eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyznoszenie przy hamowaniuRe: znoszenie przy hamowaniu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!not-for-m
    ail
    From: "Bugatti" <s...@m...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: znoszenie przy hamowaniu
    Date: Thu, 14 Jun 2012 23:19:38 +0200
    Organization: Academic Computer Center CYFRONET AGH
    Lines: 36
    Message-ID: <jrdk1b$grc$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    References: <jr8ahg$2nr$1@usenet.news.interia.pl> <jr8b02$kah$1@news.icpnet.pl>
    <jr994d$76o$1@mx1.internetia.pl>
    <e...@m...googlegroups.com>
    <jra050$kov$1@inews.gazeta.pl> <jragt1$giu$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    <jrap00$434$1@inews.gazeta.pl> <jrb33c$lj3$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    <2846252821$20120614004109@squadack.com> <jrb54k$b2e$1@inews.gazeta.pl>
    <jrc6gm$182$1@srv.cyf-kr.edu.pl> <jrcr9s$8ci$1@inews.gazeta.pl>
    <4fda3537$1@news.home.net.pl> <jrdd0f$6tf$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: 149.156.186.66
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: srv.cyf-kr.edu.pl 1339708268 17260 149.156.186.66 (14 Jun 2012 21:11:08 GMT)
    X-Complaints-To: n...@c...edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 14 Jun 2012 21:11:08 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3664
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3664
    X-Antivirus: avast! (VPS 120614-0, 2012-06-14), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2454840
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "marcin" napisał w wiadomości:

    > naprawde? a wez wskaz mi gdzie ja pisalem o jakims cl600.

    Tak mowa jest o CL600.
    Ale w przypadku zbieżności nie ważne jakie jest zawieszenie - ważna jest
    geometryczna oś jazdy.
    W przypadku tak dużych wartości nieprawidłowej zbieżności (normalnie w
    autach osobowych zbieżność połówkowa tyłu jest mniej niż 0*20' ) przy dużych
    prędkościach gdzie na przykład podczas testu "łosia" gdy skręcisz w prawo to
    najbardziej w kompresji będzie koło lewe przednie, a potem (w kolejności co
    do wartości siły nacisku stycznego-pionowego) lewe tylne, które (gdy będzie
    tak ustawione \ ----\ ) będzie miało tendencje do pogłębienia tegoż skrętu
    co w konsekwencji spowoduje powstanie większego kąta znoszenia osi tylnej, w
    dalszej konsekwencji powodującej powstanie nagłej charakterystyki
    nadsterownej. Dlatego kierowca aby wyjść z tej nadsterowności będzie musiał
    znacznie *szybciej* skontrować i o *większy kąt* pogłebić skręt kierownicą w
    lewo niż w przypadku gdy koła osi tylnej były ustawione tak aby geometryczna
    oś jazdy była możliwie jak najbardziej równoległa (a najlepiej pokrywała
    się) z płaszczyzną wzdłużną auta.

    Za chwilę pewnie podasz przykład 4WS gdzie podczas skrętu w prawo koła tylne
    ustawiają się tak jak to namazałem powyżej - wyjątek jest taki że przy
    skontrowaniu w lewo koła tylnie _zmieniają_ swój kąt skrętu w prawo
    (**)...czego nie można powiedziec o _stale_ zachowanej ww. złej
    zbieżności/rozbieżności: -1* oo' +1*oo' .

    (**) w zależności od zastosowania: albo w prawo albo w lewo.

    Pozdrawiam
    +


    --
    Bugatti

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: