  • Data: 2019-11-07 21:12:53
    Temat: Re: znów lemingi
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    2019-11-07 o 20:44 +0100, ToMasz napisał:
    > CZy widzieliście że piesi się rozglądali czy weszli z marszu? Bo
    > gdyby tam ktoś jechał przepisowe 50km/h to byłyby 3 trupy.

    50 to jest maksymalna dopuszczalna prędkość, a nie "przepisowe tyle
    trzeba". Do tego zawsze należy dostosować prędkość w dół do warunków
    drogowych - i to przykładnie zrobiłeś.

    > jakby zwolnił - bo powinien przed przejsciem -do 30 byłyby dwa
    > połamania. co zrobić w tej sytuacji żeby na 100% nikogo nie
    > przejechać? zwolnić do 10km/h tak jak ja zrobiłem?

    Dokładnie tak. Ten film jest dowodem na to, że da się. Nie widzisz =
    zwalniasz, aż zaczniesz widzieć. Jak na autostradzie jest zamieć
    śnieżna to nikt na chama nie pruje "przepisowo" 140. W mieście jak się
    nie widzi bo słońce, cień, deszcz, cokolwiek - to samo.

    > drastyczne zmniejszenie prędkości = paraliż komunikacyjny

    Przesadzasz.

    > zmiana zachowania pieszych, co nie odbiera im żadnych praw

    Jak przez las jedziesz, to też postulujesz żeby sarny i zające zmieniły
    zachowanie? Piesi z reguły uważają, ale wyjątki się zdarzają - to dla
    tych wyjątków właśnie kierowca musi mieć oczy dookoła głowy i
    spodziewać się wszystkiego - a w szczególności spodziewać się
    pieszych na pasach. W wyjątkach wliczają się m.in. dzieci, starszyzna z
    demencją, rozgadane kobiety i tym podobne trudne przypadki które będą
    zawsze.

    Mateusz