eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyznów lemingiRe: znów lemingi
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news-2.dfn.de!n
    ews.dfn.de!news.uni-stuttgart.de!news.unit0.net!newsreader4.netcologne.de!news.
    netcologne.de!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer02.fr7!futter-
    mich.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc
    -02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!n
    ot-for-mail
    Subject: Re: znów lemingi
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <1...@i...dyndns.org.invalid.191106.invalid>
    <5dc338b8$0$17344$65785112@news.neostrada.pl>
    <qq0g8v$584$1@dont-email.me> <5dc3e475$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
    <8...@g...com>
    <5dc3edee$0$540$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@g...com>
    <5dc3fec0$0$17352$65785112@news.neostrada.pl>
    <5dc4049d$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    <5dc40774$0$17354$65785112@news.neostrada.pl>
    <5dc40882$0$507$65785112@news.neostrada.pl>
    <5dc40a62$0$17357$65785112@news.neostrada.pl>
    From: ToMasz <N...@o...pl>
    Date: Thu, 7 Nov 2019 16:30:17 +0100
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.6.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <5dc40a62$0$17357$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl-PL
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 40
    Message-ID: <5dc43889$0$17358$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 46.134.11.246
    X-Trace: 1573140617 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 17358 46.134.11.246:13493
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 4010
    X-Received-Body-CRC: 57054394
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2665502
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 07.11.2019 o 13:13, ąćęłńóśźż pisze:
    > Jeżeli auto ma taką maskę, że kierownik nie widzi co ma przed sobą, to
    > nie powinien się zatrzymywać tuż przed przejściem dokładnie na linii.
    > Gdyby stanął dwa metry wcześniej i stamtąd ruszył powoli, to piesze by
    > go zauważyły, że już jedzie.
    > A tak nie dał im szansy (czasu).
    > A to on miałby być uważany za profesjonalistę (którym jak się okazuje
    > nie jest).
    > Pieszy może nie mieć świadomości, że kierownik (i to zawodowy) to
    > półślepak.

    Twoim zdaniem, tirman ma obowiązek widzieć pieszych. nawet tych którzy
    celowo mu wchodzą pod koła? Nawet tych którzy będą po koła wpełzali? pod
    tylne koła też? Tir stał na lini zatrzymania (32 sekunda), ruszył gdy
    piesi przeszli przez przejście. te kobiety lazły tak blisko boku auta,
    że nawet rozglądając się - nie widział ich. gdyby doszły do środka
    przejścia dla pieszych - miałyby szanse, ale szły przed samiutką maską.
    w tym przypadku wina nie jest zero - jedynkowa. ale spróbujmy się
    zastanowić. pieszy wchodzący na przejście - nie powinien być lemingiem.
    są na to odpowiednie przepisy. kierowca powinien się upewnić. jak?
    Wychodzić z szoferki? A jak będzie do niej wracał i ktoś mu wlezie?
    Odpinac pasy i zapuszczać żurawia? a może linia stopu powinna być w
    innym miejscu ? tak ze dwa metry wcześniej i do tego kawałek barierki.
    które z tych rozwiązań jest najtańsze? W sensie społecznym? Bo na
    kierowców debilów wszyscy się solidarnie zrzucamy w OC. teraz chcesz
    podnieść koszty transportu bo kierowca MUSI widzieć nieodpowiedzialnych
    pieszych? Każda ciężarówka wyposażona w pomocnika oglądającego martwe
    pole lub system czujników? Czy może przebudowa większośći skrzyżowań z
    pasami? Też drogo co nie? No to może piesi "odnowią" w sobie instynkt
    przetrwania? Instynkt z którym się rodzimy, lecz społeczeństwo nas uczy
    że to czy owo nam się należy, choć logika wskazuje odmiennie.
    Reasumując: Co najmniej 3 wpłynęły na nieszczęśliwe zakończenie. Ty
    skazujesz jednoznacznie tego który jest największy. Ja zastanawiam się
    co zrobić aby wiecej do tego nie doszło, jednocześnie nie paraliżując
    ruchu samochodowego i minimalizując koszty modyfikacji. Logika i
    kalkulator wskazuje że w pierwszej kolejności trzeba zmienić zachowanie
    pieszych.


    ToMasz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: