest
    co kwartał, czyli mniej niż 100m. jeśli zawsze i wszędzie kierowca
    będzie skazywany, najlepiej bez sądu (tak to wygląda) to kierowcy będą
    jeździli 5km/h, co się przełoży na astronomiczne wydłużenie czasu
    dojazdu do pracy, dostaw do sklepów, ogólny lekki paraliż. i z nowu
    jeśli siedzicie teraz na ciepłym strychu w domu na granicy lasu - super.
    ale Wasze dzieci, wnuki, bliscy - korzystają z dróg i samochodów...
    które chcecie spowolnić do granic absurdu. potem będą jęki na temat
    niedostosowanych miast do tak dużego ruchu ulicznego. czy jest więc
    alternatywa? tak, pieszy się rozgląda przed wejściem na pasy. koszt,
    zero. ujma na honorze - zero. a jeśli się rozejrzał i widzi że kierowca
    mu niema zamiaru ustąpić, to kamerka w telefonie i donos. tyle i nic
    więcej nie gwarantuje mu prawo do pierwszeństwa. a media donosza że to
    prawo gwarantuje (skrót myślowy) nieśmiertelność.
    ToMasz